Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: ۱۴۲۸ تن انواع ماهی گرمابی و سردابی سال گذشته در استخرهای پرورش ماهی خراسان جنوبی تولید شد.

فرهاد نایب زاده، امروز یکشنبه ۲۹ فروردین به رسانه‌های گروهی گفت: از این مقدار ۳۷ تن انواع ماهی سردابی، ۹۷۳ تُن در استخرهای دو منظوره و ۴۵۴ تن در سد و آب بندهای استان تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: ماهی گرمابی تولید شده در استان از نوع کپور و آمور و سردابی از نوع قزل آلا است که علاوه بر مصرف در داخل استان به استان‌های همجوار نیز ارسال می‌شود.

وی گفت: همچنین پارسال یک میلیون و ۲۷۴ قطعه ماهی زینتی در آکواریوم‌های خراسان جنوبی تولید شد.

نایب زاده بیان کرد: بیشترین تولید ماهی زینتی استان به شهرستان قاین اختصاص دارد که تولیدات این شهرستان به خراسان رضوی نیز ارسال می‌شود.

وی، گوپی، مولی، پلاتی، دم شمشیری، فرشته ماهی، اسکار، گورامی، ماکروی سفید، زرد و آبی را از انواع ماهی‌های زینتی تولید شده در استان عنوان کرد.

وی تعداد بهره برداران شیلات وآبزیان استان را ۶۴۳ نفر اعلام کرد و یادآور شد: ماهی زینتی خراسان جنوبی در ۲۳ واحد سنتی و صنعتی پرورش می‌یابد و ۷۴۴ استخر ماهی گرمابی و ۷۷ استخر ماهی سردابی در خراسان جنوبی فعال است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پرورش ماهي ماهی گرمابی تولید شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان

جباری گفت: طی ماه‌های گذشته بیش از ۲۲۰۰۰ قطعه ماهی در "قفس پرورش ماهی" رهاسازی شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰ روز آینده، بیش از ۳۰ تن ماهی از این قفس برداشت شود.

او افزود: پرورش ماهی در قفس در راستای توسعه آبزی‌پروری و رونق اقتصاد استان با رویکرد اقتصاد دریا محور و افزایش تولید ماهی در گلستان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پرورش ماهی در قفس باعث کاهش فشار صید بی رویه از دریا و حفظ ذخایر آبزیان و سلامت اکوسیستم‌های دریایی می‌شود و این امر به حفظ ذخایر طبیعی آبزیان دریایی کمک می‌کند.
جباری گفت: پرورش ماهی در قفس می‌تواند برای افراد بومی زیادی در استان گلستان اشتغال ایجاد کند و همچنین این امر باعث تحقق شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" می‌شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: استان گلستان یکی از استان‌های مستعد و پیشرو در زمینه پرورش ماهی در قفس است.

در حال حاضر ۷۵ قفس در پهنه آبی استان مستقر است و پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۸۰ تن ماهیدر این قفس‌ها تولید شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • پیش بینی بارندگی در نیمه شرقی و نیمه جنوبی خراسان جنوبی
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • لطافت باران در خراسان جنوبی
  • امدادرسانی آماده باش ۴۰ تیم هلال احمر در خراسان جنوبی
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • ارتش اجازه هیچ تعرضی را به مرز‌های کشور نخواهد داد