Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@05:28:43 GMT

روز ارتش در آستارا گرامی داشته شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۱۱۵۳

روز ارتش در آستارا گرامی داشته شد

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آستارا روز یکشنبه در این آئین در مزار شهدای گمنام این شهرستان گفت: حراست و صیانت از مرزهای کشور در برابر تهاجم و تهدید بیگانگان و توانمندی و خودکفایی در تولید صنایع دفاعی پیشرفته و قدرت بالای عملیات میدانی از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود:  ارتش، نیروی مسلح معتقد، با ایمان، شجاع و توانمند است و این ویژگی در ارتش‌ های جهان مشاهده نمی‌ شود و همین ایمان، اعتقاد، ولایتمداری و پایبندی به آرمان‌ ها و ارزش ‌های اسلامی رمز موفقیت ارتش در میدان‌ های مختلف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: خدمات ارتش در زلزله، سیل و در جریان شیوع ویروس کرونا نمونه های بارزی از مردم داری و مردم یاری این نیروی مسلح ارزشی در کشور است که هیچ وقت از اذهان عمومی مردم پاک نمی شود.

وی بیان کرد: ملت ایران، ایثار ارتش در دفاع مقدس را فراموش نمی کنند و در بیشتر نقاط کشور و استان گیلان، بسیاری از شهدا ارتشیان و نیروهای مسلح هستند.

ناخدا دوم محمود طبسی فرمانده پایگاه نیروی دریایی ارتش آستارا نیز بیان کرد: ارتش در کنار دیگر نیروهای مسلح، با هم افزایی و اتکاء به خدا به بالاترین مدارج پیشرفت دست یافته است.

وی ادامه داد: نیروی دریایی به عنوان یکی از نیروهای چندگانه ارتش، وظیفه پاسداری مرزهای آبی را بر عهده دارد و با تمام توان، برای دفاع و مقابله با هجمه ها آماده است.

در این آئین علاوه بر گلباران مزار شهدای گمنام، از یک خانواده شهید و یک بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهرستان آستارا تجلیل به عمل آمد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و با جمهوری آذربایجان ۳۸ کیلومتر مرز خشکی و ۱۵ کیلومتر مرز آبی دارد و ۱۶۶ شهید را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

برچسب‌ها آستارا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران تکریم و تجلیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران آستارا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران تکریم و تجلیل اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر موسوی: وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران به هرگونه تعدی، پاسخی کوبنده است

فرمانده کل ارتش در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی تاکید کرد که آنچه در عملیات شکوهمند اخیر در جواب قاطع به تجاوز آشکار دشمن پلید و غاصب صهیونیستی به ثمر رسید، تنها گوشه‌ای از ظرفیت و اراده مستحکم نیرو‌های مسلح است.

به گزارش ایلنا، متن این پیام به شرح زیر است:

مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم

٢٩ فروردین، یادآور مقطعی درخشان و ماندگار در تقویم تاریخ انقلاب اسلامی برای ارج نهادن به جایگاه حسّاس ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با دوراندیشی حکیمانه و صدور فرمان قاطع امام راحل (ره) مبنی بر حمایت از ارتش در برابر توطئه‍های انحلال این رکن دفاعی کشور و توطئه دشمنان برای تجزیه ایران، ثابت شد که ماهیّت و مولود این سازمان وزین نظامی با ویژگی‍های مردمی بودن، انقلابی بودن و انقلابی ماندن، ایمان و ولایتمداری، نظم و انضباط، شجاعت، خطرپذیری و ده‍ها صفات و ویژگی، دستاورد ارزشمند سربلندی، استقلال و اقتدار ایران امروز است.

ارتش بار‌ها و بار‌ها در میدان‍های سخت و آزمون‌های دشوار، پاسخ این اعتماد و حمایت را به شایستگی نشان داد که نمونه بارز آن، حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور با تقدیم بیش از ۴۸هزار شهید گلگون کفن و صد‌ها هزار جانباز، آزاده و ایثارگر سرافراز در هشت سال دفاع مقدّس بوده است.

امروز پیشینه و اقدامات درخشان دفاعی ارتش و نیرو‌های مسلح به بازدارندگی مقتدرانه و درون‍زای نظام اسلامی منتج شده و پیام اقتدار ایران به گونه‍ای مخابره شده است که جهان می‍داند وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران به هرگونه تعدی به منافع، مرز‌ها و امنیت نظام اسلامی، پاسخ طوفانی و یکپارچه است و آنچه در عملیات شکوهمند اخیر در جواب قاطع به تجاوز آشکار دشمن پلید و غاصب صهیونیستی به ثمر رسید و دل ملت‌های مظلوم بویژه مردم مقاوم فلسطین و غزه مظلوم را شاد کرد، تنها گوشه‌ای از ظرفیت و اراده مستحکم نیرو‌های مسلح است که با محوریت نیروی هوافضای سپاه و هم‍افزایی ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، دوستان نظام را شاد و دشمنان بشریت را مأیوس کرد.

نقش آفرینی ارتش در تقویت سپر قدرتمند دفاعی با اجرای طرح‌ها و اقدامات متعدد و راه اندازی پایگاه‍های مختلف از جمله پایگاه‌های راهبردی پهپادی و تاکتیکی زیرزمینی و صد‌ها دستاورد نوین دفاعی در زمین، هوا، دریا و فضا و پیشرفت در عرصه‍های علوم و فناوری، سایه هرگونه تعرض و جسارت دشمنان زبون را از نظام و مردم شریف ایران برداشته و استقلال و امنیّت پایدار میهن اسلامی را تقویت کرده و با برگزاری صد‌ها رزمایش مشترک، مرکب و دفاع از حریم الله، این مسیر امنیت افزا وعزت آفرین را استمرار بخشیده است.

امروز همچنین روز بزرگداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان و تکریم شیراوژنان فداکاری است که با ساختار جدید متحرک هجومی، رزمی و واکنش سریع برای انجام وظیفه خطیردفاع از هزاران کیلومتر مرز‌های زمینی در مناطق مختلف و مقابله با تهدید‌ها در محیط پیرامونی، بخش عمده‍ای از عمر و زندگی خویش را در مناطق سخت و صعب‍العبور با تحمُّل سرما و گرمای طاقت‍فرسا سپری کرده اند تا سرافرازی ملّت عزیزمان و نام بلند ایران را تثبیت کنند.

مجاهدت‌های همرزمان غیورم در نیروی پدافند هوایی، نیروی هوایی و نیروی دریایی نیز که در لبیک به فرمان امام خود برای قوی شدن و قوی ماندن و رسیدن به اوج بالندگی و صلابت دفاعی از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند، شایان تقدیر است.

جای بسی سرافرازی و بالندگی است که ارتش جمهوری اسلامی ایران همسو با انجام وظیفه خطیر صیانت از کیان و تمامیت ارضی کشور، در راستای رسالت مردمی بودن خویش توانسته است در عرصه‌های مختلف خدمات رسانی و مردم یاری در هنگام وقوع بحران‌ها و رخداد‌های ناگوار طبیعی، پاکسازی میلیون‍ها هکتار از زمین‍های آلوده به مین از دوران دفاع مقدس، مبارزه با انواع تهدیدات زیستی و بیماری‌ها بویژه کرونا، با تقدیم صد‌ها شهید و جانباز، حضوری چشمگیر داشته باشد.

فرارسیدن ٢٩ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی‍‌های نیروی زمینی قهرمان را محضر مبارک فرمانده حکیم، اقتدارآفرین و دوراندیش کلّ قوا، حضرت امام خامنه‍ای عزیز، خانواده مُعظّم شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگرانِ میادینِ جهاد و شهادت و تمامی دلاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت عرض نموده، از یکایک خانواده‍های صبور و شرافتمند برای همراهی مومنانه رزمندگان ارتش حزب الله، صمیمانه تشکر می‌نمایم و امید دارم پاداش مجاهدت‌های شبانه روزی سربازان امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف، ظهور پر نور آن حضرت، صلابت، سلامتی و شادکامی همرزمان عزیزم و نابودی هر چه سریعتر دشمن زبون صهیونیستی و نجات مردم مظلوم جهان، بویژه فلسطین و غزه قهرمان باشد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر سیّد عبدالرحیم موسوی

دیگر خبرها

  • تبریک روز ارتش و نیروی زمینی ۱۴۰۳ + متن ادبی، پیام و عکس
  • به تعدی دشمنان «پاسخی طوفانی» می‌دهیم
  • ارتش در اوج قدرت و آمادگی قرار دارد
  • سرلشکر موسوی: وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران به هرگونه تعدی، پاسخی کوبنده است
  • نیرو‌های مسلح به هرگونه تعدی دشمنان پاسخی طوفانی خواهند داد
  • سرلشکر موسوی: به تعدی دشمنان «پاسخی طوفانی» می‌دهیم
  • واکنش فرمانده ارتش به وعده صادق نیرو‌های مسلح
  • نیروهای مسلح به هرگونه تعدی دشمنان پاسخی طوفانی خواهند داد
  • وعده صادق نیروهای مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه است
  • وعده صادق نیروهای مسلح ایران به هرگونه تعدی، پاسخی کوبنده است