Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: با تشکیل کمیته مدیریت بهینه مصرف آب در استان برای برنامه ریزی در مصرف مناسب و صیانت از منابع آبی اقدام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان عصر روز یکشنبه با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی فرخزاد در این جلسه گفت: در حوزه مدیریت منابع آبی کمیته بهینه سازی مصرف آب شرب و کشاورزی را تشکیل خواهیم داد تا از این منابع در شرایط بحران صیانت شود.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی در سال زراعی امسال باید پیش بینی لازم صورت گیرد که در این راستا روستاهای در معرض خطر شناسایی شده و به صورت منظم جلساتی خواهیم داشت تا اقدامات پیشگیرانه مورد بررسی قرار گیرد.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: اولویت ما در سال کم آبی تامین آب شرب درشهرها و روستاهاست و با توجه کاهش تولید انرژی در نیروگاههای برق آبی باید سوخت ژنراتورها ذخیره شود. 

وی گفت: سال گذشته استفاده از ظرفیت همه دستگاهها  مورد توجه بود و موضوع سوخت از سوی دفتر شهری استانداری باید پیگیری شود و از شهرداری ها درخواست می شود از آبیاری فضای سبز با آب شرب جدا خودداری کنند.

فرخزاد تصریح کرد:همچنین از فرمانداران انتظار داریم نسبت به تشکیل کمیته بهینه سازی مصرف آب در شهرستانها اقدام کنند و بحران کم آبی امسال برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

وی یادآورشد: برای خسارات احتمالی خشکسالی هم باید تدبیر کنیم و در این راستا پیگیری دریافت اعتبارات تنش آبی مورد تاکید است.

معاون عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: در این شرایط با کمک رسانه ها باید فرهنگ سازی کنیم تا مردم صرفه جویی را جدی بگیرند.

فرخزاد در خصوص حریق در مراتع هم اظهار داشت: به دلیل خشکسالی احتمال حریق در مراتع زیاد است لذا بایستی از ظرفیت دهیاری و شوراهای روستایی و جوامع برای کمک در این مواقع پیش بینی لازم صورت گیرد.

وی گفت: پهنه بندی عرصه ها و پیش بینی اعتبارات بحران برای ایام خشکسالی و توجه به نگهداری پد بالگرد توسط روستاییان مورد توجه باشد.

معاون عمرانی استانداری قزوین در ادامه تصریح کرد: شهرداری ها برای کمک در اطفای حریق در خارج از محدوده هیچ تکلیفی ندارند اما در صورت نیاز و اعلام مدیریت بحران و انجام ماموریت نباید پاسخگوی مسائل حقوقی باشند و این موضوع به شهرداران ابلاغ خواهد شد.

علی رحمانی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین هم گفت: برای اطلاع رسانی مناسب پیشنهاد می شود سازمان جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و آبفا یک برنامه ترویجی با موضوع آب داشته باشند و کشاورزان و شهروندان با مشکلات آشنا شده و همراهی کنند.

وی بیان کرد: در این زمینه آماده همکاری هستیم تا قبل از هر گونه تنش آبی بتوانیم همراهی مردم را جلب کنیم.

رحمانی تصریح کرد: اعتبارات تنش آبی هنوز ابلاغ نشده لذا از مدیران صنعت آب و برق انتظار پیگیری داریم تا سهم خود را بموقع دریافت کنند.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین یادآورشد: ۲۰۰ میلیارد تومان برای آب روستایی و ۳۲۰ میلیارد برای مناطق محروم در کشور پیش بینی شده که در صورت پیگیری بموقع مدیران می توان سهم استان را دریافت و در امور مورد نیاز هزینه کرد.

وی برای کمک به تامین اعتبار رفع مشکل تنش آبی اعلام آمادگی کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین برنامه ریزی پیش بینی تنش آبی مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیران کل امور اتباع قزوین و کرمانشاه

دیدار مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین و کرمانشاه به منظور تبادل و بررسی مدیریت  و ساماندهی امور اتباع برگزار شد.

در این دیدار طریقی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین ضمن خوش آمدگویی به سلیمانی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه گفت برگزاری چنین نشست هایی باعث انتقال تجارب خواهد بود  و قطعا این موضوع  بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

سلیمانی نیز با تشریح وضعیت امور اتباع و مهاجرین در استان کرمانشاه به ارائه نقطه نظرات در این حوزه پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • دیدار مدیران کل امور اتباع قزوین و کرمانشاه
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد