Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-23@10:05:41 GMT

سردار حجازی که بود+سوابق

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۳۳۲۹

سردار حجازی که بود+سوابق

سردار حجازی جانشین سپاه قدس درگذشت.

سردار سیدمحمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه درگذشت.

سید محمد حجازی (زاده ۱۳۳۵ - درگذشته ۲۹ فروردین ۱۴۰۰) با نام کامل سیدمحمد حسین‌زاده که به‌عنوان جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران فعالیت می‌کرد و از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین بود.

وی فعالیت در سپاه پاسداران را از سال ۱۳۵۸ آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجازی در فاصله سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۶ فرمانده نیروی مقاومت بسیج بود. او از ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران و از ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸ نیز جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بود و در فاصله سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ معاونت آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح را برعهده داشت.

سید محمد حجازی در سالهای اولیه انقلاب در مناطق آشوب‌زده کردستان و آذربایجان غربی حضور داشت و پس از مهار ناآرامی‌های کردستان توسط نیروی مسلح ایران، با آغاز جنگ ایران و عراق به جبهه‌های جنوب منتقل گردید. حجازی در طول سال‌های جنگ ایران و عراق، به سازماندهی و اعزام نیروهای مردمی اشتغال داشت و دوره‌ای مسئول اعزام نیرو به جبهه‌های جنوب بود. وی مدتی نیز مسئولیت ستاد سپاه منطقه دوم کشور را برعهده داشت، سپس تا پایان جنگ در جایگاه‌های جانشین فرمانده سپاه منطقه چهارم، جانشین فرمانده قرارگاه سلمان در جبهه‌های میانی و غرب، جانشین فرمانده قرارگاه قدس سپاه حضور داشت. حجازی پس از پایان جنگ در سمتهایی چون معاون هماهنگ‌کننده و معاون نیروی انسانی نیروی مقاومت بسیج فعالیت نمود.

او در فاصله سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۶ فرماندهی نیروی مقاومت بسیج را برعهده داشت. حجازی از ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران و از ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بود.

وی در فاصله سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح بود.

حجازی از دی‌ماه ۱۳۹۸ با حکم حسین سلامی؛ فرمانده کل سپاه پاسداران، به‌عنوان جانشین فرمانده نیروی قدس فعالیت می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سردار حجازی سپاه قدس سردار سلیمانی فاصله سالهای جانشین فرمانده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد و خاطر سردار شهید حجازی در دلگان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرمانده سپاه دلگان در این مراسم با اشاره به تلاش ها و خدمات ارزنده آن شهید به نظام و انقلاب گفت: سردار شهید سیدمحمد حجازی سرباز مخلص انقلاب و نظام، و فردی دلسوز، متعهد و مطیع امر رهبری بود که با خدمت در عرصه های مختلف به نظام، انقلاب و آرمان های آن پایبند بود.

سرهنگ حسین حق جو افزود: آن شهید با داشتن نبوغ فکری، مدیریتی و توانمندی در سازماندهی نیروها جزو اولین‌ها بودند.

وی تصریح کرد: سردار شهید حجازی به نحو بسیار خوبی در دوران کوتاه جانشینی نیروی سپاه قدس، آرمانهای حضرت امام راحل، رهبر معظم انقلاب، حاج قاسم و شهدای جبهه‌های مقاومت را در عمل دنبال کردند.

وی گفت: تفکر بسیجی یکی از مشخصات بارز این شهید بزرگوار بود که در تمامی سال‌های خدمت و در مسئولیت‌های مختلف به‌ویژه در جبهه مقاومت، آن را حفظ و اشاعه داد. 

سرهنگ حسین حق جو افزود: رشادت های وصف ناپذیر سردار سید محمد حجازی در نبرد با استکبار جهانی و عوامل خود فروخته نظام سلطه در منطقه، بی شک تمامی جبهه کفر را به ستوه آورده بود.

 

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطر سردار شهید حجازی در دلگان
  • بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درشهرستان کرخه خوزستان برگزار شد
  • تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود
  • چهره‌های ایرانی که کابوس نتانیاهو شده‌اند + عکس
  • مراسم گرامی داشت سردار حجازی و شهدای کنسولگری دمشق در بهمئی
  • سرلشکر باقری: عصبانیت دشمن از سپاه بخاطر اقتدار آن است
  • پیام سرلشکر باقری به فرمانده کل سپاه
  • عصبانیت دشمن از سپاه بخاطر اقتدار آن است/ عملیات وعده صادق لبیک به رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی بود
  • سردار فدوی: به کوچکترین حمله پاسخ قاطع می دهیم /در اوج آمادگی قرار داریم
  • سردار باقری: عصبانیت دشمن از سپاه بخاطر اقتدار آن است