Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر در ششمین اردوی جهادی در منطقه بشاگرد، نوروز و سیزده بدری متفاوت را در کنارمردمان مهربان ونجیب یکی از دور افتاده‌ترین روستاهای ایران در بشاگرد سپری کرد در حالی که آقازاده‌ها در اوج شیوع بیماری کرونا در کشورهای خارجی به نوروز خود پایان دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ در ادامه سلسله سفرهای گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر به منطقه بشاگرد، شمسون دور افتاده ترین روستای بخش گوهران و هم مرز با استان سیستان و بلوچستان برای نوروز ۱۴۰۰ انتخاب کرد و مردم این منطقه میزبان اعضای گروه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا علامه زاده مسئول گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر در گفت و گو با سپاس با اشاره به فعالیت گروه در فروردین ۱۴۰۰، اظهار کرد: متاسفانه علیرغم گذشت چهل و دو سال از انقلاب اسلامی مردم منطقه بشاگرد استان بندرعباس در هر سه بخش گوهران،گافر، پارامون و مرکزی همچنان با مشکلات بسیار بزرگی روبرو هستند که رفع آنها نیازمند تلاش و کار جهادی شبانه روزی با نگاه ملی و ویژه مسئولان به این منطقه است.

علامه زاده گفت: نداشتن جاده و صعب العبور بودن مسیر بسیاری از روستاها، نبود زیرساخت کافی ارتباطات اعم از شبکه موبایل و اینترنت، نبود تلویزیون، نبود مسکن مناسب، نبود خانه بهداشت، فرسوده بودن برخی مدارس و فضاهای آموزشی، نبود سرویس بهداشتی و حمام در برخی روستاها، نبود پارک و فضای بازی کودکان، اشتغال جوانان و ضرورت فعال کردن معادن و احیای ظرفیت های کشاورزی و گردشگری، نبود آب سالم و بهداشتی در بسیاری از روستاها و نوسازی شبکه برق  از مهمتریین مطالبات مردم این منطقه است.

وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت‌های داخلی به راحتی می‌توان مشکلات را رفع کرد، بیان کرد: روستای شمسون که دارای ۳۲ خانوار است از تولیت آستان قدس رضوی در خواست رفتن به زیارت امام رضا(ع) دارند. این روستای شیعه نشین در ورودی خاک سیستان و بلوچستان واقع شده است.

این جهادگر تصریح کرد: غفلت در انجام ماموریت در سنوات گذشته توسط دولتها و اجرایی نشدن برخی مصوبات قانونی و برنامه های توسعه در مورد روستاها از جمله بند «ج»ماده ۱۳۷قانون برنامه سوم توسعه، تسریع در تکمیل زیرساخت روستاها بویژه روستاهای بالای بیست خانوار و نبود نظارت کافی توسط مجلس شورای اسلامی در اجرایی شدن قوانین در سنوات گذشته، عدم توجه کافی به سیاست های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری برای مناطق محروم در تدوین و اجرای برنامه های توسعه کشور از جمله آمایش سرزمین، جمعیت و توازون منطقه ای، باعث مشکلات برای مردم این منطقه شده است.

 

مسئول گروه جهادی بدون مرز استان بوشهر اذعان کرد: علیرغم ظرفیت های بالقوه بشاگرد و اقداماتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این منطقه انجام شده، سهم بشاگرد از سفره انقلاب بسیار کوچک و بنظر می‌رسد با اعتبارات قطره چکانی نمی توان غفلت هایی را که در گذشته صورت گرفته جبران کرد.

وی عنوان کرد: توجه و اجرایی کردن انتظارات مقام معظم رهبری نسبت به عدالت و توسعه در مناطق محروم کشور  و خطاب قراردادن  مسئولان هر سه قوه در بیانیه گام دوم انقلاب برای جبران عقب ماندگی ها به ویژه مناطق شرق کشور، باید مطالبه جدی از نمایندگان انقلابی مجلس شورای اسلامی بخصوص قالیباف رییس مجلس باشد. باید این مطالبه به گونه‌ای مدنظر قرار گیرد که موضوع ویژه در تدوین برنامه هفتم توسعه لحاظ شود.

علامه زاده ادامه داد: امیدوارم با سفر مسئولین ارشد کشوری به این منطقه‌ی دور افتاده و محروم  ضمن تحقق وعده های عملی نشده و نظارت میدانی، از نزدیک با درد و رنج و مطالبات مردمان نجیب به ویژه جوانان جویای شغل این منطقه آشنا شوند. بهره مندی از توسعه مناطق پیرامونی سواحل مکران از دیگر مطالبات جدی مردم و مسئولان منطقه بشاگرد است.

وی اشاره کرد: هفتمین مرحله سفر گروه جهادی ایثارگران بدون مرز به منطقه بشاگردبه لطف خدا وکمک خیرین و انسانهای نوع دوست در فصل تابستان یا پاییز سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

مسئول گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر خطاب به رسانه‌ها تاکید کرد: متاسفانه عدم حضور پررنگ رسانه ها به ویژه رسانه ملی جهت پوشش اقدامات انجام شده و مطالبه جهت اقدام فعالیت‌های در دستور کار، یکی دیگر از حلقه های مفقوده‌ای است که موجب تاخیر در توسعه این منطقه و جبران غفلت های گذشته خواهد شد.

وی اظهار کرد: حضور جهادگران بدون مرز استان بوشهردر گام اول موجب شادی مردم و ایجاد روزهایی بیاد ماندنی، برای مردمان سخت کوش و کودکان دوست داشتنی این روستای دور افتاده رقم زد.

علامه زاده گفت: در این سفر تکمیل و ساخت ۲۴ سرویس بهداشتی و حمام، برگزاری برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و ورزشی برای اهالی به ویژه کودکان، برپایی نماز جماعت و کلاس های قرآن و صحیح خوانی نماز، برگزاری مسابقه اذان، ذبح و توزیع گوسفند بین ایتام و نیازمندان، حضور اعضای گروه بر بالین بیماران روستا، نورافشانی و بالابردن بالون آرزوها توسط کودکان و برپایی آرایشگاه صلواتی انجام شد.

مسئول گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر افزود: با همکاری اهالی روستا مشکل کم آبی مورد بررسی قرار گرفت و فاصله‌ای  حدود شانزده کیلومتری صعب‌العبور تا چشمه توسط جهادگران طی شد تا مستندات لازم جهت رفع مشکل کم‌آبی انجام شود.

وی افزود: پاک سازی محیط روستا از زباله با مشارکت دانش آموزان، خرید محصولات و صنایع دستی تولید شده توسط زنان بلوچ با هدف معرفی به جامعه و کسب درآمد برای اهالی روستا و کمک به توانمند سازی و اقتصاد اهالی روستا توسط گروه جهادی و اهالی روستا رقم خورد تا شاهد خودکفایی در این منطقه محروم باشیم.

علامه‌زاده تصریح کرد: توزیع بسته معیشتی، توزیع ظروف آشپزخانه، توزیع شیرینی و تخمه شب عید، توزیع سیلندرگاز، توزیع مخزن نگهداری آب، توزیع پوشاک و دمپایی، حضور در کپرنوزاد تازه متولد شده «در نوروز۱۴۰۰» عادل کریمی نیا و تقدیم هدیه به خانواده ایشان، توزیع لوازم موتورسیکلت بعنوان تنها وسیله رفت و آمد اهالی در جاده های سخت گذر منطقه بافاصله ۱۴۰کیلومتر با مرکز بشاگرد، توزیع مواد شوینده و  توزیع برخی اقلام در دو روستای حاجی آباد دلکی و احمدآباد مونو از مهمترین برنامه های این سفر دوهفته ایی در نوروز ۱۴۰۰در روستای شمسون بشاگرد و هم مرز با استان سیستان و بلوچستان بود.

علامه زاده خاطرنشان کرد: از همه ادارات و ارگان ها، نهادها، خیّرین و مردم عزیزی که ما را در این سفر خیر یاری و همراهی کردند تشکر می‌کنم. انتظار می‌رود همچون گذشته یاری رسان ما در این مسیر خیر خواهانه باشند. شماره کارت بنام گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر بانک سپه (انصارسابق) ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۰۸۰۷۲۳ منتظر یاری سبزتان هستیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسئول گروه جهادی منطقه بشاگرد اهالی روستا علامه زاده دور افتاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟

شهردار اصفهان در برنامه بی‌واسطه با مردم و دیدار چهره به چهره با شهروندان، تحت عنوان «مردم سلام» با شهروندان منطقه ۱۲ این کلان‌شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفدهمین برنامه «مردم سلام» به‌منظور دیدار با شهروندان منطقه ۱۲ شهرداری، چهارم اردیبهشت سال جاری پس از نماز مغرب و عشا در مسجد قبا واقع در ملک‌شهر، خیابان ۱۷ شهریور برگزار شد.

جهانگیری نخستین فردی بود که پشت تریبون رفت و مشکلات محله خود را اینگونه مطرح کرد

-خواستار تعیین تکلیف ۵_۶ پلاک بلاتکلیف در خیابان ناصر خسرو و صدور مجوزهای لازم برای ساخت‌وساز هستیم.

احمدیان از معتمدان محله ملک‌شهر مشکلات این منطقه را اینگونه بیان کرد:

- تعیین تکلیف زمین‌های بنیاد مستضعفان حدفاصل میدان شهید علیخانی تا خیابان مفتح ضروری است، زیرا با وزش باد، برای خانه‌ها تولید گرد و خاک می‌کند.

خلیلی از اهالی محله عاشق‌آباد در بیان بخشی از مشکلات این محله گفت:

-مسدود شدن مسیر رفت و آمد مردم این محله به خیابان امام خمینی (ره) موجب ایجاد ترافیک و افزایش طول مسیر شهروندان در منطقه شده است و باید برای خروجی محله عاشق آباد قبل از احداث متروی اصفهان-شاهین شهر فکری شود، زیرا در غیر این صورت پس از آن مشکلات بسیاری به‌وجود می‌آورد.

- به‌تازگی از کشاورزان منطقه برای فنس‌کشی زمین‌هایشان به ازای هر متر مربع مبلغ ۱۰۰ هزار تومان وجه دریافت می‌شود که این مبالغ در حد توان کشاورزان نیست.

-با توجه به نقش محله عاشق آباد در عصر صفویه، لازم است برای انتشار کتاب «عاشق‌آباد در عصر صفویه» حمایت لازم صورت گیرد.

امیرخانیان از شهرک کوثر نیز به گره‌های ترافیکی در منطقه ۱۲ اشاره کرد و از مشکلات محله خود چنین گفت:

-بازشدن انتهای محله عاشق‌آباد به سمت آزادگان از جمله راهکارها برای رفع مشکل ترافیکی در این محله است.

داوری از ایثارگران و فرهنگیان منطقه ۱۲ از مطالبات اهالی محله چنین گفت:

-حمایت شهرداری از مسابقات و برنامه‌های فرهنگی در سطح مدارس، افزایش ناوگان شهری با توجه به مهاجرپذیر بودن این منطقه و چاره‌اندیشی برای فاضلاب از جمله برنامه‌های ضروری در این منطقه است.

بختیاری یکی از نمازگزاران مسجد صاحب الزمان (عج) درخواست‌های خود را اینگونه مطرح کرد:

ضمن قدردانی برایحمایت‌های صورت گرفته از برنامه‌های فرهنگی و مردمی، لازم است جلسات با معتمدان محلی ادامه پیدا کند.

شیرانی عضو هیئت امنای شهرک امیر کبیر خواستار موقوفه‌ای برای مسجد شهرک امیر کبیر شد.

یکی از اعضای بازارچه زنان بی‌سرپرست با اشاره به کمک‌های روحانیت منطقه در دایر شدن بازارچه برای زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و بیماران اوتیسم درخواست‌های خود را اینگونه مطرح کرد:

- این بازارچه‌ها موقتی است، بنابراین ضرورت دارد زمینی برای برقراری نمایشگاه دائمی فروش محصولات آن‌ها و تمهیداتی برای افزایش همکاری اصناف با غرفه‌داران این بازارچه‌ها در نظر گرفته شود.

حسن‌پور از اهالی خیابان رباط سوم خواستار اصلاح روکش آسفالت کوچه‌های ۵۲ و ۵۳ شد.

همچنین تعدادی از حاضران از محله امیرالمومنین (ع) با اشاره به مشکلات عبور و مرور در این منطقه، تاکید داشتند که از ۲۵ سال پیش تاکنون قرار است خیابان ناصر خسرو تعریض شود، اما همچنان اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است؛ اگر اتفاقی برای منازل پیش آید خودروهای آتش‌نشانی و آمبولانس امکان حضور در این کوچه‌ها و خیابان‌ها را ندارند و لازم است تعریض خیابان ناصر خسرو به صورت جدی دنبال شود.

موضوع دیگر مورد تاکید آن‌ها ضرورت جمع‌آوری سگ‌های ولگرد بود.

سلطانی از فعالان فرهنگی منطقه ۱۲ نیز پیشنهاد احداث تقاطع غیر همسطح شرق به غرب در میدان شهید علیخانی را مطرح کرد.

به گزارش ایمنا، دیدار اهالی منطقه ۱۲ با شهردار اصفهان در مسجد قبای ملک شهر حدود سه ساعت به طول انجامید و پس از مطرح شدن خواسته شهروندان و پاسخ دلگرم‌کننده مدیران شهری، نخستین دور از برنامه «مردم سلام» با حضور پرشور شهروندان و مدیران شهری در این منطقه به پایان رسید.

کد خبر 747355

دیگر خبرها

  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • ۲۰ تانکر آب در روستاهای محروم بخش بیارجمند شاهرود توزیع شد
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس