Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@21:41:03 GMT

حمله راکتی به پایگاه هوایی آمریکا در شمال عراق

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۳۳۱۵

حمله راکتی به پایگاه هوایی آمریکا در شمال عراق

خبرگزاری تسنیم: منابع عراقی شامگاه یکشنبه از وقوع چندین انفجار در نزدیکی پایگاه هوایی البلد در استان صلاح الدین عراق خبر دادند.

بنابراین گزارش، در این حمله راکتی شرکت پیمانکار نظامی سالی پورتر وابسته به ارتش آمریکا و یگان نظامیان آمریکایی در پایگاه هوایی البلد هدف قرار گرفته است.

منابع عراقی با اشاره به شنیده شدن صدای آژیر هشدار در پایگاه هوایی البلد ، اعلام کردند که در این حمله 6 راکت به این پایگاه نظامی اصابت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع از پرواز گسترده بالگردهای آمریکایی بر فراز این پایگاه خبر داده و اعلام کردند خودورهای امدادرسانی پس از این حمله راکتی وارد پایگاه شده‌اند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که شماری از نظامیان بازنشسته آمریکایی در زمان این حمله در پایگاه هوایی البلد حضور داشته اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: حمله راکتی پایگاه هوایی آمریکا پایگاه هوایی البلد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۳۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری آناتولی، منابع آگاه به اطلاعات آمریکا فاش کردند نشانه‌هایی وجود دارد که اسرائیل در نظر دارد یک حمله محدود در داخل خاک ایران انجام دهد. پاسخ بالقوه در پی آنچه مقامات اسرائیلی به عنوان نیاز به «اقدام جنبشی» پس از حمله گسترده ایران عنوان کرده اند.

این منابع گفتند، علیرغم این تحولات، اسرائیل هنوز به طور رسمی به ایالات متحده در مورد مقاصد یا زمان انجام هر گونه عملیات نظامی احتمالی اطلاع نداده است.

یک مقام ارشد آمریکایی با ابراز نگرانی از فقدان ارتباطات پیشرفته، به اهمیت آمادگی برای حفاظت از پرسنل نظامی و دیپلماتیک آمریکایی در سراسر منطقه ناآرام اشاره کرد.

این مقام گفت: "ما امیدواریم که آنها به ما هشدار دهند تا ما آماده باشیم تا از پرسنل خود نه تنها نظامی بلکه دیپلماتیک در سراسر منطقه محافظت کنیم. "

این مقام مسئول با ابراز اطمینان از اینکه اگر اسرائیل از اقدام نظامی خودداری کند، تنش‌ها کاهش یافته و به وضعیت نسبتا آرام باز می‌گردد، تاکید کرد که هرگونه تشدید بیشتر ممکن است به عواقب ناگواری منجر شود.

این مقام گفت: «اگر اسرائیل پاسخی ندهد، آمریکا مطمئن است که تنش زدایی صورت خواهد گرفت». اما هر حرکت اضافی اکنون یک سری احتمالات دیگر را باز می‌کند که برخی از آنها کاملاً ترسناک هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • رسانه عبری: ایران نمی‌ترسد و این خبر بدی برای آمریکایی‌ها و متحدان آنهاست
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • چند موشک سپاه به پایگاه‌های نظامی اسرائیل اصابت کردند؟
  • چند موشک ایران به دو پایگاه نظامی اسرائیل اصابت کرد؟
  • تحلیلگر عراقی: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاک ما سامانه پدافند هوایی ایجاد کرده است
  • جزئیات تازه از حمله سپاه علیه اسرائیل به روایت مقامات آمریکا
  • افشای جزئیات تازه از ضربه موشکی ایران به دو پایگاه اسرائیل
  • مقام‌ آمریکایی: ایران ۲ پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به آوارگان در خیابان الرشید غزه+فیلم