Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صدای آمریکا، عمران خان، نخست وزیر پاکستان از کشور‌های غربی خواست تا هرگونه اظهارات توهین آمیز علیه پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) را جرم انگاشته و با توهین کنندگان به مانند افرادی برخورد کنند که هولوکاست را نفی می‌کنند.

این سخنان عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز شنبه در حالی بیان شد که اعترضاتی سراسری در پاکستان در چند روز اخیر ازسوی گروه‌های اسلامی در این کشور برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان در این اعتراضات خواهان اخراج سفیر فرانسه بخاطر انتشار کاریکاتوری از پیامبر گرامی اسلام شده بودند.

پیشتر فعالانی از حزب تحریک لبیک پاکستان، در روز دوشنبه و اندکی پس از آنکه مقامات پاکستان «سعد رضوی» رهبر این گروه را بازداشت کردند، به خیابان‌ها آمدند.

درگیری‌های ابتدا از لاهور آغاز شد و بعد به شهر‌های دیگر از جمله شهر بندری کراچی گسترش پیدا کرد.

مقامات پاکستان با دفاع از این بازداشت، مدعی شده اند سعد رضوی تصمیم داشته تا تظاهراتی را در اسلام آباد به همراه هزاران نفر و در جهت در فشار قرار دادن دولت پاکستان برای اخراج سفیر فرانسه برگزار کند.

همچنین در این تجمعات، هزاران معترض با بستن بزرگراه‌ها تلاش کردند تا در اقدامی اعتراضی ایجاد ترافیک کنند. پلیس نیز در تلاش برای متفرق ساختن اعتراضات، با معترضان درگیر شد که در پی آن ۴ نفر از مأموران اجرای قانون کشته شده و بیش از ۶۰۰ نفر زخمی شدند.

همچنین در پی تشدید خشونت‌های چند روز گذشته در پاکستان، سفارت فرانسه از شهروندان خود خواست تا خاک پاکستان را ترک کنند.

گفتنی است بسیاری از کشور‌های اروپایی دارای قوانینی هستند که تکذیب هولوکاست را جرم تلقی می‌کند و حتی توهین کنندگان ممکن است با حکم زندان روبرو شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عمران خان پیامبر اسلام هولوکاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای ایران و پاکستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، روابط عمومی وزارت برنامه ریزی و توسعه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «احسن اقبال» وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان طی دیدار با «دکتر رضا امیری مقدم» سفیر ایران در اسلام آباد پیرامون موضوعات مورد علاقه بویژه تقویت همکاری‌های تجاری دوجانبه گفتگو کرده است.
این بیانیه افزود: طرفین در این دیدار توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی میان ایران و پاکستان را جهت افزایش حجم تجارت ۲.۵ میلیارد دلاری فعلی فی مابین مهم ارزیابی کردند.
در این دیدار بر اهمیت ایجاد مسیر‌های ترانزیتی میان دو کشور همسایه از جمله احیای هرچه بیشتر خدمات قطار باری پاکستان - ایران - ترکیه موسوم به خط ریلی «اکو» با هدف افزایش حجم تجارت دوجانبه و منطقه‌ای نیز تاکید شد.
وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان با مهم برشمردن ظرفیت مرز ۹۰۰ کیلومتری این کشور با ایران و همچنین اشتراکات فراوان فرهنگی، مذهبی و سیاسی دو کشور همسایه گفت: جمهوری اسلامی ایران یک منبع خوب و مقرون به‌صرفه برای تامین نیاز‌های انرژی پاکستان است.
طرفین در این دیدار همچنین در خصوص برنامه‌های سفر آتی «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران به پاکستان نیز بحث و تبادل نظر کردند.

«دکتر رضا امیری مقدم» سفیر ایران در پاکستان نیز بر اهمیت استراتژیک بنادر چابهار، گوادر و کراچی برای تقویت تجارت فی مابین تاکید کرد و از برنامه ایران برای اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی زاهدان و به طور بالقوه گسترش اتصال به روسیه و کشور‌های آسیای میانه خبر داد.

دیگر خبرها

  • تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای ایران و پاکستان
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • اسلام‌آباد نیازمند واردات گاز ایران با خط لوله آی‌پی است
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان
  • آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • اسلام مکتبی است که عقاید و سیاستش بهم آمیخته است
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی
  • گرگیعان، جشن سالروز میلاد اولین نوه‌ی پیامبر اسلام
  • مردم فرانسه برای درک ماه رمضان به مساجد می‌روند/ اصلی‌ترین کلید معرفی اسلام در کرواسی، قرآن است