Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سعید کریمی رئیس بیمارستان بوعلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به خدمات بیمارستان فرهیختگان به بیماران مبتلا به ویروس کرونا، اظهار کرد: بیمارستان بوعلی از ابتدای همه‌گیری کرونا در کشور، پذیرای بیماران حاد تنفسی و مبتلا به کرونا بود و ارائه خدمات به این بیماران در طی ۱۳ ماه گذشته قطع نشده و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه ۶۰ تخت بیمارستان بوعلی به درمان بیماران مبتلا به ویروس کووید ۱۹ اختصاص یافته است، افزود: متاسفانه با شروع موج چهارم کرونا در کشور و قرمز شدن وضعیت شهر تهران، ظرفیت تخت‌های بخش کرونا بیمارستان بوعلی تکمیل شد به طوری که تخت خالی برای بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا نداشتیم. پس از مواجهه با این شرایط، با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر گسترش خدمات کلینیکی به بیماران و در تعامل با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، یک بیمارستان صحرایی با تجهیزات مرکز درمانی در محوطه بیمارستان بوعلی راه‌اندازی شد.

رئیس بیمارستان بوعلی ادامه داد: خوشبختانه پس از استقرار و راه‌اندازی کانکس‌های بیمارستان صحرایی در بیمارستان بوعلی، از ابتدای هفته جاری ارائه خدمات کلینیکی و سرپایی به بیماران حاد تنفسی و مبتلا به کرونا که دچار درگیری خفیف بودند، آغاز شده است. به این ترتیب بیمارانی که نیازمند دریافت و تزریق دارو و اکسیژن‌درمانی سرپایی هستند، در بیمارستان صحرایی پذیرش شده و خدمات درمانی دریافت خواهند کرد.

 کریمی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی بیمارستان بوعلی در حال حاضر دارای ۱۱ تخت مجهز است که در آینده به ۲۲ تخت افزایش خواهد یافت، گفت: این بیمارستان صحرایی از استاندارد‌های بالای جهانی برخوردار بوده و دارای تهویه و سرمایش مناسب و محیطی ایزوله است و به طور میانگین هر بیمار در طول روز می‌تواند حدود سه ساعت تحت درمان سرپایی قرار گیرد. به این ترتیب روزانه بیش از ۸۰ بیمار می‌توانند از خدمات کلینیکی بیمارستان صحرایی بوعلی استفاده کنند.

رئیس بیمارستان بوعلی با اشاره به شرایط کرونایی شهر تهران، از خیران سلامت خواست تا بیمارستان بوعلی که در حال ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کووید در شرق تهران است را در انجام خدمات بهتر یاری کنند.

او  اظهار کرد: هزینه نگهداری و درمان بیماران مبتلا به کرونا بسیار بالاست و بیمارستان بوعلی به عنوان یک بیمارستان عمومی همواره در خدمت مردم بوده و خواهد بود و کادر درمان بیمارستان نیز با تمام وجود در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا حضور دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد بیمارستان صحرایی ویروس کرونا بیمارستان صحرایی بیماران مبتلا بیمارستان بوعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی

سهیلا پیدا در گفت و گو با خبرنگار جام جم اظهار کرد: در واقع رفت و آمد بیماران مبتلا به ام اس به انجمن رو به افزایش است. وی افزود: ۷۰۰ بیمار مبتلا مبتلا به ام اس تحت پوشش این انجمن هستند که ۶۰۰ بیمار از این تعداد دارای پرونده هستند و ۱۰۰ نفر نیز به دلیل درخواست خود آن ها پرونده تشکیل نشده است. پیدا با اشاره به اینکه تعداد زیادی از بیماران مبتلا به این بیماری زنان هستند، ادامه داد: اما متاسفانه همسران این افراد بعد از اینکه بیماری آن افزایش می یابد، آن ها را ترک می کنند. وی بیان کرد: وجود یک همراه سرا در استان یکی از نیازهای اساسی این بیماران است و ما به دنبال ساخت این مکان هستیم تا آن را برای بیماران بسازیم. مدیر انجمن بیماران ام اس خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلات این انجمن پوشینه بزرگسال است و خیران بیماران این انجمن را در این زمینه یاری کنند. وی خاطرنشان کرد: فضای خود انجمن ام اس به هیچ عنوان مناسب نیست به شدت با کمبود فضا مواجه است بطوریکه به عنوان مثال جایی برای صحبت روانپزشک با بیمار و ... وجود ندارد. پیدا تصریح کرد: استرس یکی از عواملی است که سبب می شود تا شدت بیماری افزایش یابد و تعدادی از بیماران ‌در زمینه هایی همچون اشتغال دچار مشکل هستند که به آن ها استرس وارد می شود و در این زمینه باید به این افراد کمک شود./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • تهران قدیم| ماجرای ساخت اولین بیمارستان پایتخت/ تصویری خاص از فضای بیمارستان و بیماران در ۱۵۰ سال پیش
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور