Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@08:44:27 GMT

چرا یارانه ماه رمضان کم واریز شد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۱۲۷۶

وزیر کار وعده واریز یارانه رمضان به میزان یارانه معیشتی را داده بود اما مبلغی کمتر واریز شد، حالا این کسری یارانه را چه کسی جبران می‌کند؟ ناطقان: چهارشنبه گذشته بسه معیشتی یا یارانه ماه رمضان به حساب سرپرستان خانوار ۶۰ میلیون نفر واریز شد، اما مبلغ پرداختی با مبلغی که وعده داده شده مطابقت ندارد.

وزیر کار در این خصوص گفته بود که تمامی افراد یارانه‌بگیر معیشتی که حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم هستند و از سبد حمایتی استفاده می‌کنند، معادل آن یارانه معیشتی را یک‌ماه مازاد بر آنچه که در ماه رمضان دریافت می‌کنند، در اختیارشان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این طرح باید برای خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شد؛ اما مبلغ واریزی حدود ۲۰ هزار تومان کمتر بوده است که در مجموع ۶۰ میلیون نفر رقم قابل توجهی می‌شود.

دولت ماهانه بیش از ۲۸۷۰ میلیارد تومان یارانه معیشتی بنزین می‌پردازد اما برای این طرح ۲۵۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده، یعنی حدود ۳۷۰ میلیارد تومان کمتر، که دلیل کم واریز شدن هم به خاطر بودجه کمتر آن است.

اما به نظر می‌رسد وزیر کار که وعده واریز یارانه معیشتی را داده باید درباره این موضوع پاسخگو باشد. روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توئیتر در واکنش به این سوال که چرا بین وعده وزیر کار و مبلغ واریزی اختلاف وجود دارد نوشت که این واریزی‌ها به عهده وزارت کار نیست.

این پاسخ روابط عمومی در مقابل اظهارات صریح وزیر کار قانع‌کننده نیست و به این سوال پاسخ داده نشده که چرا علی‌رغم اعتراض مردم به مبلغ کسر شده، کسی پاسخگو نیست؟

منبع: تجارت نیوز
برچسب ها: یارانه ، ماه رمضان ، واریز

منبع: ناطقان

کلیدواژه: یارانه ماه رمضان واریز یارانه معیشتی هزار تومان ماه رمضان واریز شد وزیر کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ بسته معیشتی در پهنه شهید دارایی استان خراسان رضوی توزیع شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی موسوی ازغندی اظهار کرد: همایش یادواره شهدای حرم رمضان، شهید اصلانی و شهید دارایی برگزار و ۱۰۰۰ بسته سبد کالا در پهنه شهید دارایی محدوده شهرک شهید رجایی و باهنر و اطراف توزیع شد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی، ارزش هر بسته معیشتی را یک میلیون تومان عنوان کرد و گفت: اقلام این بسته‌ها شامل برنج، روغن، رب، حبوبات و… است.

وی افزود: در طرح اطعام‌مهدوی که ماه مبارک رمضان در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود، طبخ و توزیع ۶ میلیون غذای گرم و افطاری ساده به همراه تهیه و توزیع ۲۵۰ هزار بسته معیشتی با همکاری مراکز نیکوکاری، مشارکت خیرین، مساجد و حسینیه‌ها پیش بینی شده است.

موسوی تصریح کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا امروز (۱۶ رمضان) یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم و افطاری ساده طبخ و ۱۷۰ هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی بیان کرد: ارزش بسته‌های معیشتی توزیع شده بین ۵۰۰ تا یک میلیون تومان برآورد شده است که با مشارکت خیرین و مراکز نیکوکاری تهیه شده است.

وی گفت: ۵۴۰ آشپزخانه در طرح اطعام مهدوی مشارکت دارند.

گفتنی است؛ در کنار برپایی سفره‌های افطاری ساده، برنامه‌های فرهنگی از جمله برگزاری محفل انس با قرآن، اهدای ادعیه و قرآن، سخنرانی مذهبی و … برای خانواده‌های تحت حمایت اجرا می‌شود.

کد خبر 6063798

دیگر خبرها

  • توزیع ۱.۲ میلیون غذای گرم میان نیازمندان خوزستانی
  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی با افزایش ۱۵ درصدی
  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی/ واریزی ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومانی برای این خانوار‌ها
  • توزیع ۲۴ هزار بسته کمک‌های مومنانه کمیته امداد در خوزستان
  • کاهش ۳۰ درصدی هزینه خمیرمایه نانوایان/ تامین نان یارانه‌ای با تعداد بالا در ماه رمضان امکان‌پذیر است
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در پهنه شهید دارایی
  • ۱۰۰۰ بسته معیشتی در پهنه شهید دارایی استان خراسان رضوی توزیع شد
  • هزار بسته معیشتی در پهنه شهید دارایی استان خراسان رضوی توزیع شد
  • توزیع ۲۸۶ هزار پرس غذای گرم و اهدای ۳۴ هزار بسته معیشتی از ابتدای ماه مبارک رمضان
  • فرخ‌رو پارسا نخستین وزیر زن ایرانی در نوروز ۴۸: نخست‌وزیری خیلی هم خوب است و اگر بتوانم می‌شوم/ مدرسه‌ی چهارهزار نفره تاسیس می‌کنم