Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:07:19 GMT

نباید اسطوره‌های ارتش را از یاد برد/ ارتش ولایی و مکتبی است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۰۶۵۷

نباید اسطوره‌های ارتش را از یاد برد/ ارتش ولایی و مکتبی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که در تیپ 130 شهید دلجویان ارتش بجنورد برگزار شد، از نقش و خدمات ارتش در بیش از چهار دهه عمر انقلاب و نظام اسلامی تجلیل کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه ارتش در روز 29 فروردین سال 58 تولد دوباره یافت، بیان کرد: در آن زمان برخی به خاطر عدم درک و نداشتن بصیرت، حرف از ضرورت انحلال ارتش می‌زدند ولی بزرگانی مانند حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، شهید چمران و بسیاری از دیگر دلسوزان اسلام و انقلاب با تمام وجود از ارتش حمایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند من اعلام می‌کنم که اگر کسی با ارتش ما امروز مخالف باشد، با اسلام مخالفت کرده است که این سخن خود نشان‌دهنده جایگاه والای ارتش جمهوری اسلامی و اعتقاد و اعتماد رهبری نظام به ارتشیان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در آن زمان تنها ابزار دفاعی ما ارتش بود؛ لذا مخالفت با ارتش مخالفت با اسلام بود و رهبر کبیر انقلاب اسلامی هم با حمایت‌های خود مانع از اجرایی شدن اندیشه ناصواب انحلال ارتش شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: امروز ارتش ما ارتش محمدی است و این تعبیر فرماندهی کل قوا است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس ارتش و سپاه دوشادوش هم بسیاری از عملیات‌ها را هدایت کردند و بعد از هشت سال مبارزه اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک کشور ما به دست دشمنان بیفتد.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: طبق قانون اساسی ارتش ما بر هفت اصل استوار است که یک مورد آن اسلامی و مکتبی بودن است.

امام جمعه بجنورد در انتها با بیان اینکه در نیروی زمینی مکتبی بودن شهید صیاد شیرازی زبان زد همه بود، گفت: اکنون ما باید این اسطوره‌ها را از یاد نبرده و راه آن‌ها را ادامه دهیم.

کد خبر 5192173

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری روز ارتش نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی رضا نوری ویروس کرونا آمار کرونا شیوع کرونا ماه مبارك رمضان کرمانشاه ماه رمضان ۱۴۰۰ بوشهر روز ارتش زلزله ارتش جمهوری اسلامی ایران اردبیل واکسن کرونا محدودیت های کرونایی انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان با پاسداران

 به گزارش خبرگزاری صداو سیمای استان لرستان ؛به مناسبت دوم اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره)نماینده ولی فقیه و جمعی از روحانیون استان با فرمانده و کارکنان سپاه حضرت ابالفضل (ع) استان دیدار کردند.
نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم،از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نیروی مردمی و همیشه در صحنه نام برد و گفت:روزی پاسداری از انقلاب اسلامی،حضور در صحنه های خدماتی،عمرانی و سازندگی و حضور در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی است .
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی  با بیان اینکه انقلاب در حال حرکت و جوشش است، افزود:همه نیروهای وفادار به نظام و انقلاب را به حفظ وحدت و همدلی فراخواند.
 حجت الاسلام والمسلمین درویشی نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع)استان هم گفت:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از قدرتمندترین نیروهای نظامی دنیا است.
سردار باقری فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل استان هم تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حاصل تفکر حضرت امام (ره) عنوان کرد و گفت:وجود سپاه درعملیات وعده صادق چنان سیلی به دشمنان وارد کرده که تا سالها این سیلی ماندگار است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • اساس سپاه معنویت و اعتقاد است
  • پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد
  • انتقاد تند پسر اسطوره استقلال از کمیته انضباطی | مخالفت‌ها با قهرمانی استقلال کم کم علنی می‌شود
  • دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان با پاسداران
  • تاکید شورا بر مخالفت با بازگشایی خیابان عدل