Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-17@00:00:05 GMT

آمریکا: در کودتا علیه لوکاشنکو دست نداشتیم

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۳۰۱۰

آمریکا: در کودتا علیه لوکاشنکو دست نداشتیم

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارش امروز (یک‌شنبه) خود اعلام کرد وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه‌ای هرگونه دست داشتن در توطئه علیه «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس، را تکذیب کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ابلاغ بیانیه این نهاد آمریکایی، مدعی شد: «هرگونه نقش ما در توطئه و کودتا علیه رئیس‌جمهور بلاروس به‌طور قطع نادرست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در بخشی دیگر از این بیانیه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد از بازداشت دو شهروند دوتابعیتی آمریکایی در بلاروس آگاه شده است و «آمادگی ارائه خدمات کنسولی مطابق با آن را دارد.»

در انتها این نهاد آمریکایی اعلام کرد: «دولت آمریکا همواره از دولت‌های خارجی می‌خواهد روند کنسولگری را در همه مواردِ متوجه دو تابعیتی‌ها دنبال کنند. این خواسته حتی شامل کشورهایی است که ملزم به پیروی از قوانین کنوانسیون وین نباشند، زیرا یک دو تابعیتی همزمان تبعه آن کشور و آمریکا خواهد بود.»

شب گذشته سرویس‌های امنیتی بلاروس از بازداشت دو نفر به اتهام تلاش برای کودتا و ترور الکساندر لوکاشنکو با «حمایت آمریکا و لهستان» خبر دادند.

پس از آن که نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته میلادی در بلاروس نشان داد لوکاشنکو برای ششمین دوره به قدرت می‌رسد، این کشور ماه‌ها صحنه اعتراضات بود و پلیس هزاران نفر را در جریان اعتراضات ضددولتی دستگیر کرد.

کشور‌های غربی و آمریکا با حمایت از مخالفان در بلاروس در تلاش هستند دولت لوکاشنکو را سرنگون کنند. اتحادیه اروپا نیز نتیجه انتخابات را رد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: الکساندر لوکاشنکو کودتا در بلاروس اعتراضات در بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۳۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری آناتولی، منابع آگاه به اطلاعات آمریکا فاش کردند نشانه‌هایی وجود دارد که اسرائیل در نظر دارد یک حمله محدود در داخل خاک ایران انجام دهد. پاسخ بالقوه در پی آنچه مقامات اسرائیلی به عنوان نیاز به «اقدام جنبشی» پس از حمله گسترده ایران عنوان کرده اند.

این منابع گفتند، علیرغم این تحولات، اسرائیل هنوز به طور رسمی به ایالات متحده در مورد مقاصد یا زمان انجام هر گونه عملیات نظامی احتمالی اطلاع نداده است.

یک مقام ارشد آمریکایی با ابراز نگرانی از فقدان ارتباطات پیشرفته، به اهمیت آمادگی برای حفاظت از پرسنل نظامی و دیپلماتیک آمریکایی در سراسر منطقه ناآرام اشاره کرد.

این مقام گفت: "ما امیدواریم که آنها به ما هشدار دهند تا ما آماده باشیم تا از پرسنل خود نه تنها نظامی بلکه دیپلماتیک در سراسر منطقه محافظت کنیم. "

این مقام مسئول با ابراز اطمینان از اینکه اگر اسرائیل از اقدام نظامی خودداری کند، تنش‌ها کاهش یافته و به وضعیت نسبتا آرام باز می‌گردد، تاکید کرد که هرگونه تشدید بیشتر ممکن است به عواقب ناگواری منجر شود.

این مقام گفت: «اگر اسرائیل پاسخی ندهد، آمریکا مطمئن است که تنش زدایی صورت خواهد گرفت». اما هر حرکت اضافی اکنون یک سری احتمالات دیگر را باز می‌کند که برخی از آنها کاملاً ترسناک هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • انگلیس: ما از حمله ایران به اسرائیل از قبل آگاهی نداشتیم
  • وزیر دفاع آمریکا: آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست
  • کاردار ایران به وزارت خارجه انگلیس دعوت شد
  • آستین: آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست
  • سناتور آمریکایی: دولت بایدن درگیری با ایران را خط قرمز بداند
  • ترکیه: پیام‌هایی میان ایران و آمریکا منتقل کردیم
  • لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر