Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@23:32:37 GMT

نیروهای گارد ساحلی یونان پناهجویان را می‌سوزانند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۲۲۶۰

نیروهای گارد ساحلی یونان پناهجویان را می‌سوزانند

وزیر کشور ترکیه، گارد ساحلی یونان را به بد رفتاری با پناهجویان و سوزاندن آن‌ها متهم کرد.

به گزارش مشرق، وزیر کشور ترکیه، یونان را به  نقض حقوق مهاجران و پناهجویان و آتش زدن برخی از آن‌ها متهم کرد.به نوشته شماره یکشنبه روزنامه «دیلی صباح» «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه در توییتی نوشت: «گارد ساحلی یونان به دنبال سوزاندن مردم  و ریختن بنزین بر روی آنها هستند و این نشان دهنده یک کشتار تحت نظارت اروپا است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از اتحادیه اروپا به دلیل نادیده گرفتن اقدام‌های یونان در قبال مهاجران، افزود: «تا زمانیکه اروپا به یونان این اجازه را  دهد و در مقابل حوادثی که به میان می‌آید، سکوت کند، به عنوان تحریک کننده این رفتار شرم‌آور، نامش در تاریخ ثبت خواهد شد».

فرماندهی گارد ساحلی ترکیه روز شنبه اعلام کرد که ۴۱ پناهجو را در دریای اژه که به داخل آب‌های سرزمینی ترکیه رانده شده بودند نجات داده است  و گارد ساحلی یونان  نیز یک پناهجو را آتش زده است.

این فرماندهی در وبگاه خود اعلام کرد که تیم‌های گارد ساحلی برای نجات پناهجویان اوایل روز شنبه عازم منطقه «چشمه» در استان ازمیر اعزام شدند.

وزیر کشور ترکیه فیلمی را در توییتر به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد نیروهای یونانی پناهجویان را به آبهای ترکیه می‌رانند.

در آغاز بحران مهاجرت اروپا در سال ۲۰۱۵ تقریباً یک میلیون پناهجو، غالبا سوری با قایق از ترکیه به یونان رفتند. یک سال بعد، اتحادیه اروپا با آنکارا توافق کرد تا جریان را متوقف کند و شمار مهاجران به طور چشمگیری کاهش یافت.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا چندی قبل در بیانیه‌ای از تصمیم ترکیه برای بازکردن مرزهای خود برای پناهجویان به سمت اروپا انتقاد و تاکید کردند که تصمیم آنکارا برای باز کردن مرزهای خود با یونان نادیده گرفتن توافق مهاجران در سال ۲۰۱۶ با این اتحادیه است.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا که در  شهر «زاگرب» گرد هم جمع شده بودند در بیانه خود اعلام کردند این تصمیم آنکارا غیرقابل قبول است و استفاده از آن برای فشار سیاسی محکوم است. وزرای خارجه اروپایی همچنین نگرانی عمیق خود را درباره اوضاع مرزی یونان-ترکیه اعلام و استفاده ابزاری از پناهجویان برای اهداف سیاسی را رد کردند.

به دنبال عدم حمایت اتحادیه اروپا از تجاوز ترکیه در «ادلب» در سوریه، دولت آنکارا تهدید خود مبنی بر بازکردن مرزهای خود به روی پناهجویان آواره به سمت اروپا را عملی کرد.

یونان و ترکیه در مورد طیف وسیعی از موضوعات از جمله منابع انرژی در مدیترانه اختلاف نظر دارند و سال گذشته هنگامی که هزاران پناهجو در ترکیه سعی در حمله به مرزهای زمینی یونان را داشتند تنش بین این دو کشور عضو ناتو افزایش یافت

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا سلیمان سویلو دریای اژه اتحادیه اروپا کشور ترکیه بحران مهاجرت اروپا گارد ساحلی یونان گارد ساحلی یونان وزیر کشور ترکیه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۲۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،مورات آکسو بعد از دریافت میزبانی بازی‌های اروپایی ۲۰۲۷ گفت: میزبانی از بازی‌های اروپایی در ادامه تلاش‌های ما برای دریافت میزبانی المپیک تابستانی ۲۰۳۶ است. ترکیه با رای بیشتر اعضاء موفق شد میزبانی رقابت‌های ۲۰۲۷ بازی‌های اروپا را بدست بیاورد. ترکیه استانبول را برای میزبانی این رقابت‌ها معرفی کرده است و گفته می‌شود قرار نیست زیر ساخت‌های اختصاصی برای مسابقات آماده کند. اسپیروس کاپرالوس، رئیس کمیته المپیک اروپا در بیانیه‌ای گفت: استانبول و ترکیه از دیرباز دوستان نزدیک ورزش بین المللی بوده اند و استانبول مکان ایده آلی برای درخشش بهترین ورزشکاران اروپا در سال ۲۰۲۷ خواهد بود.

دیگر خبرها

  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶
  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • رکورد اتحادیه اروپا را شکستیم
  • اتحادیه اروپا و توافقی دیگر برای سرکوب پناهجویان
  • تاریخ سازی گرجستان با صعود به جام ملت‌های اروپا
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • (ویدئو) صحنه عجیب فروریختن یک پل در ایالت بالتیمور آمریکا
  • پل فرانسیس اسکات در آمریکا فروریخت+ فیلم
  • اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف