Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@16:45:22 GMT

۴۰پس لرزه گناوه را لرزاند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۳۴۲۱

۴۰پس لرزه گناوه را لرزاند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نخستین پس‌ لرزه در ساعت ۱۱ و ۲۵ دقیقه با قدرت ۴.۵ ریشتر رخ داد.

پس از آن ۳۹ پس لرزه دیگر که بزرگی آنها بین ۴.۴ تا ۳.۵ ریشتر ثبت شده تا ساعت  ۲۰:۵۰ دقیقه به وقوع پیوسته است. 

جهانگیر دهقانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: جمعیت هلال احمر با توجه به پس لرزه‌ها تجهیزات لازم برای اسکان اضطراری آسیب دیدگان زلزله زده در روستاهای گناوه را به خصوص برای خانوارهایی که خانه های آنها دچار آسیب شده فراهم کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: زلزله ۵.۹ ریشتر خسارتی به زیرساخت های برق، آب، گاز و ارتباطات تلفن  وارد نکرده‌ است و شهرستان مشکلی در این زمینه‌ها ندارد.

دهقانی ادامه داد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته میزان خسارت‌ها در ۶ روستا بین ۶ تا ۱۰ درصد است که بیشتر مربوط به دیوارها و ترک خوردگی سقف خانه‌ها بوده‌است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر افزود: روستاهای گمارون، تاجملکی، بهمنیاری غربی و شرقی، کلر، کمالی و شول بیشتر درگیر بودند که تیم‌های امداد و نجات و بازرسی در ساعات اولیه وقوع زلزله به این مناطق اعزام شدند. 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز گفت: بیشتر تخریب منازل در حد ریزش و ترک خوردگی دیوارها گزارش شده است.

علی یوسفی نیا افزود: با تمهیدات اندیشیده شده چادر برای اسکان اضطراری و اقلام امدادی در صورت نیاز در اختیار تمام خانوارهایی که منزل آنها دچار آسیب دیدگی شده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۱۰ تیم امدادی درمرحله ارزیابی و امداد رسانی به زلزله زدگان در شهرستان گناوه هستند.

مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، کانون این زمین لرزه را در حوالی بندر گناوه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین الام عکرده است.

این مرکز موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه را در طول جغرافیایی ۵۰.۷۲ شمالی و ۲۹.۷۶ شرقی گزارش در ۲۸ کیلومتری بندر گناوه ثبت کرد.

پربیننده ترین درگیری با عوامل صداوسیما در خیابان پاسداران! +فیلم عامل خرابکاری در نطنز شناسایی شد + فیلم مداح معروف بازداشت شد حمله وحشیانه ۸ زورگیر به ۴ زن در کرج! +فیلم راز مرگ زن جوان در خانه مرد همسایه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: زلزله برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر ساعت ۱۷ و ۲۸ دقیقه عصر سه شنبه حوالی مرزن آباد، واقع در مازندران را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۱۲ کیلومتری زمین و ۵ کیلومتری مرزن آباد، ۱۸ کیلومتری کلاردشت و ۲۴ کیلومتری پول بود.

خسارتی تاکنون از این زمین لرزه ثبت نشده است.

کد خبر 6086928

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر تایوان را لرزاند
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • بهاباد امروز لرزید
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله بامدادی این استان جنوبی را لرزاند