Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@11:02:37 GMT

نقش داماد ترامپ در تحولات اخیر اردن

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۳۰۵۳

نقش داماد ترامپ در تحولات اخیر اردن

رئیس مجلس سنای اردن با اشاره به اینکه سخن هایی درباره دست داشتن جرد کوشنر داماد دونالد ترامپ در تحولات اخیر این کشور مطرح می شود، گفت: بدون شک کوشنر در این موضوع نقش داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از القدس العربی، فیصل الفایز رئیس مجلس سنای اردن با اشاره به اینکه سخن هایی درباره دست داشتن جرد کوشنر داماد دونالد ترامپ در تحولات اخیر این کشور مطرح می شود، گفت: بدون شک کوشنر در این موضوع نقش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد: اردن ستون ثبات در خاورمیانه است و غرب اهمیت ژئوسیاسی اردن را می داند اما ترامپ به این امور اهمیتی نمی داد.

رئیس مجلس سنای اردن افزود: ثبات اردن بخشی از ثبات منطقه است و هنگامی که ترامپ معامله قرن را مطرح کرد، به فلسطینی ها ۱۵ درصد از سرزمینشان داده شد و  آنها می خواستند قضیه فلسطین را به ضرر اردن منحل کنند اما پادشاه صراحتا با این موضوع مخالفت کرد و توطئه ای از سوی کوشنر و ترامپ وجود داشت در حالی که روابط پادشاه و ترامپ طبیعی نبود و روابط سردی بین اردن و آمریکا حاکم بود و دولت ترامپ مخالف تصمیمات پادشاه بود.

فیصل فایز با اشاره به این که نمیتواند کسی را به نقش داشتن در این فتنه متهم کند، گفت: اسرائیل و روابط آن با ترامپ و سیاست خصمانه او با اردن معروف است ولی با این حال نمی توان کسی را متهم کرد.

وی اعلام کرد که در پرونده فتنه در اردن ۱۴ تا ۱۸ نفر در بازداشت به سر می برند و روند تحقیقات جریان دارد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا دونالد ترامپ کوشنر آمریکا اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌ وگوی وزیران خارجه ایران و سوریه درمورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه

به گزارش قدس آنلاین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در این گفت‌ وگوی تلفنی، توضیحاتی در خصوص تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک ایران در دو هفته گذشته برای پیگیری حقوقی و بین‌المللی اقدام متخلفانه رژیم صهیونیستی و بی‌عملی شورای امنیت در نتیجه مخالفت آمریکا و دو کشور اروپایی با محکومیت این رژیم ارایه نمود.

وی ابعاد مختلف اقدام بامداد امروز(یکشنبه) نیروهای مسلح کشورمان در هدف قرار دادن اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در چارچوب حق دفاع مشروع را تبیین و آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از تمامیت سرزمینی و منافع کشورمان را مورد تاکید قرار داد.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن محکومیت مجدد حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، بر حق مشروع کشورمان برای پاسخ به اقدام شرورانه رژیم صهیونیستی در چارچوب حقوق بین‌الملل تاکید کرد.

دو وزیر همچنین آخرین وضعیت تحولات فلسطین و غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت توقف فوری جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لغو کامل محاصره انسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آیا دختر پادشاه اردن در تخریب پهپادهای ایرانی به اسرائیل کمک کرد؟ + تصاویر
  • همکاری دختر پادشاه اردن در انهدام پهپادهای ایران؟
  • آیا دختر پادشاه اردن در تخریب پهپاد های ایران همکاری کرد؟
  • ابراز نگرانی سران عراق و اردن از تشدید تنش‌ها در منطقه
  • استقبال پادشاه اردن از رئیس جمهور عراق و رایزنی درمورد تحولات منطقه
  • الصفدی: اردن خواهان روابط حسنه با ایران است
  • گفت‌ وگوی وزیران خارجه ایران و سوریه درمورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه
  • پادشاه اردن درباره ایران به بایدن هشدار داد
  • هشدار پادشاه اردن به رئیس‌جمهور آمریکا
  • پادشاه اردن: تشدید تنش‌ از سوی اسرائیل باعث گسترش درگیری در منطقه می‌شود