Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سایت بصیرت نیوز وابسته به معاونت سیاسی سپاه درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور نوشت:  دکتر روحانی روز پنج‌شنبه (26 فروردین)، خبر از وعده‌ای 100 روزه به ملت داد و گفت: «ما در 100 روز پایانی دولت؛ سلامت، معیشت، شکستن تحریم‌ها و تکمیل طرح‌ها را در دستور کار داریم». رئیس‌جمهور دیروز نیز در دیدار جمعی از فعالان حوزه زنان و خانواده، اظهار داشت:«همچنان که در ابتدای دولت یازدهم برنامه‌ای برای صد روز ابتدایی داشتیم، امیدوارم با یک برنامه صد روزه پایانی هم قدم‌هایی را برای خدمت به مردم برداریم!».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از برگ‌های برنده روحانی در تبلیغات ریاست جمهوری سال 92، وعده‌ای بود که برای حل مشکلات در ۱۰۰ روز اول دولت خود داد. 100 روز به پایان رسید. مردم و رسانه‌ها، منتظر تحقق وعده‌های داده شده بودند که از آقای روحانی شنیدند: «بنده وعده نداده بودم و قرار بود گزارش به مردم بدهم!». در آستانه انتخابات دور دوم ریاست جمهوری، خبرنگاری پشت تریبون قرار گرفت و از دکتر روحانی درباره وعده 100 روزه 4 سال قبلش پرسید. دکتر روحانی با دروغ بزرگ خواندن این وعده گفت: «من نگفتم مشکلات را صدروزه حل می‌کنم، من گفتم اگر به دولت برسم، گزارش صدروزه‌ای از کارهایی که کردم به مردم ارائه می‌دهم». در آستانه رسیدن به 100 روز پایانی، آقای رئیس‌جمهور بعد از طرح برنامه‌های ویژه 100 روز پایانی، مطرح می‌کند: «در باب برنامه 100 روزه، بعضی‌ها تا آخر هم نفهمیدند که ما چه می‌گوییم!؟». به نظر می‌رسد؛ آقای روحانی در روزهای پایانی عمر دولت خویش، حافظه تاریخی ملت ایران را کوتاه‌مدت فرض کرده و حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده و به دنبال زمینه‌سازی برای توافقنامه دیگری از نوع برجام نافرجام است!
به ابوسعید ابوالخیر (عارف مشهور ایرانی در اواخر قرن چهارم هجری)، گفتند؛ فلانی ادعا کرده است پرواز می‌کند. گفت؛ این‌که مهم نیست، مگس هم می‌پرد. گفتند؛ فلانی را چه میگویی؟ ادعا کرده روی آب راه می‌رود. گفت؛ اهمیتی ندارد، تکه‌ای چوب نیز همین کار را می‌کند. گفتند؛ پس از نظر تو شاهکار چیست؟ گفت؛ این‌که در میان مردم زندگی کنی ولی هیچ‌گاه به کسی دروغ نگویی، کلک نزنی٬ دلی نشکنی٬ از اعتماد کسی سوءاستفاده نکنی و کسی را از خود ناراحت نکنی؛ این شاهکار است. متأسفانه طی سال‌های اخیر وعده‌هایی داده شده است که یادآوری آن، ناراحتی مردم را دوچندان می‌کند. دکتر روحانی در تبلیغات انتخاباتی به مردم وعده داد: «آن‌چنان رونق اقتصادی ایجاد کنیم که مردم به این 45 هزار تومان احتیاجی نداشته باشند»؛ امروز این رونق را مردم در صفِ مایحتاج اولیه خود مشاهده می‌کنند و ناصواب‌تر اینجاست که هنوز هم بعد حدود هشت سال، باید از دولتمردان وعده بشنوند!!! برچسب ها: حسن روحانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: حسن روحانی دکتر روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۳۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس اطلاع رسانی دولت به روحانی: با مردم صادق باشید

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در واکنش به اظهارات تازه منتشر شده حسن روحانی درخصوص ماجرای گران شدن بنزین در سال ۹۸، از او خواست با مردم صادق باشد و تاریخ را درست روایت کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت به اظهارات تازه منتشر شده حسن روحانی رئیس جمهور سابق درخصوص ماجرای گران شدن بنزین در سال 98 واکنش نشان داد و از او خواست با مردم صادق باشد و تاریخ را درست روایت کند.

اظهارات حسن روحانی ظاهراً در جلسه‌ای در اواخر بهمن سال گذشته گفته شده و در سالنامه نوروزی روزنامه اعتماد منتشر شده است.

روحانی در این اظهارات به تشریح ماجرای گران شدن بنزین در سال 98 پرداخته و در خصوص ماجرای مطلع شدن خودش در روز شنبه (فردای گران شدن بنزین) گفته است:

"...یک روز به آقای رحمانی فضلی گفتم ما که افزایش قیمت بنزین را تصویب کرده‌ایم، سران سه قوه هم امضا کرده‌اند منتها زمانش دیگر با شما، چون ما هر زمانی می‌گوییم شما می‌گویید مناسب نیست، خودتان بروید هر شب جمعه‌ای که می‌توانید و مناسب است، در این هفته یا هفته‌های آینده اجرا کنید، منتها ظرف سه، چهار هفته آینده این کار انجام شود، دیگر هم لازم نیست زمان آن را با من چک کنید، خودتان بروید و اجرا کنید.

...24 آبان 98 اولین شب جمعه بعد از آن صحبت بود، فکر نمی‌کردم که آن هفته بخواهند اجرا کنند. گفتم اگر بخواهند اجرا کنند لااقل به من زنگ می‌زنند و اطلاع می‌دهند. کسی هم به من تلفنی خبر نداد.

... صبح که بیدار شدم نماز صبح بخوانم دیدم زیرنویس کرده که بنزین دیشب گران شده است. برای من عجیب نبود چون اختیار داده بودم به شورای امنیت کشور. برایم این عجیب بود که چرا شب به من نگفتند. پس اینکه من می‌گویم صبح متوجه شدم، راست و دقیق است.

... واقعیت این است که من صبح جمعه مطلع شدم. اصل تصمیم، مصوبه سران سه قوه بود و تصمیم را گرفته بودیم. منتها در اینکه آن شب جمعه شود یا شب جمعه بعد، در اختیار شورای امنیت کشور بود. آن‌ها می‌توانستند آن را بیندازند به هفته بعد، چون به آن‌ها اختیار داده بودم. صبح ساعت 5 من فهمیدم بنزین گران شده است."

روحانی در بخش دیگری از اظهاراتش که با واکنش رئیس شورای اطلاع رسانی دولت مواجه شده، گفته است:

"...در 98 وقتی بنزین گران شد اولین کسی که توئیت زد و مخالفت کرد، آقای رئیسی، رئیس قوه قضائیه بود که نامه سران قوا را با خط خودش امضا کرده بود! آقای تاجگردون، نماینده مجلس هم که عضو جلسه اقتصادی سه قوه بود جمعه شب مردم را به راهپیمایی دعوت کرد. عده‌ای از قم جمعه شب اطلاعیه دادند که مردم! شما چرا ساکت نشسته‌اید؟ برخی نمایندگان مجلس اعلام کردند که ما طرح سه‌فوریتی می‌دهیم و قیمت بنزین را برمی‌گردانیم! خب رئیس مجلس امضا کرده بود، رئیس قوه قضائیه هم امضا کرده بود."

سپهر خلجی در واکنش به این اظهارات در رشته ئوتیتی در شبکه ایکس نوشته است:

"لطفاً با مردم صادق باشید و تاریخ را درست روایت کنید! در 8 سال که با مردم صداقت نداشتید و نتیجه آن سقوط محبوبیت دولت به 7 درصد در پایان دوره ریاست‌جمهوری‌ شد اما حداقل امروز تمرین کنید که با مردم صادق باشید!

هم وزیر کشور وقت و هم معاون وی بارها گفتند که از زمان دقیق اجرای گرانی بنزین خبر داشتید و معلوم نیست چرا حتی سخنان منصوبان خود را رد می‌کنید! در جلسه مورد اشاره هم اولاً گرانی بنزین قبلاً در دولتتان تصویب شده بود و صرفا در یکی از جلسات هماهنگی سران قوا از جنبه اطلاع‌رسانی مطرح شد و نه از جنبه تصویب.

ثانیاً تنها نحوه هزینه کردِ درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین در جلسه سران تصویب می‌شود نه زمان و چگونگی اجرای آن! در همان جلسه و پس از آن به‌صورت مکتوب،آقای رییسی پیش‌شرط افزایش قیمت بنزین را صحبت با مردم و اقناع عمومی برای پذیرش ضرورت‌های این کار مطرح کردند نه اجرای یک شبه و غافلگیر کردن مردم! طوری مردم را غافلگیر کردید که خودتان هم صبح جمعه فهمیدید! همین دروغگویی‌هاست که باعث رد صلاحیت می‌شه!

البته آقای رییسی در هنگامه مسئولیت به توصیه خودش عمل کرد. در سال 1401 برای حذف رانتی 4200 با مردم صحبت کرد و افکار عمومی را جریان گذاشت و اقدامات جبرانی دولت را برای مردم تشریح کرد. بعد طرح بدون تنش اجرا شد."

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حساب شادی مردم از عوامل دشمن جداست/ شب‌های قدر فرصتی فوق‌العاده است
  • واکنش تند عضو دولت رئیسی به سخنان روحانی درباره بنزین
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آقای روحانی، با مردم صادق باشید!
  • آیا روحانی از گران شدن بنزین خبر نداشت؟
  • دلیل رد صلاحیت حسن روحانی مشخص شد؟ | خلجی: آقای روحانی؛ لطفا با مردم صادق باشید!
  • واکنش دولت به اظهارات روحانی درباره گران‌شدن بنزین در سال ۹۸
  • واکنش رئیس اطلاع رسانی دولت به روحانی: با مردم صادق باشید
  • ویژه برنامه نوروزی «کودک شو» به ایستگاه پایانی رسید
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • وعده رفع تورم و بیکاری در کردستان