Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@02:11:24 GMT

تجمع نظامیان صهیونیستی مجهز به نارنجک‌ مقابل مسجد الاقصی

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۲۸۵۸

تجمع نظامیان صهیونیستی مجهز به نارنجک‌ مقابل مسجد الاقصی

رسانه‌ها از استقرار نظامیان صهیونیست مجهز به گاز اشک آور و نارنجک بی‌حس کننده مقابل مسجد الاقصی و برخورد با نمازگزاران خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها از استقرار نظامیان صهیونیست مقابل سجد القصی در فلسطین اشغالی مجهز به گاز اشک‌آور و نارنجک‌های بی حس کننده و زد و خورد با نمازگزاران خبر دادند.

به نوشته وبگاه انگلیسی «العربی» به نقل از خبرگزاری فلسطینی «وفا» نیروهای اسرائیلی مجهز به گاز اشک‌آور و نارنجک‌های بی‌حس‌کننده شنبه شب هنگام خروج نمازگزاران از محوطه مسجد الاقصی در شرق قدس اشغالی با آن‌ها درگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی گزارش‌ها حاکیست که  نظامیان صهیونیست، نمازگزاران را تعقیب کرده و به برخی حمله کردند. در جریان این زد و خورد دستکم نُه فلسطینی زخمی و یک نفر دستگیر شد.

پلیس اسرائیل از ابتدای ماه رمضان تجمع در منطقه «دروازه دمشق» را ممنوع کرد، در حالیکه تجمع شهرک نشینان اسرائیلی در مناطق دیگر قدس اشغالی را مجاز دانست.

این در حالی است که نظامیان اشغالگر اسرائیلی از توزیع غذای افطار ویژه ماه رمضان برای روزه‌داران در مسجد الاقصی جلوگیری می‌کنند. نیروهای رژیم صهیونیستی، شامگاه سه‌شنبه گذشته نیز بلندگوهای مسجدالاقصی در بیت‌المقدس را خاموش و قطع کردند تا مانع پخش اذان برای نماز عشاء و نماز تراویح از این بلندگوها در نخستین روز از ماه مبارک رمضان شوند.

 چند روز پیش از آغاز ماه مبارک رمضان در فلسطین، نزدیک به هفت هزار فلسطینی داوطلبانه در اقدامی هماهنگ با وزارت اوقاف اسلامی، مسجدالاقصی را برای پذیرفتن نمازگزاران در ماه مبارک رمضان آماده کردند. این مسجد سال گذشته نیز با وجود شیوع کرونا در ماه مبارک رمضان میزبان نمازگزاران بود و مسلمانان در محوطه این مکان مقدس سفره‌های افطاری پهن کرده و نذری می‌دادند.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین این جنایت نژادپرستانه پلیس صهیونیستی را محکوم کرد و در خصوص پیامدهای این سیاست خصمانه و تهاجمی که می‌تواند موجب تبدیل منازعه کنونی به یک جنگ دینی آشکار شود و پایه‌هاتی صلح و امنیت بین‌المللی را تضعیف کند، هشدار داد و مسئولیت این امر را بر عهده دولت اشغالگر دانست.

وی تصریح کرد که چنین اقداماتی، تجاوزی نژادپرستانه علیه حرمت مقدسات و آزادی عبادت و نقض آشکار منشور حقوق بشر جهانی به شمار می‌آید.

مسئولان رژیم صهیونیستی از پنج سال پیش در تلاشند تا قانون ممنوعیت پخش صدای اذان در سرزمین های اشغال را تصویب و اجرا کنند، قانونی که با قانون فلسطین و مناسک دینی مسلمانان و ساکنان اصلی این سرزمین منافات دارد و مخالفت‌های زیادی را با خود به همراه داشته است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا نظامیان صهیونیستی ماه مبارک رمضان مسجد الاقصی فلسطین رژیم صهیونیستی ماه مبارک رمضان مسجد الاقصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۲۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمپ ۲ واحد متخلف در طبس


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، زارع نیا افزود: علاوه بر پلمب ۲ واحد متخلف، ۳۹ پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی در طبس تشکیل شد.

وی گفت: در ۷۰ گشت مشترک در طرح نظارتی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان ۳۹ فقره پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس با اشاره به همزمانی تعطیلات عید با ماه مبارک رمضان و استقبال زیاد مسافران از شهرستان طبس در تعطیلات عید فطر افزود: از ۱۵ اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان با نظارت بازرسان صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف برگزار شد.

زارع نیا با اشاره به اینکه علاوه بر بازرسی ها، ۷۰ مورد گشت مشترک با اداراه‌های مرتبط برگزار شده است گفت: این میزان گشت مشترک  منجر به ۵۳۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و ۳۹ فقره پرونده‌ی تخلف شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نرخنامه و عدم ارائه فاکتور به ارزش بیش از ۹۰میلیون تومان  شد. 

وی افزود: که پرونده‌های تشکیل شده  برای  رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده و دو واحد نیز با حکم تعزیرات حکومتی پلمب شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس  گفت: در مدت یاد شده ۲۳ مورد گزارش مردمی به صورت حضوری و یا تلفنی اخذ شده که همگی مورد رسیدگی قرار گرفت و شهروندان می توانند برای  گزارش هر گونه تخلف واحد‌های صنفی با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • حماس فراخوان داد+ ببانیه
  • فراخوان حماس برای حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی
  • طوفان‌الاقصی|شهادت ۵ کودک در حمله رژیم صهیونیستی به آوارگان غزه/ بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • پلمپ ۲ واحد متخلف در طبس
  • روز ۱۹۵ طوفان‌الاقصی| ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • روز۱۹۵ طوفان‌الاقصی|۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • طرح رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی