Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در حالی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم که اقتصاد ایران شرایط خطیری را پشت سر می‌گذارد. آمارهای رسمی حاکی از این است که متغیرهای اقتصاد کلان کشور همچون رشد اقتصادی، تورم، نرخ بیکاری، کسری بودجه، سرمایه‌گذاری و ... شرایط نامطلوبی را طی یک دهه گذشته تجربه کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو پایگاه خبری اقتصادآنلاین در نظر دارد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و با هدف نقد و بررسی برنامه‌های اقتصادی نامزدهای انتخاباتی، سلسله گفت‌وگوهایی اقتصادی را با این نامزدها برگزار کند.

مهمان اولین قسمت از این برنامه در روز یکشنبه ۲۹ فروردین ماه، مسعود پزشکیان، سیاستمدار اصلاح‌طلب و نماینده مجلس است. وی در دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز نایب رییس اول و همچنین وزیر بهداشت در دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی بوده است.

پخش زنده از صفحه اینستاگرام اقتصاد آنلاین

مشرح این گفت و گو به شرح زیر است.

مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: عدالت، تورم و رشد پایین اقتصادی سه موضوع مهم است که در جامعه مردم را رنج می‌دهد.

وی گفت: در بهداشت و درمان عدالت در استفاده، ارائه خدمت، مکانیزم پرداخت و دسترسی است. طرح تحول سلامت فعلی بجای پیشگیری فقط دستور خرج کردن می‌دهد. برای سهم مناطق محروم، حاشیه شهرها و روستاها در جمعیتی ۸۰هزار نفری ۶میلیارد پول می‌دهند ولی از سرانه واقعی درمان باید ۶۰میلیارد بگیرند.

 درآمد برخی پزشکان به غلط بالا رفته است/ طی سه سال نمایندگی مجلس به اندازه ۳۰سال از جراحی پول درآوردم

پزشکیان اضافه کرد: اگر این موضوع اصلاح شود هزینه‌های درمان در روستاها و حاشیه شهرها کمتر خواهد شد. در روند تعرفه گذاری طرح سلامت درآمد برخی به غلط بسیار بالا رفت. درآمد اعضای هیات علمی دانشگاه‌های پزشکی با هیات علمی سایر رشته‌ها یا درآمد رسته‌های مختلف پزشکی با پرستاران شکاف بسیاری دارد.

وی با اشاره به این که معتقد به اجرای طرح پزشک خانواده هستم گفت: در زمان احمدی‌نژاد خواستم طرحم را اجرا کنم ولی گفتند من را بازی ندهید.

پزشکیان افزود: در سه سالی که نماینده مجلس بودم از طریق جراحی به اندازه ۳۰سال پول به حساب من واریز شد.  این پول مفتی است که حکومت از طریق کارانه از مردم می‌گیرد و به من پرداخت می‌کند.

دولت از واکسن داخلی حمایت نمی‌کند/اگر قم را قرنطینه می‌کردند، کرونا پخش نمی‌شد

مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در ادامه گفت: در بهمن ۹۸ گفتم در قم حکومت نظامی اعلام کنید و بعد مرزها را ببندید اینگونه کرونا پخش نمی‌شود؛ همان کاری که چین کرد اما نتوانستند.

وی با اشاره به این که از مدیریت کرونایی دولت انتقاد کردیم و بعد دیگر جواب ما را ندادند. اضافه کرد: اگر یک ماه قرنطینه واقعی اجرا شود مشکل حل خواهد شد. تخمین زده شده تا اواخر پاییز واکسن داخلی دوزهای مورد نیاز را فراهم می‌کند.

پزشکیان گفت: حاکمیت دلش می‌خواهد واکسن وارد کند و از واکسن تولید داخلی حمایت نمی‌کند.

این خبر در حال تکمیل است...

پربیننده ترین چرا یارانه رمضان کم واریز شد؟ بانک‌ها نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار را رعایت کنند/ معاونت نظارت بانک مرکزی با تخلفات برخورد می‌کند ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۱/۲۸ مصوبه افزایش ضریب حقوق کارکنان ابلاغ شد نظام بازنشستگی در ایران و جهان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسعود پزشکیان انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری 1400 برجام انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۳۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون اقتصادی ریاست الوزراء طالبان به ارزگان

دفتر مطبوعاتی معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء طالبان در خبرنامه‌ی نوشته است: ملا عبدالغنی برادر آخند به ارزگان سفر کرده و با مسئولان و باشندگان آن ولایت دیدار و از همکاری با متضررین از سیلاب‌های اخیر اطمینان داد.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان در مورد انجام امور به شکل مناسب به مسئولان آن ولایت توصیه‌های لازم داد و از آنان خواست تا با صداقت و امانت داری به شهروندان آسیب دیده خدمت کنند.

معاون اقتصادی ریاست الوزرا هم‌چنان افزود که شهروندان در هر نقطه‌ای از کشور که دچار مشکل شوند، مسئولان مؤظف اند تا از وضعیت آنان باخبر و به مشکلات آنان رسیدگی کنند.

پیش از این، ملا جانان سایق، سخنگوی وزارت داخلی طالبان در امور رسیدگی به حوادث گفته بود که در اثر سیلاب‌های اخیر در ساحات مختلف کشور بیشتر از ۳۰ تن کشته و بیشتر از ۲۰ تن دیگر زخمی شده است و هم‌چنان بیشتر از ۶۰۰ خانه به گونه کلی و قسمی تخریب شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • درگیری‌های لفظی میان مقامات صهیونیست درباره ریزپرنده‌ها بالا گرفت
  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • جلیل محبی: دولت رئیسی برای فرار از مسئولیت گشت ارشاد، آن را به گردن دولت خاتمی انداخت
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • چطور از تلگرام بیزنس درآمدزایی کنیم؟
  • ۷۲ درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری به لرستان اجرا شده‌اند
  • جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات، حمایت از تولید است
  • مسعود پزشکیان: وعده تورم تک‌رقمی دادند، اما نه‌تنها نصف نشد بلکه چندین برابر شد
  • سفر معاون اقتصادی ریاست الوزراء طالبان به ارزگان
  • گلایه متقاضیان از بالا بودن میزان اقساط وام مسکن ملی