Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@10:25:49 GMT

تامین منابع برای تجهیز تخت های جدید بیمارستانی

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۰۷۴۵

رئیس جمهور گفت: توسعه زیرساخت‌ها در نظام سلامت یکی از اساسی‌ترین و ماندگارترین سرمایه‌گذاری‌ها برای جامعه محسوب می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دویست و هجدهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت صبح یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از روند تکمیل پروژه‌های بیمارستانی ارائه کرد و تامین منابع ارزی و ریالی برای تجهیز ۱۳ هزار تخت بیمارستانی جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس گزارش ارائه شده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با هدف توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان به ویژه در مناطق محروم و برای رسیدن به استاندارد‌های بین‌المللی اقداماتی انجام شده که ساخت، توسعه و بهره‌برداری از یک هزار و ۷۱۱ پروژه بیمارستانی و اجرای طرح تحول نظام سلامت به ظرفیت ۴۱ هزار تخت جدید از آن جمله است.
درحالی که تعداد کل تخت‌های بیمارستانی کشور پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم، ۹۶ هزار تخت بوده، در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۹، علاوه بر بازسازی کامل بیش از ۴۰ هزار تخت بیمارستانی، ۴۱ هزار تخت به این تعداد افزوده شده است که این رقم ۵۰ درصد کل ظرفیت تخت‌های ایجاد شده در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.
تعداد کل تخت‌های مراقبت‌های ویژه کشور پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم ۴ هزار و ۹۶ تخت بوده که در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۸، دو هزار و ۱۵۸ تخت مراقبت‌های ویژه به این تعداد افزوده شده و در دوران شیوع کرونا در یکسال اخیر نیز ۲ هزار و ۱۶۱ تخت دیگر به ظرفیت درمانی کشور افزوده شده است.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در کشاکش جدال با ویروس کرونا؛ آماده‌سازی و تجهیز بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران کرونایی و تقویت زیرساخت‌های نظام سلامت را نیز دنبال کرده است، خاطرنشان کرد: هر چند همه ابعاد توسعه در نظام سلامت فقط در ساخت بیمارستان و تجهیز نیاز‌های بیمارستان‌ها محدود نمی‌شود، اما واقعیت این است که ساخت و تجهیز بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی یک اولویت فوری و جدی بوده که در دولت تدبیر و امید شتاب بیشتری گرفت.
رئیس جمهور اظهار داشت:گسترش عدالت در تامین نیاز‌های بهداشتی و درمانی مردم در اقصی نقاط کشور نیز دیگر دغدغه مهم دولت بود که با تلاش‌های همکاران حوزه سلامت برای ارتقای نظام بهداشت و درمان کشور، دسترسی اقشار مختلف مردم در دورترین نقاط کشور به خدمات درمانی فراهم شده است.
در ادامه جلسه «پیشنهاد حمایت مالیاتی از بنگاه‌های اقتصادی» در دوران کرونا مطرح و مورد بررسی اعضا قرار گرفت.
سازمان امور مالیاتی به منظور حمایت از کسب و کار‌ها در مقابل تبعات اقتصادی کرونا، بخشودگی جرائم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای کلیه فعالان اقتصادی اعم از تولیدی و خدماتی را پیشنهاد کرده است.
این پیشنهاد‌ها که در راستای هدف مانع زدایی از تولید طراحی شده است مورد بحث و بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت و ادامه بررسی آن به جلسه آینده ستاد هماهنگی اقتصادی دولت موکول شد. برچسب ها: ستاد هماهنگی اقتصادی ، دکتر روحانی ، نظام سلامت ، وزارت بهداشت

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ستاد هماهنگی اقتصادی دکتر روحانی نظام سلامت وزارت بهداشت نظام سلامت هزار تخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه، شامگاه دوشنبه در دیدار حجت‌الاسلام حاجی علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و اعضای شورای تأمین استان با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: بر اساس اعلام تیم اقتصادی دولت سیزدهم، استان گلستان دومین استان امن برای سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: استان گلستان در زمره ۳ استان برتر از نظر رشد اقتصادی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی با وجود خشکسالی چندین ساله در استان قرار گرفته است.

استاندار گلستان با بیان اینکه خوشبختانه قدر مطلق رشد استان بیش از ۸ درصد شده است، گفت: استان گلستان بر اساس اعلام تیم اقتصادی دولت مردمی سیزدهم در جایگاه دومین استان امن در راستای سرمایه گذاری اعلام شده است.

وی یادآور شد: با رشد سرانه درآمدی مردم گلستان فاصله طبقاتی اقتصادی مردم کاهش یافته است.

زنگانه اظهار کرد: استان گلستان با دارا بودن ۴۷ درصد سکونت روستایی باید برای توسعه بر اساس محوریت روستا اقداماتی انجام شود که یکی از این اقدامات اجرای ۱۱۰ پروژه در قالب طرح تکام است.

وی افزود: بر اساس وعده دولت سیزدهم در خصوص اشتغال، استان گلستان دومین استان کشور در از نظر نرخ اشتغال قرار گرفته است.

استاندار گلستان گفت: با وجود موانع گوناگون در تحقق وعده‌های دولت در ۲ بار سفر به گلستان موفق به اجرای این مصوبات شده و در جایگاه دوم کشور از این منظر اعلام شده است.

وی ادامه داد: استان گلستان برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه اول کشور در سامانه شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات شد.

زنگانه اظهار کرد: با ثبت گذر از مرز تبادل یک‌میلیون تن از این پایانه مرزی دیپلماسی اقتصادی استان در جایگاهی جدید قرار گرفت.

کد خبر 6085956

دیگر خبرها

  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد
  • با وجود بارش های اخیر؛ البرز همچنان عطش دارد
  • البرزهم چنان عطش دارد