Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا روزانه شاهد حوادث گوناگون در موضوع خشونت با اسلحه است و بسیاری در این حوادث کشته و مجروح می‌شوند.

خبرگزاری میزان - یک پایگاه آمریکایی می‎گوید «در حالی که برخی می‌گویند همه چیز در واشنگتن از زمان روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رییس جمهور به حالت عادی برگشته است، اما شاهد بازگشت یکی از تاریک‌ترین مشکلاتی هستیم که همچنان آمریکا را آزار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش «آر تی ای»، پنجشنبه شب گذشته یک فرد مسلح پیش از اینکه جان خود را بگیرد، در یک مرکز فدرال در ایندیاناپولیس، ۸ نفر را با شلیک گلوله به قتل رساند و چندین نفر را زخمی کرد.

این آخرین مورد از مجموعه تیراندازی‌های جمعی در آمریکا در این ماه بود.

در تاریخ ۳۱ مارس (۱۱ فروردین)، نیز ۴ نفر از جمله یک کودک در یک ساختمان اداری در جنوب کالیفرنیا کشته شدند.

پیشتر نیز ۱۰ نفر در تیراندازی در یک فروشگاه در شهر بولدر ایالت کلرادو، کشته شدند.

این اتفاق کمتر از یک هفته پس از تیراندازی و کشته شدن ۸ نفر توسط یک مرد در آتلانتا ایالت جورجیا رخ داد و ۸ نفر از جمله ۶ زن با نژاد آسیایی کشته شدند.

پس از هر تیراندازی جمعی در آمریکا، الگوی مشابهی از وقایع ظاهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: تیراندازی مرگبار در آمریکا؛ ۸ کشته و ۶۰ مجروح در ایندیاناپولیس تیراندازی مسلحانه در ایالت تگزاس ۶ کشته و زخمی برجای گذاشت

سیاستمداران در آمریکا خواستار محدودیت‌های شدیدتر و بررسی دقیق‌تر پیشینه افراد برای خرید سلاح هستند؛ در طرف دیگر، لابی طرفدار اسلحه به شما می‌گوید که این اتفاقات ناشی از مشکلات بهداشت روانی است.

کسانی که مخالف اقدامات سختگیرانه کنترل اسلحه در آمریکا هستند بار‌ها گفته‎اند «اسلحه مردم را نمی‌کُشد؛ این مردم هستند که مردم را می‌کُشند.»

آن‌ها همچنین به این نکته اشاره خواهند کرد که حق آمریکایی برای داشتن سلاح توسط اصلاحیه دوم قانون اساسی این کشور محفوظ است.

طبق نظرسنجی‎ها، بیشتر آمریکایی‌ها از قوانین سختگیرانه اسلحه حمایت می‌کنند، اما چنین اقداماتی غالبا در یک کنگره آمریکا با یک نبرد سخت همراه است.

در ماه مارس، مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌هاست به تصویب قانون گسترش بررسی پیشینه‌ها برای خرید سلاح رای داد، اما هنوز تصویب آن توسط مجلس سنای آمریکا که تقریبا به طور مساوی بین دو حزب تقسیم شده، تصویب نشده است.

رییس جمهور آمریکا پس از تیراندازی اخیر در ایندیاناپولیس، خواسته خود را برای اقدام کنگره و وزارت دادگستری در این زمینه تکرار کرد.

جو بایدن، گفت «بسیاری از آمریکایی‌ها هر روز بر اثر خشونت اسلحه می‌میرند؛ این ما را ناراحت و روح ملت ما را آزرده می‌کند؛ ما می‌توانیم و باید برای اقدام و نجات جان مردم اقدامات بیشتری انجام دهیم.»


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقت‌کشی آمریکا در موافقت با آتش‌بس در غزه

رسانه آمریکایی با اشاره به عدم مخالفت آمریکا با قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، نوشت این اقدام بسیار دیرهنگام بود.

به گزارش ایسنا، شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر دوشنبه سرانجام به قطعنامه «آتش‌بس فوری» در غزه در طول ماه مبارک رمضان رأی مثبت داد و آمریکا برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست روز سه‌شنبه نوشت این اقدام آمریکا نشانه‌ای از سرخوردگی واشنگتن از اقدامات رژیم صهیونیستی در طول جنگ علیه غزه شامل تخریب بخش گسترده‌ای از زیرساخت‌های غیرنظامی، حمله به بیمارستان‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های انسانی است.

علاوه بر این، حملات رژیم صهیونیستی به غزه در طول نزدیک به ۶ ماه گذشته جان بیش از ۳۲ هزار نفر را گرفته که بیشتر آن‌ها کودکان و زنان هستند.

مقام‌های آمریکایی همچنین آشکارا با برنامه‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح، جایی در جنوب غزه که میزبان بیش از یک میلیون آواره است، صحبت کرده‌اند.

مقام‌های آمریکایی با این حال می‌گویند عدم مخالفت با قطعنامه آتش‌بس به معنای تغییر سیاست‌های واشنگتن در قبال تل‌آویو نیست و آن‌ها همزمان خواستار توقف جنگ و آزادی اسرای اسرائیلی هستند.

واشنگتن‌پست با  این حال می‌نویسد برای بسیاری از مردم در غزه، تصویب قطعنامه آتش‌بس «بسیار دیر انجام شده است چراکه ما در نیمه ماه رمضان هستیم؛ ماه مبارکی که با غم و رنج در فلسطین همراه شده است».

آمریکا پیش از این سه بار قطعنامه‌های سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه را وتو کرده بود. آمریکا هفته گذشته هم قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس در غزه نبود را به شورای امنیت ارائه کرد که با وتوی روسیه و چین مواجه شد.

اظهارات مقام‌های اسرائیلی هم نشانگر این است که آن‌ها قصدی برای پایبندی به این قطعنامه ندارند.

«بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و مخالف «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید: «اسرائیل موظف است تا زمانی‌که گروگان‌ها بازگردانده شوند و تهدید حماس از بین برود، به نبرد ادامه دهد. تصمیم شورای امنیت اهمیت اجرایی برای ما ندارد».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت
  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد
  • بنیان رژیم صهیونیستی بر خشونت گذاشته شده است
  • چرا آمریکا قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو نکرد؟
  • کشتار مردم بی دفاع هیچ ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارد
  • پیش‌بینی سردار نقدی از روز آویزان کردن نظامیان آمریکایی از تیرهای برق | این عالم صاحب دارد
  • وقت‌کشی آمریکا در موافقت با آتش‌بس در غزه
  • منافع آمریکا در همدستی با جنایت‌های تل‌آویو در غزه