Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@00:30:52 GMT

سفیر: صادرات ایران به گرجستان مقرون به صرفه است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۰۸۷۰

سفیر: صادرات ایران به گرجستان مقرون به صرفه است

اکبر قاسمی علی‌آبادی روز یکشنبه در نشست مشترک مسئولان استان آذربایجان شرقی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان، اظهار کرد: بر این اساس لزوم گسترش مناسبات اقتصادی آذربایجان شرقی و گرجستان باید مورد توجه قرار گیرد چون صادرات به این کشور، علاوه بر مقرون به صرفه بودن برای ایران، استفاده از محصولات باکیفیت بیشتر را نیز برای گرجی‌ها به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر افزایش صادرات ایران به گرجستان، افزود: تقویت و توسعه همکاری‌های گرجستان با استان‌های نزدیک در جمهوری اسلامی ایران، یکی از اولویت‌های ماست و برنامه ریزی‌هایی را نیز در این زمینه به خصوص برای دوران پساکرونا انجام داده‌ایم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان در این نشست از تمایل گرجی‌ها برای توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: بیش از ۸۰ درصد مردم گرجستان از اقشار متوسط و کم‌درآمد هستند که خواهان خرید محصولاتی با قیمت مناسب هستند.
 
سفیر ایران در گرجستان همچنین تقویت ارتباطات فرهنگی، دانشگاهی و همچنین نمایشگاهی را از جمله ظرفیت های مناسب همکاری بین ۲ کشور دانست.

توسعه همکاری با گرجستان برای راهیابی به بازارهای اروپا ضروری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست بر اتخاذ تدابیر مناسب برای توسعه مناسبات اقتصادی با گرجستان تأکید کرد و گفت: توسعه همکاری با این کشور برای راهیابی به بازارهای اروپا ضروری است.

علی جهانگیری اظهار کرد: گرجستان از جمله کشورهای دوست و همسایه  ایران است که ارتباطات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری با کشورمان دارد.
 
وی با بیان اینکه توسعه مناسبات با کشورهای همسایه، از اولویت‌های جمهوری اسلامی است، افزود: برای تحقق هرچه بیشتر این مهم، آذربایجان شرقی به دلیل موقعیت ویژه و ظرفیت‌های بی نظیر در بخش‌های مختلف، می‌تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند.
 
جهانگیری خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی با داشتن بیش از چهار هزار واحد تولیدی و تجار متخصص و متعهد، در سال ۹۹ توانست ۲.۵ درصد از مجموع صادرات جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص دهد و بیش از سه میلیارد دلار به کشورهای متعدد، صادرات داشته باشد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: همکاری بیشتر با گرجستان، یکی از راهکارهای ضروری برای افزایش صادرات و راهیابی به بازار بسیاری از کشورهای اروپایی است.

در سال ۱۳۹۷ ارزش صادرات ایران به گرجستان ۱۶۱میلیون و ۵۲۳ هزار و ۸۲۹دلار بود اما در ۲ سال گذشته روابط تجاری کاهش یافته است.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی روابط خارجی استانداری آذربایجان شرقی گرجستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی روابط خارجی استانداری آذربایجان شرقی توسعه اقتصادی روابط خارجی استانداری آذربایجان شرقی گرجستان اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است

غلامرضا نوری با بیان اینکه ورود بخش خصوصی واقعی و حمایت از این بخش می‌تواند موتور اقتصاد کشور را روشن نگه دارد گفت:اقتصاد استان آذربایجان شرقی وابسته به بخش خصوصی واقعی بوده و حمایت از این بخش توسط نهاد‌های دولتی می‌تواند مسیر توسعه و پیشرفت استان را در عرصه‌های اقتصادی دو چندان کند.

امام جمعه بستان آباد نیز در این جلسه به وجود بیش از ۱۸۸ روستا در این شهرستان اشاره کرد و افزود:روستا‌ها بعنوان محور تولید همواره در خط مقدم اقتصادی کشور قرار دارند و توجه به توسعه و رفع موانع تولید در آنها موجب جهش تولید در منطقه و کشور خواهد بود.

حجت اسلام غفاری  با اشاره به کمبود تسهیلات بانکی برای کشاورزان در این شهرستان گفت:اگر بخواهیم شاهد رونق تولید و اشتغال پایدار باشیم باید از بخش کشاورزی این شهرستان حمایت‌های لازم را داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید
  • عکس جنجالی سفیر ایران با مجری تلویزیون باکو
  • رشد ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال ۲۰۲۳
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است
  • رونق بخش گردشگری، سیاست قطعی استان برای توسعه اقتصادی
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند
  • قیمت مسکن در اقتصادهای پیشرفته مقرون به صرفه است؟