Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا، طرح غربالگری شهید سلیمانی با انجام تست رایگان پی، سی، آر در سرای محله مهرآباد جنوبی انجام می شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 9، سید مصطفی موسوی، شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: طرح شهید سلیمانی از ابتدای شروع ویروس کرونا در محلات آغاز شد که ابتدا به صورت بیماریابی و از طریق ثبت نام در سامانه 4030 صورت می گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: با توجه به شیوع نوع بدتر و مخربدتری از ویروس کرونا که با عنوان کرونای انگلیسی شناخته شده است و برای جلوگیری از شیوع آن، طرح رزمایش سلامت با عنوان طرح شهید سلیمانی به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به اجرا درآمد.
شهردار منطقه 9 اظهار داشت: از این رو از دی ماه سال 99 در سرای محلات مناطق 22 گانه فضایی برای حضور شهروندان و انجام تست کرونا تعبیه شد تا شهروندان و ساکنان محل بتوانند به صورت رایگان تست pcr انجام دهند که در این میان سرای محله مهرآباد جنوبی و مجموعه فرهنگی و ورزشی شهربانو به عنوان فضاهای منتخب منطقه 9 فعالیت خود را در اجرای این طرح آغاز کردند.
موسوی با اشاره به این مطلب که تمام تلاش خود را در برای یاری رساندن به مردم و برون رفت از بحران کرونا به کار گرفته ایم، تاکیدکرد: در این طرح روزانه بیش از 20 نفر از شهروندان به منظور انجام تست کرونا به سرای محله مراجعه و به صورت رایگان از این طرح استفاده می کنند.
او خاطر نشان کرد: شناسایی بیماران مشکوک به کرونا از راه تست pcr، خود اظهاری، غربالگری حضوری و تلفنی و همچنین آموزش مقابله با این ویروس از جمله اقداماتی است که در این طرح صورت می گیرد.
شهردار منطقه 9 از شهروندان درخواست کرد با توجه به رایگان بودن تست سریع کرونا و مشخص شدن جواب در کمتر از 20 دقیقه، در صورت مشکوک بودن به بیماری در این خصوص کوتاهی نکنند، زیرا ناآگاهی از بیماری می تواند علاوه بر خود فرد به اطرافیان وی نیز آسیب برساند.
موسوی در پایان یادآور شد: این طرح با همکاری مرکز بهداشت غرب تهران، اداره کل سلامت شهرداری تهران و ستاد مدیریت محله در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انجام تست سرای محله منطقه 9

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۲ هزار و ۱۸۰ زمین رایگان در شهر‌های جنوبی کشور به خانواده‌های مشمول

طبق قانون جوانی جمعیت باید برای تمامی متقاضیانی که از سال ۱۴۰۰ فرزند سوم آنها به دنیا آمده اند مشمول دریافت زمین به صورت رایگان می‌شوند که در حال حاضر روند اختصاص زمین به خانواده‌ها در بسیاری از شهر‌ها با سرعت خوبی در حال انجام است و تا به امروز بسیاری از شهر‌ها در این زمینه همکاری خوبی داشته و دستگاه‌ها اراضی مازاد خود را در اختیار  وزارت راه و شهرسازی برای اختصاص زمین قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در آخرین اظهار نظر‌های خود در خصوص اختصاص زمین گفته بود: یکی از دستگاه‌هایی که مسئولیت تامین زمین در طرح جوانی جمعیت را بر عهده دارد وزارت راه وشهرسازی است که تا به امروز سعی کرده ایم با تامین زیرساخت ها، این اراضی را در اختیار خانواده‌های جوانی جمعیت  قرار دهیم تا اقدام به ساخت کنند.

به گفته وی تا به امروز  به بیش از ۳۵ هزار خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت، زمین تقدیم شده و حتی در برخی زمین‌ها عملیات ساخت مسکن آغاز شده است.

او می‌گوید: از ۱۴ بهمن تا سوم اسفند به ۱۵ هزار مشمول دیگر طرح جوانی جمعیت نیز در قالب پویش خانواده مهدوی زمین تعلق خواهد گرفت که در مجموع تعداد اراضی اختصاص یافته به  ۵۰ هزار خانواده دارای بیش از سه فرزند می‌رسد.

اما اخیرا هم ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که براساس قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تاکنون برای ۵۷۷ خانواده در بنادر جنوبی کشور  زمین رایگان تامین شده  و تا به امروز برای  ۲ هزار و ۱۸۷ متقاضی زمین رایگان تخصیص داده شده است.

مالکی با اشاره به اینکه تعداد ثبت‌نام‌های انجام شده در شهر‌های کوچک جنوبی از جمله دیر برای طرح نهضت ملی مسکن دو بیش از ۷ هزار نفر بوده است، اعلام کرد: از این تعداد یک هزار و ۵۶۰ نفر واجد ۴ شرط لازم بوده اند و تاکنون ۲۴۱ متقاضی تایید نهایی شده‌اند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در پایان با تاکید بر اینکه بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ پروژه آماده سازی برای طرح نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است، تصریح کرد: اجرای چنین پروژه عظیمی تاکنون در کشور بی‌سابقه بوده و برای انجام آن نیاز به یک عزم همگانی و مشارکت جمعی وجود دارد.

براساس این گزارش اختصاص زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند باید دارای شرایطی باشد و اگر خانواده‌ها این شرایط را نداشته باشند مشمول دریافت اراضی رایگان نخواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • حل مشکل شهروندان با پیگیری خبری
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • مهلت یک هفته‌ای فرماندار میاندوآب برای جمع‌آوری سدمعبر
  • اختصاص بیش از ۲ هزار و ۱۸۰ زمین رایگان در شهر‌های جنوبی کشور به خانواده‌های مشمول