Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@01:27:39 GMT

مجوز ورود به فاز انسانی واکسن کرونا پایان بهار اخذ می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۰۷۶۶

مجوز ورود به فاز انسانی واکسن کرونا پایان بهار اخذ می شود

به گزارش خبرنگار مهر، رامین رادمنش ظهر یکشنبه در کنفرانس خبری افتتاح خط «ویال تزریقی» شرکت «داروسازی اسوه» اظهار داشت: حتی یک برگ از ۴۲۰ صفحه پرونده این واکسن دانش فنی خارجی نبوده و کامل در ایران صورت گرفته است.

رادمنش گفت: از سلول و ویروس و معتبر سازی ویروس و سلول شروع کردیم و نمونه از اولین بیمار در سال ۹۹ توسط محققان جدا شده و تعیین اختصاص‌ها صورت گرفته و بانک سازی شده و سپس ویروس را غیر فعال سازی کرده ایم چرا که ویروس فعال دارای آسیب زایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت داروسازی اسوه با بیان اینکه علاوه بر بهینه سازی روش کشت، بومی سازی توسط متخصصان شرکت‌های دانش بنیان که در این شتاب دهنده مستقر هستند انجام شده است گفت: در این خصوص یک کار تیمی بسیار گسترده میان ۲۰ نفر از پزشکان، دامپزشکان، متخصصان علوم پایه، ایمنولوژیست، بیوشیمیست، مهندسی شیمی و ویروس شناس‌ها صورت گرفته و شاید مستند سازی این جریان تیمی الگویی باشد که با دیسیپلین‌های مختلف علمی و فناوری در حال کار هستند.

وی عنوان داشت: هم اکنون در مراحل پایانی فاز حیوانی واکسن هستیم و آزمایش‌ها در میمون‌ها و موش و رت به خوبی انجام شده و در میمون‌ها فاز پایانی هستیم و مجوز ورود به فاز انسانی را در پایان بهار خواهیم گرفت.

رادمنش بیان داشت: در مرحله فرمولاسیون یک تیم مشترکی از «فن یاخته» و «اسوه» شکل گرفته که با مشارکت هم این کار را انجام می‌دهند و باید اعلام کنیم که این تیم از اولین‌هایی هستند که در بخش خصوصی در کنار داروسازی و سیستم دانش بنیانی کار ملی برای حل معضل سلامت کشور انجام می‌دهند.
 

کد خبر 5192051

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن کرونا ویروس کرونا تولید واکسن ویروس کرونا آمار کرونا شیوع کرونا ماه مبارك رمضان کرمانشاه ماه رمضان ۱۴۰۰ بوشهر روز ارتش زلزله ارتش جمهوری اسلامی ایران اردبیل واکسن کرونا محدودیت های کرونایی انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۰۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرطان همراه با ایمونوتراپی تومورهای کبد را کوچک می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، محققان مرکز سرطان جان هاپکینز مریلند دریافتند که ترکیب ایمونوتراپی با یک واکسن ضد تومور شخصی سازی شده باعث افزایش روند کوچک شدن تومور در مقایسه با ایمونوتراپی به تنهایی می‌شود.

سرطان کبد ششمین سرطان شایع در جهان است. محققان تخمین می‌زنند که در سال ۲۰۲۰ ۹۰۵۷۰۰ نفر به سرطان کبد مبتلا شده‌اند و پیش بینی می‌شود این تعداد تا سال ۲۰۴۰ به ۱.۴ میلیون نفر برسد.

کارسینوم هپاتوسلولار (HCC) شایع‌ترین نوع سرطان کبد است که بیش از ۸۰ درصد موارد را شامل می‌شود.

یکی از جدیدترین گزینه‌های درمانی برای HCC، ایمونوتراپی است- درمانی که از سیستم ایمنی بدن فرد برای مبارزه با سرطان استفاده می‌کند. با این حال، مطالعات گذشته نشان می‌دهد که تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از تشخیص‌های HCC به ایمونوتراپی پاسخ می‌دهند و حدود ۳۰ درصد ممکن است مقاوم باشند.

اکنون، نتایج یک کارآزمایی بالینی اولیه نشان می‌دهد که افراد مبتلا به HCC تحت درمان با ایمونوتراپی و واکسن شخصی‌سازی شده ضد تومور در مقایسه با افرادی که فقط ایمونوتراپی دریافت می‌کنند، دو برابر بیشتر احتمال دارد که کوچک شدن تومور را تجربه کنند.

این کارآزمایی بالینی اولیه برای GNOS-PV۰۲- یک واکسن DNA شخصی سازی شده بود.

«مارک یارچوآن»، سرپرست تیم تحقیق، توضیح داد: «اساساً هدف GNOS-PV۰۲ آموزش سیستم ایمنی برای تشخیص آنتی‌ژن‌های موجود در سرطان است تا سیستم ایمنی بهتر بتواند سلول‌های سرطانی را شناسایی کرده و به آنها حمله کند.»

وی در ادامه افزود: «این واکسن برای سرطان هر بیمار شخصی سازی شده است. همانطور که هر فرد دارای اثر انگشت منحصر به فرد است، هر سرطانی مجموعه‌ای از آنتی ژن‌های منحصر به فرد خود را دارد که از جهش‌های DNA منحصر به فرد در سرطان مشتق شده‌اند.»

برای ساخت یک واکسن شخصی‌سازی شده، ابتدا نمونه‌برداری از سرطان گرفته می‌شود و DNA سرطان برای شناسایی آنتی‌ژن‌های منحصربه‌فرد بالقوه درون سرطان توالی‌یابی می‌شود. سپس یک واکسن شخصی ساخته می‌شود که آنتی ژن‌های منحصر به فرد شناسایی شده در تجزیه و تحلیل بیوپسی تومور را رمزگذاری می‌کند.

GNOS-PV۰۲ همراه با داروی ایمونوتراپی pembrolizumab استفاده شد.

سازمان غذا و دارو آمریکا در نوامبر ۲۰۱۸ مجوز دارو پمبرولیزوماب را برای درمان HCC صادر کرد.

یارچوآن گفت: «علیرغم پیشرفت‌های اخیر در درمان HCC، تنها تعداد کمی از بیماران به درمان‌های سیستمیک فعلی پاسخ می‌دهند و پیش‌آگهی بیماران مبتلا به بیماری پیشرفته نسبت به سایر انواع تومور پایین‌تر است.»

به گفته یارچوآن، «ما آموخته‌ایم که واکسن‌ها می‌توانند سلول‌های ایمنی را قبل از از بین بردن سلول‌های سرطانی خسته کنند. به همین دلیل، واکسن‌های سرطان کنونی اغلب با سایر درمان‌های فعال کننده سیستم ایمنی مانند پمبرولیزوماب ترکیب می‌شوند. این درمان از فرسودگی سلول‌های T ناشی از واکسن جلوگیری می‌کند.»

محققان ۳۶ شرکت کننده را برای این کارآزمایی بالینی انتخاب کردند. همه شرکت کنندگان ترکیبی از واکسن GNOS-PV۰۲ و پمبرولیزوماب را دریافت کردند.

در پایان مطالعه، محققان دریافتند که تقریباً یک سوم شرکت‌کنندگان کوچک شدن تومور را تجربه کردند، که تقریباً دو برابر تعداد افرادی است که در مطالعات ایمونوتراپی به تنهایی برای HCC دیده شده‌اند.

علاوه بر این، حدود ۸ درصد از شرکت کنندگان در مطالعه پس از دریافت درمان ترکیبی، هیچ شواهدی از وجود تومور نداشتند.

یارچوآن اظهار داشت: «این خبر بسیار دلگرم کننده است. گام تحقیقاتی بعدی باید یک آزمایش بزرگ‌تر فاز دوم در درمان خط اول باشد.»

کد خبر 6084910

دیگر خبرها

  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ورود ۵۰۰۰ اتوبوس نو تا پایان سال به شهر تهران
  • پایان دو دهه پرحاشیه استقلال و پرسپولیس/ منتظر «هندوانه دربسته»
  • فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها در سراسر کشور انجام شد
  • واکسن سرطان همراه با ایمونوتراپی تومورهای کبد را کوچک می کند
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند