Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@16:27:15 GMT

بی حجابی ، عامل خروج از قرب الهی+صوت

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۳۱۷۹

بی حجابی ، عامل خروج از قرب الهی+صوت

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، قرآن کریم مشتمل بر معانی دقیق، تعالیم و حکمت‌هایی والا درباره حقیقت خلقت و اسرار هستی است که عمده مردم در عصر رسالت از درک آن ناتوان بودند. از این رو پیامبر اکرم (ص) و پس از ایشان مفسران به تبیین و شرح جزئیات آیات قرآن کریم پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نیز با هدف آشنایی بیشتر با آیات الهی، هر روز به چند آیه از کلام الله با استناد به تفاسیر معتبر مفسران قرآن کریم می‌پردازیم.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

به نام خداوند رحمتگر مهربان

یَا بَنِی آدَمَ لَا یَفْتِنَنَّکُمُ الشَّیْطَانُ کَمَا أَخْرَجَ أَبَوَیْکُمْ مِنَ الْجَنَّةِ یَنْزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِیُرِیَهُمَا سَوْآتِهِمَا ۗ إِنَّهُ یَرَاکُمْ هُوَ وَقَبِیلُهُ مِنْ حَیْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ ۗ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّیَاطِینَ أَوْلِیَاءَ لِلَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ

‌ای فرزندان آدم، مبادا شیطان شما را فریب دهد چنان که پدر و مادر شما را از بهشت بیرون کرد، در حالی که جامه از تن آنان بر می‌کند تا قبایح آنان را در نظرشان پدیدار کند، همانا آن شیطان و بستگانش شما را می‌بینند از جایی که شما آن‌ها را نمی‌بینید. ما نوع شیطان را دوستدار و سرپرست کسانی قرار داده‌ایم که ایمان نمی‌آورند.

فایل صوتی تلاوت آیه ۲۷ سوره اعراف

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تفسیر آیه ۲۷ سوره اعراف

خداوند در این آیه به انساان هشدار می‌دهد که مواظب باشید شیطان این لباس و نعمت را از شما نگیرد. شیطان گرچه اهل ایمان را نیز وسوسه می‌کند و به لغزش می‌اندازد، ولی نمی‌تواند ولایت و سلطه‌ای کامل بر آنه ا پیدا نماید، «وَ ما کانَ لِی عَلَیْکُمْ مِنْ سُلْطانٍ»، زیرا مؤمن، با توبه و پناه بردن به خدا نجات می‌یابد و شیطان تنها بر کافران سلطه دارد. از این که ما شیطان را نمی‌بینیم گمان نکنیم که او هم ما را نمی‌بیند، بلکه او در هر مکان که زمینه گناه فراهم باشد حاضر است و بدنبال فتنه و فریب می‌باشد.


پیام‌های آیه ۲۷ سوره اعراف

۱-از تاریخ و سرنوشت دیگران عبرت بگیریم. «کَما أَخْرَجَ أَبَوَیْکُمْ»

۲-خود را بیمه شده و به دور از انحراف ندانیم، حضرت آدم که مسجود فرشتگان بود، با فریب شیطان از جایگاه خود دور شد. «أَخْرَجَ أَبَوَیْکُمْ»

بیشتر بخوانید

مراد از «لِباسُ التَّقْوی» در آیه ۲۶ سوره اعراف چیست؟ +صوت

۳-برهنگی وکشف حجاب، عامل خروج از جایگاه قرب الهی است. «فَاخْرُجْ أَبَوَیْکُمْ ... یَنْزِعُ عَنْهُما لِباسَهُما»

۴-هرگونه برنامه و تبلیغاتی که به برهنگی بیانجامد، شیطانی است. «لا یَفْتِنَنَّکُمُ الشَّیْطانُ ... یَنْزِعُ عَنْهُما لِباسَهُما»

۵-هدف شیطان، برهنگی زن و مرد در برابر یکدیگر است. «لِیُرِیَهُما سَوْآتِهِما»

۶-شیطان تنها نیست، بلکه گروه و ایادی دارد. «إِنَّهُ یَراکُمْ هُوَ وَ قَبِیلُهُ» چنانکه در جای دیگر می‌خوانیم: «وَ جُنُودُ إِبْلِیسَ»

۷-چون شیطان را نمی‌بینیم، از او غافل نباشیم و همیشه آماده باشیم. «لا یَفْتِنَنَّکُمُ ... لا تَرَوْنَهُمْ»، زیرا فریبندگی شیطان به خاطر ناپیدایی اوست.

۸-برهنگی، نشانه عدم ایمان و سلطه شیطان است. «یَنْزِعُ عَنْهُما لِباسَهُما ... أَوْلِیاءَ لِلَّذِینَ لا یُؤْمِنُونَ»

۹-سلطه شیطان، به خاطر اعمال خود انسان است. «أَوْلِیاءَ لِلَّذِینَ لا یُؤْمِنُونَ»

۱۰-سنّت خداوند آن است که شیطان بر کافران و منکران حاکم شود. «إِنّا جَعَلْنَا الشَّیاطِینَ أَوْلِیاءَ لِلَّذِینَ لا یُؤْمِنُونَ»

۱۱-ایمان به خداوند، مانع ولایت و حاکمیّت شیطان بر انسان می‌شود. «أَوْلِیاءَ لِلَّذِینَ لا یُؤْمِنُونَ»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تفسیر قرآن قرآن حجاب لا ی ؤ م ن ون سوره اعراف ا ی ؤ م ن ون أ و ل یاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت اسلام محسن آذرتاش امام جمعه شهر سگزآباد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن دعوت همگان به تقوایی الهی اظهار کرد: تقوا انسان را به عاقبت خیری هدایت می‌کند و حضور در نماز جمعه به نوعی استغفار است و گذشته انسان بعد از حضور در نماز جمعه بخشیده می‌شود.

وی با اشاره به شکست نیروهای آمریکا در صحرای طبس افزود: شکست آمریکا در طبس یک امداد غیبی بود و علی رغم تمام تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که در حمله طبس مورد استفاده نیروهای آمریکا قرار گرفت خداوند به یاری مردم انقلابی آمد و دشمن را در بیابان طبس شکست داد.

امام جمعه شهر سگزآباد با بیان اینکه با تعبیر گشت ارشاد موافق نیست گفت: در زمینه موضوع حجاب پنج گروه هستند که عامل بی حجابی و بد حجابی هستند.

وی بیان داشت: گروه اول در زمینه بی حجابی گروه‌های خارج نشینان هستند که مستمر با استفاده از رسانه‌های که در اختیار دارند بر طبل بی حجابی در کشور ما می‌کوبند.

این مقام سلبریتی ها و برخی خانواده‌های مسئولین را دومین گروه نام برد که در زمینه ترویج بی حجابی فعال هستند تصریح کرد: سومین و چهارمین گروه بلاگر و فعالین فضای مجازی و برخی از فعالین صنف پوشاک هستند که در زمینه بی حجابی فعالیت دارند.

امام جمعه شهر سگزآباد تاکید کرد: مردم عادی در حوزه حجاب گروه پنجم و آخر هستند.

حجت اسلام آذرتاش بیان داشت: در زمینه ترویج بی حجابی باید با چهار گروه اصلی برخورد شود چرا که اگر مشکلات اساسی و ریشه‌ای حال نشود برخورد با گروه پنج که مردم هستند اثر بخشی لازم را نخواهد داشت.

و ی گفت: لزومی ندارد در معابر با برخی از بانوان برخورد شود چرا که طبق فرمایش مقام معظم رهبری مردم ما خوب هستند و حتی بانوانی که حجاب خوب ندارند دلبسته به کشور و نظام هستند.

امام جمعه سگزآباد یادآور شد: نیروی انتظامی در موضوعات مختلف مجری قانون هستند و نباید در تمامی زمینه‌ها نیروی انتظامی سیبل تخریب قرار بگیرند.

حجت اسلام آذرتاش در بخش، دیگری از سخنان خود حرکت هوشمندانه و عاقلانه نیروهای نظامی بویژه سپاه پاسداران در پاسخ به رژیم صهیونیسم را مورد توجه قرار داد و گفت صورت گرفت: جمهوری اسلامی با اقتدار و عقلانیت انتقام حرکت تروریستی رژیم اسرائیل در هدف قرار دادن کنسولگری کشورمان در سوریه را گرفت.

وی افزود: نوع پاسخ و حمله ایران به رژیم اسرائیل شگفتی تمام کارشناسان و تحلیلگران نظامی جهان را برانگیخت چرا که تاکنون چنین حجم گسترده‌ای حمله پهبادی و موشکی در سطح جهان سابقه نداشته است.

امام جمعه شهر سگزآباد خاطرنشان کرد: ایران بازوان قدرتمندی در جبهه مقاومت دارد که با اشاره ایران آنها می‌توانند ضربات و خسارت‌های جبران ناپذیری به رژیم اشغالگر اسرائیل وارد کنند.

این مقام اظهار کرد: بعد از عملیات طوفان الاقصی بسیاری از شهروندان اسرائیل که از شهرک‌ها و محل زندگی خود فرار کرده‌اند از روی ترس نتوانسته‌اند به محل زندگی خود بازگردند.

کد خبر 6082535

دیگر خبرها

  • نباید با بانوان در معابر برخورد شود
  • ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است
  • سردار فدوی: به کوچک‌ترین اقدام اسرائیل پاسخ قاطع می‌دهیم
  • کوچک‌ترین اقدام اسرائیل علیه ایران پاسخ داده می شود
  • رونمایی از تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها / گرفتاری مردم غزه در تله پهپادی شیطان
  • ویدئوی سخنان رئیسی در باره بی حجابی که وایرال شد/ رضا رشیدپور: کاش رئیس جمهور بودی سید!
  • ببینید/ توقیف خودرو به خاطر بی حجابی
  • خدا، مردم، میهن
  • خروج نقدینگی از بانک‌ها عامل پرداخت نشدن وام ازدواج است
  • بساط کشف حجاب کم کم جمع می‌شود