Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:26:27 GMT

بذر تولیدی ایران در ۶۳ کشور دنیا قابل تجارت است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۱۲۹۱

بذر تولیدی ایران در ۶۳ کشور دنیا قابل تجارت است

«کاظم خاوازی» عصر یکشنبه در حاشیه دیدار با «نیکولا سلاکوویچ» وزیر امور خارجه صربستان در محل این وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران افزود: ایران و صربستان از گذشته در بخش کشاورزی با یکدیگر ارتباط داشتند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع بذور کشاورزی و توانایی ایران در تولید انواع بذرها، بیان‌داشت: صربستان نیز در این زمینه تجربه‌های بسیار خوبی دارد و این تجربه دو طرفه می‌تواند به ما کمک کند و ایران را به یک هاب منطقه ای بزرگ بذر در بین کشورهای همسایه تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان‌کرد: در این خصوص تجربه خوبی وجود دارد، زیرا یک ویژگی مهم ایران تنوع آب و هوایی است که بسیاری از کشورهای تولیدکننده بذر ندارند، همچینن در کشورمان مزیت تولید بذر در مناطق سرد وجود دارد.

تبدیل شدن ایران به مرکز منطقه‌ای صادرات محصولات کشاورزی

خاوازی گفت: بحث دیگر امتیازاتی است که صربستان در زمینه صادرات سیب درختی و لبنیات دارد و می‌تواند به بخش خصوصی ما کمک کند، زیرا ما پتانسیل های خوبی در این بخش‌ها داریم.

به گفته وی، ایران سالیانه ۱۱ میلیون تن شیرخام تولید می‌کند و از صنایع لبنی قوی برخوردار است، بنابراین تجربه مشترکی که صرب‌ها در صادرات دارند و کمکی که آنها می‌توانند داشته باشند، می‌توانیم به عنوان هاب منطقه مطرح شویم.

تولید داخلی  آفت‌کش های کم‌خطر با کمک صربستان 

 وزیر جهاد کشاورزی ادامه‌داد: صربستان فناوری تولید آفت‌کش‌ها با درجه هم‌زیستی خوب با محیط زیست و کم‌خطر را دارد  که ایران سال‌ها ماده موثره آن را از این کشور خریداری می کرد و اکنون درخواست کردیم که این تولید در داخل ایران اتفاق بیفتد. 

واردات کشت قراردادی ذرت از صربستان 

خاوازی با بیان اینکه صربستان به دلیل برخورداری از آب فراوان، تولیدکننده ذرت است، گفت: در تلاشیم ذرت را همان جا به صورت کشت قراردادی خریداری کنیم.

وی اضافه‌کرد: در مقابل پتانسیل‌های ما در زمینه زعفران، آبزیان از جمله میگو و خاویار و خشکبار خوب است و می توانیم صادر کنیم.

‌وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه گفت‌وگوهای اولیه بین دو کشور تا به اینجا خوب بوده است، گفت: بخش خصوصی در این شرایط باید به ما کمک کند.

صادرات واکسن‌های دامی ایران به صربستان 
وی با اشاره به اینکه ایران تجربه واکسن‌سازی خوبی در زمینه دامپزشکی دارد، افزود: صربستان مشکلات مختلف در زمینه دام و طیور دارد که با تولید واکسن‌هایی که در بخش خصوصی و موسسه سرم سازی رازی انجام می‌شود می توانیم به آنها کمک کنیم.

خاوازی با اشاره به دعوت از وزیر کشاورزی صربستان، اظهار داشت: مقرر شده در این زمینه بخش خصوصی ما با کارشناسان و معاونان وزارتخانه نشست برگزار کرده و راهکارهایی را برای توسعه بخش کشاورزی ایران تدوین کنند. 

برنامه ای برای واردات انبوه گوشت قرمز نداریم 
خاوازی درباره واردات گوشت قرمز از صربستان گفت: اکنون ایران برنامه‌ای برای واردات انبوه گوشت قرمز ندارد و این مهم در اختیار وزارت جهاد کشاورزی نیست.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه‌داد: برنامه ما حمایت از تولیدکنندگان و دامداران داخلی است و تلاش داریم قیمت مناسبی از  ستاد تنظیم بازار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه  دام به اندازه کافی موجود است، ابراز امیدواری کرد: با این مجوزی که دریافت می شود، دام را با نرخ مناسب از داخل کشور تامین کنیم.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی صادرات سیب موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی توسعه صادرات واکسن کاظم خاوازی صربستان ایران نهال و بذر صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صادرات سیب موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی وزارت جهاد کشاورزی صادرات سیب موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی توسعه صادرات واکسن کاظم خاوازی صربستان ایران نهال و بذر صادرات غیر نفتی اخبار کنکور جهاد کشاورزی وزیر جهاد بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند

هاشم علایی امروز در بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل گفت: واحدهای صنعتی با نگاه ویژه می‌توانند مسیر تولید و زمینه صادرات را تسهیل کنند که اخذ استانداردها و گواهینامه‌های ملی و بین المللی، یکی از الزامات ورود محصولات تولیدی به بازارهای داخلی و صادراتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: رعایت استانداردها در بخش تولید و افزایش محصولات صادراتی، از مولفه‌های لازم در دستیابی به تحقق شعار سال با مشارکت کارآفرینان و تولیدکنندگان است.

به گفته او، با حمایت از واحدهای تولیدی و ترغیب آنان به دریافت استانداردهای لازم به حضور آنان در بازارهای داخلی و بین المللی کمک می‌کنیم.

علایی با اشاره به حمایت شهرک‌های صنعتی از واحدهای تولیدی در قالب بسته‌های حمایتی افزود: این نوع مشوق‌ها باعث ارتقای محصولات تولیدی و افزایش صادرات کشور خواهد شد و تولید کنندگان می‌توانند از این ظرفیت مهم برای افزایش تولید و صادرات استفاده کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان