Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:06:49 GMT

باران گل‌آلود در اصفهان بارید

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۳۳۳۲

باران گل‌آلود در اصفهان بارید

منصور شیشه‌فروش عصر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همزمانی وزش باد با خیزش گرد و غبار و بارش رگباری موجب گل‌آلود شدن بارش‌ها در بسیاری از مناطق استان شده است.

وی همچنین با اشاره به وزش تندباد عصر امروز در جنوب و مرکز استان از شکسته شدن ۱۰ اصله درخت، فروریختن چهار داربست، واژگون شدن سه تابلوی تبلیغات شهری و کنده شدن سقف ٢ گلخانه در شهرهای اصفهان، فلاورجان و شهرضا خبر داد و گفت: وقوع این حوادث خسارت جانی بدنبال نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: در فصل پاییز و زمستان ۹۹ و فروردین امسال بدلیل شکل‌گیری نامناسب الگوهای جوی و افزایش ارتفاع در لایه میانی جو نسبت به حالت نرمال و همچنین تغذیه ناکافی رطوبت در سامانه‌های جوی شاهد کاهش چشمگیر فعالیت سامانه‌های بارش زا در استان بودیم.

وی اضافه کرد: در این مدت وزش باد بیشترین پدیده غالب بود و ناپایداری‌ هوا، انرژی را بیشتر بصورت باد تخلیه کرد.

شیشه‌فروش یادآور شد: خروجی مُدل های هواشناسی بیانگر این است که در اردیبهشت با کاهش ارتفاع در لایه میانی جو، شرایط برای گذر امواج ناپایدار مهیا شود و انتظار می‌رود که افزایش ناپایداری جوی بصورت بارش رگباری مشاهده شود و شرایط نسبی بارش ها بهبود یابد.

وی با اشاره به میانگین ۱۱۶ میلیمتری میزان بارش ها از مهر سال گذشته تاکنون گفت: در این مدت بارش ها در استان حدود ۳۰ درصد و در بالادست ۳۵ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: شرایط کم بارشی، بالابودن میانگین دما نسبت به مقادیر نرمال، افزایش میزان تبخیر سطحی، کاهش پوشش برف نسبت به بلندمدت و کاهش رطوبت خاک سبب تشدید شرایط خشکسالی و کم آبی در سال زراعی ۹۹ – ۱۴۰۰ در استان شده است.

به گزارش ایرنا، اداره‌کل هواشناسی اصفهان امروز اعلام کرد: گذر موج ناپایدار جنوبی ضعیف از روی استان تا ۲ روز آینده در بیشتر مناطق استان موجب وضعیت جوی صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید، رگبار پراکنده و رعد وبرق خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت و هوای کلانشهر اصفهان برای دوشنبه صاف همراه با غبار صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می‌شود.

برچسب‌ها مدیریت بحران بارش باران اصفهان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت بحران بارش باران اصفهان مدیریت بحران بارش باران اصفهان سازمان هواشناسی اخبار کنکور وزش باد بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با صبح سه شنبه و با استقرار سامانه کم فشار بارشی در استان سمنان شاهد بارش باران و کاهش دمای هوا هستیم. این موضوع سبب بروز لغزندگی و مه گرفتگی شدید در معابر استان به خصوص راه‌های کوهستانی شده است.

بارش باران به خصوص در ارتفاعات سبب شده تا تردد خودروها با مخاطراتی روبرو شود رئیس پلیس راه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه هیچ گره ترافیکی در جاده‌های استان همزمان با صبح سه شنبه وجود ندارد، گفت: تردد در جاده‌های استان در حال انجام است.

سرهنگ موسی بزرگی با بیان اینکه تردد در جاده‌های کوهستانی استان سمنان به دلیل بارش باران کند اما روان است، تاکید کرد: به دلیل کاهش دید و لغزندگی معابر از رانندگان درخواست می‌شود تا فاصله طولی و سرعت مطمئن را حتماً رعایت کنند.

وی با بیان اینکه پرهیز از عجله در زمان مه آلودگی و لغزندگی جاده‌ها از مهمترین توصیه‌های دیگر پلیس راه به مردم است، افزود: به مردم استان توصیه می‌شود که در صورت عدم داشتن کار ضروری به جاده‌های مرتفع استان وارد نشوند.

هم اکنون محورهای دامغان- کیاسر، شاهرود - توسکستان، شاهرود خوش ییلاق - آزاد شهر، شاهرود- میامی و رضوان به تیل آباد، دامغان به سمنان از طریق آهوان و فولاد محله میزبان بارش نسبتاً شدید، مه گرفتگی و کاهش دید افقی است. وضعیت مه آلودگی به خصوص در محور دیباج و خوش ییلاق بیش از دیگر نقاط است.

از سوی دیگر بارش باران همچنین سبب برودت هوا نیز شده است دمای هوا اغلب نقاط استان سمنان به صورت میانگین بین پنج تا هشت درجه نسبت به روز قبل سردتر شده است. به گفته هواشناسی، بارش در ارتفاعات استان به صورت برف خواهد بود.

سامانه بارشی که امروز در استان سمنان استقرار دارد تا شامگاه چهارشنبه مهمان مردم این استان خواهد بود و از بامداد پنجشنبه به مرور استان را ترک خواهد کرد.

کد خبر 6086072

دیگر خبرها

  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی در روستای اسلام آباد + فیلم
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • هواشناسی اصفهان فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت؛ بارش باران و رعد و برق
  • ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند