Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا رضا پورآیین عصر یکشنبه در نشست ستاد کرونا در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج دزفول گفت: ۱۸۷ تیم نظارتی در قالب طرح شهید سلیمانی در دزفول فعال شده که ۶۶ درصد آنها در روستا و ۳۴ درصد در روستا فعال هستند.

وی افزود: طرح تشدید و نظارت از اسفندماه در دزفول شروع شده که ۲۰۰ نفر از بسیجیان در قالب ۱۰۰ تیم به نیروهای بهداشت اضافه شدند و در حال حاضر ۲۸۷ بسیجی در تیم‌های ما مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس مرکز بهداشت دزفول اظهارداشت: ۹۰ تیم حمایتی متشکل از نیروهای بسیجی در این طرح مشارکت دارند که در هفته گذشته ۴۸۰ خانوار را تحت پوشش فعالیت های مددکاری قرار دادند.
وی افزود: از ابتدای طرح تا ۲۷ فروردین ماه ۶۰هزار و ۴۱۸ نمونه گیری در دزفول انجام شد که ۱۶ درصد این تست‌ها مثبت بود.
پورآیین بیان کرد: تاکنون سه هزار و ۱۰۲ واکسن تزریق شده که درمجموع ۷۰ درصد پرسنل بهداشت و درمان در بخش‌های خصوصی و دولتی و ۳۰ درصد سایر گروه‌های هدف را تحت پوشش قرار دادند.
وی افزود: ۶ درصد تست‌های سریع و ۴۳ درصد کل تست های پی سی آر در دزفول مثبت شدند. 
رییس مرکز بهداشت دزفول درخصوص مراکز تجمعی نیز گفت: با توجه به تشدید طرح شهید سلیمانی تست گیری در فرودگاه و پایانه‌های مسافربری نیز انجام شد که ۶۷ صدم درصد تست هایی که در فرودگاه و ۲.۳ درصد تست هایی که در پایانه های مسافربری دزفول گرفته شده، مثبت شدند.

وی با اشاره به اینکه ۲ درصد تست کرونای همراهان بیمارانی که تست گرفتند، مثبت شدند گفت: تست کرونای  ۱۵ درصد همراهان در مراکز ۱۶ ساعته و ۴.۳ درصد از تست کرونای انجام شده در میدان تره بار مثبت شده است.

پورآیین افزود: افزون بر ۶۰ هزار بازدید از اصناف انجام شده که افزون بر ۱۶ درصد به صدور اخطاریه و ۹ درصد به پلمب واحد صنفی ختم شده است. 

شهرستان دزفول در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد و ظرفیت تخت های بیمارستان تکمیل شده اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دزفول خوزستان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دزفول خوزستان ویروس کرونا دزفول خوزستان بهداشت و سلامت اخبار کنکور درصد تست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام تزریق واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک در کشور

حسین فرشیدی روز شنبه در نشست خبری هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت) که در محل ستاد برگزار شد، از تزریق واکسن هپاتیت سی خبر داد و افزود: اکنون واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک در کشور در حال انجام است و امسال تزریق واکسن هپاتیت سی نیز در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: بهداشت مظلوم‌ترین بخش در وزارت بهداشت است که کمتر به آن توجه می‌شود و باید در اولویت قرار گیرد.

فرشیدی ادامه داد: توجه به سلامت روانی در سال‌های گذشته کمتر مورد توجه بود، ولی امروزه بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات روحی و روانی به خصوص در جوانان بروز پیدا می‌کند که باید ایجاد و افزایش مراکز روانشناسی در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

به گفته معاون بهداشت، امسال طرح سلامت و روان با محوریت خانواده با همکاری سایر نهاد‌ها اجرایی خواهدشد.

فرشیدی افزود: جوانی جمعیت نیز از برنامه‌های ویژه وزارت بهداشت است و شاهد افزایش جمعیت هستیم، فرهنگ سازی در این زمینه مهمترین کار است و کاستن سقط‌های ناآگاهانه و انجام مشاوره‌های موثر، راه اندازی مراکز ناباروری و تسهیل قوانین و رایگان کردن سنوات دارویی برای ارتقای جوانی جمعیت ضروری است.

