Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- حملات پی در پی به پایگاه‌های نظامی و فرودگاه‌های عربستان در جنوب این کشور ادامه دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، برخی منابع عربستانی اعلام کردند همزمان با اعلام سخنگوی نظامی ارتش یمن درباره اجرای حمله جدید با استفاده از پهپاد «قاصف کا 2» علیه یکی از اهداف مهم نظامی در پایگاه هوایی ملک خالد در منطقه خمیس مشیط، صدای وقوع انفجار‌های پی در پی در جیزان شنیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یحیی الحوثی از رهبران جنبش انصارا.. یمن اظهارداشت: «توانمندی‌های نظامی داریم که ارتش و کمیته‌های مردمی را به عمق خاک سعودی در همه مناطق می‌رساند. همان طور که دبیر کل جنبش انصارا.. یمن گفت برخی توانمندی‌ها و غافلگیری‌هایی داریم که دشمن را متحیر خواهد کرد. به همین سبب، از آن‌ها می‌خواهیم که تجاوزگری را متوقف کنند. به اذن خداوند، ماه مبارک رمضان ماه پیروزی است.»
در پی اجرای حملات در عمق خاک سعودی، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به پیشروی در شمال شرق سد تاریخی مأرب و تسلط بر برخی مواضع جدید شده اند که پیش از این، در دست نیرو‌های متجاوز بود. به گفته منابع، ده‌ها تن از نیرو‌های متجاوز از جمله هشت تن از فرماندهان آن‌ها در این درگیری‌ها کشته شدند.
حزام الاسد عضو دفتر سیاسی جنبش انصارا.. یمن گفت: «ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مسیر عملیات نظامی در محور‌های مختلف و به طور مشخص مأرب پیشروی زیادی داشتند و بیشتر مناطق استان مأرب آزاد شده است. مردم مأرب در کنار ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با هدف آزادسازی استان خود، فداکاری زیادی کردند.»

پیشروی جدید رزمندگان یمنی در جبهه مأرب
بیش از 150 نفر از عناصر و فرماندهان مزدوران وابسته به متجاوزان سعودی در نبرد‌های دو روز گذشته در مأرب کشته شدند.
به گزارش تلویزیون العالم؛ نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پیشروی‌های جدیدی در جبهه مأرب دست یافته اند و بیش از 150 نفر از عناصر و فرماندهان مزدوران وابسته به متجاوزان نیز در نبرد‌های دو روز گذشته در مأرب کشته شدند.
نیرو‌های مشترک یمنی در دو روز گذشته پس از تسلط بر مواضع راهبردی در مشجّح و تلة الحمراء و خط لوله نفت و مواضعی در جبهه علم در شمال و غرب مأرب به پیشروی‌های میدانی به سمت مأرب دست یافته اند.
یکی از نیرو‌های یمنی گفت: «پیروزی‌های بزرگی حاصل شده است و پیروزی‌های بزرگتری نیز به اذن الهی حاصل خواهد شد و به یاری خدا به شهر مأرب خواهیم رسید و به لطف الهی و تلاش‌های مردان صادق موفق خواهیم شد. ما به سید (سید عبد الملک بدر الدین دبیر کل جنبش انصار الله یمن) می‌گوییم طی چند روز آینده به اذن الهی وارد شهر مأرب خواهیم شد.»
منابع میدانی می‌گویند بیش از 150 عنصر و فرمانده مزدوران متجاوزان در درگیری‌های شدید در نزدیکی‌های شهر مأرب کشته شدند.

ورود تفنگداران دریایی آمریکا به فرودگاه الغیضه یمن
منابع آگاه از ورود تعدادی از افسران نیروی دریایی آمریکا به فرودگاه الغیضه در استان المهره در شرق یمن خبر دادند.
منابع آگاه اعلام کردند افسرانی از تفنگداران نیروی دریایی آمریکا طی دو روز گذشته وارد فرودگاه بین المللی الغیضه در استان المهره شدند.
این منابع با اشاره به ورود مربیانی از تفنگداران نیروی دریایی آمریکا به فرودگاه بین المللی الغیضه که در کنترل نیرو‌های سعودی است‏، به هویت هواپیمایی که این افسران را به فرودگاه الغیضه رساند، اشاره‌ای نکردند.
در اواخر ماه ژانویه نیز نیرو‌های مشترک آمریکایی و انگلیسی وارد فرودگاه الغیضه در استان المهره شده بودند.
گفتنی است اقدامات و تحرکات آمریکا و انگلیس در استان المهره که در کنترل نیرو‌های ائتلاف و دولت عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری) قرار دارد، به ویژه پس از سفر اوایل ماه دسامبر گذشته کریستوفر هنزل سفیر آمریکا در یمن به فرودگاه الغیضه‏، علنی و آشکار شده است.

ائتلاف سعودی مدعی انهدام یک فروند پهپاد تهاجمی یمن شد
ائتلاف سعودی مدعی انهدام یک فروند هواپیمای بدون سرنشین دولت نجات ملی یمن (ارتش و کمیته های مردمی) در جنوب عربستان شد.
بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ائتلاف سعودی بامداد یکشنبه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که یک فروند پهپاد بمب گذاری شده را که نیروهای دولت نجات ملی یمن (ارتش و کمیته های مردمی یمن) به سمت عربستان به پرواز در آورده بودند، بر فراز یمن رهگیری و منهدم کرده است.
ائتلاف سعودی همچنین ادعا کرده که هدف این پهپاد تهاجمی، افراد غیر نظامی بوده است.

سعودی ها هزاران یمنی را بازداشت کردند
نظام سعودی هزاران یمنی را در راه بازگشت به کشور در بندر الودیعه بازداشت کرد.
به گزارش خبرگزاری سبا، اداره کل تنظیم امور حمل و نقل زمینی یمن، مسئولیت کامل پیامد‌های انسانی ناشی از ادامه بازداشت هزاران یمنی در بندر الودیعه به مدت بیش از 20 روز را به عهده نظام سعودی دانست.
این اداره کل در بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات سعودی اجازه ورود به یمنی‌هایی که به قصد بازگشت به وطن از 24 مارس 2021 وارد بندر الودیعه شده اند نمی‌دهند به این بهانه که آن‌ها خودرو‌های دو دیفرانسیل دارند.
در این بیانیه خاطرنشان شده است این عده به ویژه در ماه رمضان و به علت بی توجهی نظام سعودی اوضاع اسفباری دارند و نزدیک هزار و 500 نفر از آن‌ها با خانواده هایشان هستند و نزدیک به دو هزار خودرو به علل واهی ناشی از کینه نظام سعودی به مردم یمن توقیف شده اند.
این بیانیه تاکید کرد این افراد روز پنجم آوریل 2021 وقتی برای محکوم کردن اقدامات ظالمانه سعودی‌ها دست به اعتراض زدند توسط نیرو‌های ضد شورش سعودی در معرض توهین و ضرب و جرح با باتوم و شوکر قرار گرفته اند.
اداره کل تنظیم امور حمل و نقل زمینی از سازمان ملل متحد و سازمان‌های حقوق بشری و هماهنگ کننده امور انسانی سازمان بین المللی مهاجرت خواست برای توقف رنج این عده که در بندر الودیعه بلاتکلیف مانده اند و اجازه بازگشت به کشور خود را ندارند به نظام سعودی اعمال فشار کنند.

جنایت سعودی ها در یمن
به اذعان سی ان ان؛ هر هفتاد و پنج ثانیه‏‏، یک کودک یمنی جان خود را از دست می‌دهد و همچنان جهانیان به این مسئله بی تفاوت هستند.
به گزارش تلویزیون المسیره ؛ جنگنده‌های متجاوز سعودی آمریکایی 16 بار استان مأرب را بمباران کردند و این حملات در شرق منطقه المشجع در شهرستان صرواح واقع در استان مأرب به غیر نظامیان خسارات فراوانی وارد کرد .
همزمان با تشدید حملات متجاوزان سعودی آمریکایی و محاصره اقتصادی یمن؛ شبکه تلویزیونی سی ان ان‎ از درد و رنج های  کودکان یمنی گزارشی پخش کرد.
 
قحطی و مرگ تدریجی یک نسل
کریستین امان پور‏، مجری این شبکه، گفت:  قطحی گسترده‌ای در یمن وجود دارد و کودکان یمن عملا از گرسنگی در حال مردن هستند. حدود نیم میلیون کودک یمنی با این خطر روبرو هستند، واقعیتی ویرانگر که در طول یک نسل ادامه داشته است. ”هانکر وارد“ در مستندی به بررسی موضوع قحطی و زنانی که در بخش بهداشت و درمان مشغول هستند پرداخته است، زنانی که در مراکز درمانی برای نجات جان کودکان در تلاش هستند.
ایکای فیتزجرالد‏، کارگردان این فیلم درباره این که جان چه تعداد کودک یمنی در این قحطی با خطر روبروست گفت: صد هزار کودک تا کنون جان خود را از دست داده اند و در صورتی که وضعیت جاری در یمن تغییری نکند، چهارصد هزار کودک دیگر نیز ممکن است تا پایان سال جاری جان ببازند. براساس آمار‏, حدود هر هفتاد و پنج ثانیه‏, یک کودک در یمن جان خود را از دست می‌دهند. وضعیت به شکلی باورنکردنی و بحران در این کشور جدی است.
 
احتمال مرگ چهار صد هزار کودک یمنی تا پایان 2021
وی تصریح کرد: در واقع این کودکان آسیب پذیرین و البته همان قشری هستند که سنگین‌ترین تاوان مرتبط با این بحران را به دوش می‌کشند و این چیزی است که تلاش می‌کنیم در فیلم خود روی آن تمرکز داشته باشیم‏ تا نه نبرد در جبهه مقدم، بلکه کسانی را به نمایش بگذاریم که این جنگ زندگی آن‌ها را ویران کرده است و کسانی که تلاش می‌کنند کمک حال این گروه باشند.
فیتزجرالد گفت: واقعیت این است که جنگ جاری یک نسل را ویران کرده و هر کودکی که در طول این جنگ چشم به جهان گشوده است، با خطر مرگ بر اثر گرسنگی روبروست. مادران گاه مجبور می‌شوند کودکان خود را از چندین ایست و بازرسی عبور و سرانجام به بیمارستان یا درمانگاهی انتقال دهند که شاید شانسی برای زنده ماندن برای آن کودک وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن ارتش و کمیته های مردمی یمن دریایی آمریکا به فرودگاه فرودگاه الغیضه استان المهره ائتلاف سعودی دو روز گذشته نظام سعودی کشته شدند کودک یمنی سعودی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی  امروز در آیین  معرفی رئیس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان گفت: کرمان مزین به نام سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است و امروز اگر نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند به برکت خون این شهید والامقام و هزاران شهید دیگر است.

وی درباره عملیات غرورآفرین سپاه و نیروهای مسلح علیه رژیم غاصب صهیونیستی افزود: در تاریخ اسلام و پس از حیات امامان معصوم(ع) شیعه هیچ وقت به اندازه امروز عزت نداشته است و این نعمتی که است که به برکت انقلاب اسلامی، اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبری حضرت آیت‌الله امام خامنه ای (مدظله العالی) تحقق یافته و شیعه به این جایگاه رسیده است.

دادستان انتظامی قضات کشور خطاب به قضات جوان، گفت: خوب است گاهی به گذشته خود مراجعه کنیم و جایگاه کشورمان در سطح  جهانی و بین‌المللی و وضعیت آن زمان را با پیشرفت‌های اکنون مقایسه کنیم؛ بیش از 45 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و تعداد زیادی از جمعیت کشور جوانانی هستند و قبل از انقلاب را ندیده‌اند.

وی با بیان اینکه حتی کسانی هم که قبل از انقلاب را دیده‌اند نیز گاهی یادشان می‌رود، قبل از انقلاب کجا بوده‌ایم و الان کجا هستیم، ادامه داد: این عظمت برای انقلاب اسلامی نیست که با موشک و پهپاد به رژیم صهیونیستی و آمریکا پاسخ داده شود و آنها هیچ کاری نتوانستند انجام دهند؟ این عظمت برای ایران اسلامی است که کشورهای ابرقدرت به‌دنبال خرید پهبادهای ایرانی هستند؟

قدیانی با اشاره به اینکه در دل تحریم‌ها نیروهای مسلح ما موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌های کروز و بالستیک نقطه‌زن شده‌اند، گفت: باید بپذیریم که با وجود همه مشکلات و سختی‌ها، کشور رو به پیشرفت است.

دادستان انتظامی قضات کشور بیان کرد: حفظ شان و جایگاه قضات و همچنین معرفی قضات شجاع، مومن و متعهد به جامعه در دستور کار دادستانی انتظامی قضات کشور قرار دارد و قدردان زحمات شبانه روزی قضات و کارمندان پرتلاش در دستگاه قضایی هستیم.

در ابتدای این نشست حمید کریمی، مستشار دادگاه تجدیدنظر استان کرمان به نمایندگی از قضات محاکم تجدید نظر استان کرمان به موضاعاتی مانند شناسایی شکات حرفه ای، مشکلات معیشتی قضات و دسترسی نداشتن قضات به مسئولان عالی قضایی اشاره کرد.

در ادامه مسلم قزلباش، رییس شعبه 15 دادگاه حقوقی شهر کرمان به نمایندگی از قضات محاکم بدوی استان کرمان گفت: قضات با کار و تلاش شبانه روزی در حال جهاد هستند و بایستی خدمات قضات مومن، نمونه، شجاع و متعهد از طریق رسانه های جمعی منعکس شود و همچنین بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعات شکات حرفه ای تاکید کرد.

در ادامه پوریا جوادی، بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به نمایندگی از قضات دادسراهای سراسر استان نیز بر دسترسی قضات به پرونده ارزشیابی خود تاکید کرد و گفت: منابع انسانی مهم ترین سرمایه در دستگاه قضایی است و باید از نیروی انسانی صیانت شود.

 در این آئین ازخدمات غلامعباس مبشری قدردانی و مختار شمس الدین، مستشار دادگاه تجدیدنظر استان کرمان به سمت رییس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان منصوب شد.

 

 

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد