Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@18:38:24 GMT

ساخت «ابرخازن 500 فاراد» براي نخستين بار در کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۰۳۵۳

ساخت «ابرخازن 500 فاراد» براي نخستين بار در کشور

خبرگزاری آریا- طرح تحقیقاتی "مطالعه، امکان سنجی، طراحی و ساخت یک نمونه ابرخازن 500 فاراد، " برای نخستین بار میان شرکت مادر تخصصی ساتکاب و دانشگاه شهید بهشتی به امضا رسید.
به‌گزارش آریا، آقای علی‌اکبر رجلی نوده، با بیان اینکه این محصول برای نخستین بار در کشور تولید خواهد شد، گفت: ابرخازن مذکور پیش از این به عنوان یک محصول وارداتی در بخش‌های مورد نیاز، به کار گرفته می‌شد، اما خوشبختانه با اجرای این طرح تحقیقاتی، به‌زودی شاهد بومی‌سازی و تولید داخل آن خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات شرکت ساتکاب با اشاره به توان و ظرفیت داخل برای خودکفایی در صنعت آب و برق و همچنین سرعت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در صنعت «آب و برق» با وجود شیوع ویروس کرونا در کشور، افزود: فعالیت واحد‌های تحقیقاتی – پژوهشی فعال در صنعت آب و برق باوجود گستردگی ویروس کووید 19 و تحریم، بسیاری از کمبود‌ها در حوزه‌های مختلف صنعت برق، آب و آبفا، با استفاده از ظرفیت‌های دانشی موجود در کشور، تامین و پشتیبانی می‌شود.
وی امضای توافقنامه اجرای طرح تحقیقاتی "مطالعه، امکان سنجی، طراحی و ساخت یک نمونه ابرخازن 500 فاراد» بین شرکت مادر تخصصی ساتکاب و دانشگاه شهید بهشتی را از جمله طرح‌هایی دانست که در راستای حمایت از توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی با حمایت ساتکاب و با هدف حمایت از ساخت داخل و دانش‌بنیان‌ها صورت می‌گیرد.
رجلی ضمن اشاره به اینکه این طرح پژوهشی در نوع خود به دلیل ساخت نمونه و نصب آن در صنعت، منحصر به فرد است یادآور شد: قرار است محصول این طرح پژوهشی در صنعت خودروی برقی و خطوط مترو جهت کاهش اغتشاشات خطوط تامین برق و بازیافت انرژی در زمان ترمز کردن مترو، در ایستگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرکل دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات شرکت مادر تخصصی ساخت و تهیه‌ی کالا‌های آب و برق (ساتکاب) ساتکاب ادامه داد: این طرح فعلاً در مرحله آزمایشگاهی و در حال تبدیل به «عملیاتی» شدن است.
به گفته رجلی، طرح مذکور پس از اجرای پایلوت، تا تابستان سال جاری به مرحله عملیاتی شدن خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ساخت آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت چاپگر خط بریل با همت متخصصان شرکت دانش بنیان اصفهان

رئیس موسسه قرآنی روشندلان  با اشاره به ساخت چاپگر خط بریل به همت متخصصان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در اصفهان گفت:  شرکت دانش‌بنیان به درخواست ما در مدت دو سال موفق به ساخت این چاپگر شد، این در حالی است که تا قبل از دهه ۹۰، همه چاپگر‌های خط بریل در کشور وارداتی بود.


سیدمرتضی نیکزاد افزود:  محققان جوان از تحریم به‌عنوان یک فرصت استفاده کردند و دستگاه چاپگر خط بریل ساختند که یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین چاپگر بریل منطقه است و هم‌اکنون ۴۰ مرکز ویژه نابینایان در کشور از این چاپگر بریل ایرانی استفاده می‌کنند.


او گفت:  با ساخت این چاپگر، به کشور‌های غربی وابستگی نداریم، امکانات و تجهیزات دستگاه چاپگر بریل ایرانی مطلوب‌تر از نمونه خارجی است.


نیکزاد بیان داشت: با این چاپگر می‌توان تمام اشکال هندسی، نقشه‌های جغرافیایی را به شکل برجسته چاپ کنیم تا دانش‌آموزان نابینا از آنها استفاده کنند.


رئیس موسسه قرآنی روشندلان عنوان کرد: مراکز توان‌بخشی باید زمینه آموزش‌های تحرک و جهت‌یابی، مهارت‌های روزمره و بدنی و حرفه آموزی را برای نابینایان فراهم کنند تا زمانی که جذب بازار کار شوند؛ در این راستا سازمان‌هایی همچون فنی و حرفه‌ای، بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی باید زمینه اشتغال نابینایان را فراهم کنند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • سال بد برای صنعت؛ چطور شرکت‌های ایرانی از بازار عراق حذف شدند؟
  • ناترازی‌های مالی، منشا اصلی ناترازی برق در کشور
  • ساخت چاپگر خط بریل با همت متخصصان شرکت دانش بنیان اصفهان
  • منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است
  • کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با استفاده از خودروهای برقی
  • انتخاب عکس نوجوان سبزواری درسالانه عکاسی از موزه‌های نفت
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • تاریخ‌سازی سربازان گاز در سال ۱۴۰۲
  • تولید قطعات صنعتی با چاپگر‌های سه بعدی فلزی در کشور
  • ساخت ابرخازن‌های تاشو که بعد از مچاله شدن باز هم کار می‌کنند