فرشیدی تصریح کرد: ورزش، تغذیه و کاهش استرس زنجیره‌های بهم متصل بوده و از بروز بیماری‌های غیرواگیر جلوگیری می‌کند.

وی گفت: پویش ملی سلامت ۲ امسال نیز طراحی شد و بزودی آغاز غربالگری یکی از سرطان‌ها از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

فرشیدی در ادامه سخنانش به تجمیع آزمایشگاه‌های کوچک اشاره کرد و اظهار داشت: امسال تقویت آزمایشگاه‌ها از برنامه‌های وزارت بهداشت است و اتصال این مراکز دولتی و خصوصی به سیستم‌های وزارت بهداشت است که بر اساس نیاز‌های مردم، آزمایشات رصد می‌شود تا بیماری‌هایی مانند دیابت کنترل شوند.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سلامت سواد عشایر نیز از دیگر برنامه‌های سالجاری است، گفت: این برنامه امسال با اولویت بهداشت دهان و دندان و آموزش و اطلاع رسانی به عشایر انجام می‌شود که باید به شکل جهادی در این زمینه کار شود.

فرشیدی در مور دخانیات گفت: امروز مجلس در کنار وزارت بهداشت قرار گرفته و بر اساس سازمان جهانی بهداشت ایران بهترین وضعیت از کاهش مصرف دخانیات را در منطقه دارد.

وی افزود: کارخانه‌های تولید دخانیات که فقط به دنبال پول و سود آوری هستند، جوانان و بانوان را مورد هدف قرار داده و از طریق تبلیغات اتفاقاتی می‌افتد که این دو قشر در معرض آسیب هستند که باید نه گفتن را در آن نهادینه کرد.

معاون بهداشت تصریح کرد: در اجرای کنترل دخانیات هنوز مشکل داریم و از آنجایی که ۲ درصد بانوان دخانیات مصرف می‌کنند مورد هدف شرکت‌های دخانی قرار گرفتند و باید مالیات افزایش یابد.

وی با تأکید بر افزایش مالیات بر دخانیات ادامه داد: به عنوان مثال قانون افزایش دوباره مالیات‌های سیگار در انگلیس وضع شد، اما در کشور ما وضع مالیات کمتر است و باید به طورجدی برای افزایش آن چاره‌ای اندیشید.

برای جلوگیری از خودکشی پزشکان باید توانمندی آن‌ها سنجیده شود

فرشیدی در مورد بحث خودکشی در پزشکان ادامه داد: برای حضور افراد در رشته‌های پزشکی باید توانمندی آن‌ها سنجیده شود به عنوان مثال کسی که می‌خواهد دستیار قلب باشد باید شرایط سختی کار و روحی و روانی این شغل را بپذیرد تا کمتر شاهد موارد خودکشی در این قشر باشیم.

ایران هشتمین کشور در حوزه مهاجرت پرستاران

وی با اشاره به مهاجرت پرستاران گفت: ایران در بحث مهاجرت پرستاران هشتمین کشور است، نسبت به اتفاقاتی که در کشورمان می‌افتند باید دولت برای ماندگاری پزشکان و پرستاران در حوزه اقتصادی بیشتر توجه کند.

دیگر خبرها

  • سقوط آزاد نرخ باروری متوقف شد / آغاز غربالگری SMA از سال جاری
  • الزام تزریق واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک در کشور
  • تزریق واکسن اس ام ای در دستور کار قرار گرفت
  • هشدار عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛ در آغاز یک بحران دارویی هستیم/ هنوز برای حکمرانی سلامت ریل مناسبی پیدا نکرده ایم
  • شرایط و نحوه دریافت یارانه تغذیه‌ای کودکان/تمرکز وزارت بهداشت برای پخت نان با «آرد کامل»
  • فیلم/آماده باش پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ارسال ۱۳ پرونده تخلف در حوزه پزشکی به تعزیرات حکومتی دزفول