Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه برای نخستین بار در جهان واکسن خوراکی کرونا را ساخت؛ مراحل آزمایش واکسیناسیون کرونا به وسیله این واکسن آغاز شده است.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز یکشنبه اعلام کرد: واکسن جدید کرونا در روسیه در انستیتو پزشکی آزمایشی سن پترزبورگ ساخته شده و در زمان حاضر بر روی موش ها آزمایش می شود.

این واکسن در واقع ماست خوراکی حاوی باکتری دارای ژن ویروس کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باکتری ها زمانی که وارد بدن انسان می شوند شروع به تولید پروتئین ویروسی می کنند و بدون نیز برای مقابله با آن پادتن تولید می کند. 

الکساندر سووروف رئیس بخش میکروبیولوژی انستیتو پزشکی آزمایشی سن پترزبورگ و عضو آکادمی علوم روسیه در مورد واکسن جدید گفت که این واکسن از نظر مزه با ماست هیچ تفاوتی ندارد و فقط پروتئین ویژه ویروس کرونا تولید می کند. 

به گفته وی، این واکسن می تواند در روده انسان که محل تکثیر ویروس کرونا است، مصونیت ایجاد کند. 

روسیه تاکنون سه واکسن کرونا به نام های اسپوتنیک-وی، اپی واک کرونا و کووی واک ساخته است که به طور رسمی ثبت شده اند.

واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه از اواسط دی ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تاکنون روس ها با واکسن اسپوتنیک وی واکسیناسیون را انجام داده اند و بتازگی استفاده از واکسن اپی واک کرونا برای واکسیناسیون مردم در روسیه آغاز شده است./ ایرنا

فهرستی از عوارض جانبی واکسن کرونا روسیه؛ نخستین کشور ثبت کننده واکسن کرونا ساخت دومین واکسن روسی کرونا در آزمایشگاه مخوف روس‌ها «اسپوتنیک لایت» گزینه روسی برای واکسیناسیون عمومی روسیه  

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

       

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احسان علیخانی هم آمد/ ساخت همزمان «جوکر ۲ »، یک سریال و یک فیلم سینمایی

احسان علیخانی از فعالیت جدید خود خبر داد.   به گزارش سینما اعتماد، احسان علیخانی با انتشار تصویر جدید از خود در صفحه شخصی اش نوشت:سال نو مبارک   امیدوارم سالِ سلامتی ، لبخند ، آرامش ، آگاهی و تحول باشه برای همه ما    ٢ سال شد که کاری نساختم براتون ، قصه این ٢ سال بماند … با درسُ دانشگاه و نوشتن فیلمنامه خودم مشغول کردم که تجربه فوق العاده ای بود ، یک سال روی هر دو فیلمنامه کار کردیم با همکارام و انشالله اگر مشکلی نباشه یا مشکلی تولید نشه امسال میسازیم   الان مشغول تولید جوکر ( ٢ )هستم و همزمان پیش تولید سنگین برای هر دو قصه ای که نوشتیم ، فیلم سینمایی و بعد سریال    رفقا خیلی دلتنگم    خیلی با معرفتین   خیلی مواقع با پیام هاتون خجالتم میدین    و خوشحالم برای داشتنِ این  همه رفیقِ خفنِ با معرفت    الهی دل خوش و سلامت باشین   عکاس: میرفتاحی    فروردین ١۴٠٣ کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گاندو و پایتخت جدید در ۱۴۰۳ ساخته می‌شوند
  • گام بلند افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سال جهش تولید
  • واکنش تند مهاجری به خبر ساخت مسجد در پارک قیطریه؛ نوعی لجاجت است
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • کیا سید؛ از طراحی تا ساخت در کارخانه اسلواکی (فیلم)
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • احسان علیخانی هم آمد/ ساخت همزمان «جوکر ۲ »، یک سریال و یک فیلم سینمایی
  • قسمت دوم و سوم فیلم‌های کمدی چه سرانجامی داشته‌اند؟
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید