Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:25:05 GMT

خدمات بنیاد مسکن در کردستان ارزنده و چشمگیر است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۳۴۵۱

خدمات بنیاد مسکن در کردستان ارزنده و چشمگیر است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه در دیدار مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان به مناسبت سالروز تاسیس حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: نیروهای این اداره کل با مراجعه به روستاهای مختلف و تشکیل پرونده برای واحدهای مسکونی روستایی، آنان را ترغیب می کنند تا منازل خود را نوسازی و مقاوم سازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی علاوه بر کاهش خسارت در هنگام بلایای طبیعی، باعث می شود که روستاییان بیشتر در محل زندگی خود ماندگار سده و به حاشیه شهرهای بزرگ مهاجرت نکنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به ویژگی های اخلاقی امام جعفر صادق (ع) گفت: خوش برخوردی، خوب گوش کردن و خوب جواب دادن  سه ویژگی والایی است که امام جعفر صادق (ع) بر اراستگی به آن تاکید کرده اند.

وی با بیان اینکه این ویژگیها باید در خانواده مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: برخورد خوب با ارباب رجوع خصلتی است که مدیران و کارکنان به ویژه آنهایی که در حوزه  محرومیت‌زدایی و روستایی فعالیت دارند باید سرلوحه کار خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: اگر در ادارات و دستگاه های اجرایی، هرکس درجایگاه خود، موازین اخلاقی را رعایت کند مردم ناراضی نخواهند بود.

بهره‌برداری از سه طرح هادی

مدیرکل بیناد مسکن کردستان نیز اظهار داشت: به مناسبت دهه مبارک حساب ۱۰۰ سه طرح هادی روستایی شامل روستای "دورود" سروآباد، "علی‌آباد" کرفتو در دیواندره و "توبره‌ریز" دهگلان با ۱۷ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال و طرح ۵۰ واحدی مسکن محرومین دوشان با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

رضا قادری افزود: در حال حاضر از یک هزار و ۶۹۵ روستای استان، یک هزار و ۳۱۵ روستا جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارد مطالعه طرح هادی این تعداد به پایان رسیده است. 

وی به احداث ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومین استان در تمامی شهرستان‌ها با کمک سازمان برنامه و بودجه و استانداری کردستان اشاره کرد و گفت: این تعداد سال گذشته به اقشار کم‌درآمد واگذار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان  به زلزله اخیر بانه و مریوان اشاره کرد و گفت: براساس ارزیابی همکاران ما تا امروز ۸۹۱ واحد شامل ۲۳۶ شهری ۵۴۹ واحد روستایی ۴ واحد تجاری و ۱۰۲ واحد دامی نیاز به بازسازی دارند و حدود ۲۷۰ واحد شهری و ۱۶۵ واحد روستایی و سه واحد تجاری نیاز به تعمیرات دارند.

قادری یادآور شد: در مجموع یک هزار و ۳۲۹ واحد  خسارت دیده است که به محض تامین اعتبار، بازسازی آنها  آغاز می‌شود.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اولین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد و با توجه به اهمیت مسأله مسکن محرومان به فاصله ۱۰ روز پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی طی پیام مهمی در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ اقدام به افتتاح حساب ۱۰۰ و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نمودند.

استان کردستان یک‌هزار و ۶۵۹ روستای دارای سکنه دارد که هزار و ۳۱۵ روستای آن دارای ۲۰ خانوار به بالا بوده و از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان ۷۱درصد معادل یک میلیون و ۱۳۵ هزار نفر در ۳۱ شهر و ۲۹درصد معادل ۴۶۸ هزار نفر در یک هزار و ۷۰۳ روستا سکونت دارند.

برچسب‌ها کردستان نماینده ولی فقیه کردستان بنیاد مسکن مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان نماینده ولی فقیه کردستان بنیاد مسکن کردستان نماینده ولی فقیه کردستان بنیاد مسکن مسکن اخبار کنکور انقلاب اسلامی بنیاد مسکن یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت وام مسکن روستایی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران در حاشیه افتتاح طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سیمرغ گفت: تسهیلات مسکن روستایی ۴ درصدی به متقاضیان در مازندران داده می‌شود.


علی اصغر احمدی افزود: وام ساخت مسکن روستایی در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان بود که به متقاضیان داده می‌شود و در صورت افزایش، مابقی به متقاضیان داده خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران همچنین از ساخت ۱۱هزارمین مسکن روستایی در استان خبر داد.

احمدی افزود: در دولت سیزدهم ساخت ۱۷ هزار و ۷۴۳ واحد مسکن روستایی آغاز شد و تاکنون ۱۱ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده که ۲ هزار واحد آن امسال و در چهل و پنجمین سالگرد افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) و تأسیس بنیاد مسکن افتتاح شد.

احمدی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن و عمران شهری و در بخش احداث طرح‌های ملی مسکن در دولت سیزدهم یک هزار و ۳۶ واحد به بهره‌برداری رسیده است، عدد آن را تا پیش از این دولت، ۱۵ هزار و ۸۰۷ واحد مسکونی بیان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از صدور ۲۵ هزار فقره سند مالکیت مسکونی روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر خبرداد و گفت: تهیه و بازنگری طرح هادی در ۵۸۶ روستا و اجرای طرح هادی در ۲۵۷ روستا در بخش توسعه و عمران روستایی تاکنون در دولت مردمی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تهیه طرح هادی و بازنگری در آنها یکی از اقدامات مهم بنیاد مسکن است، گفت: در دولت سیزدهم در نیمی از ۲ هزار و ۴۰۰ روستای استان طرح هادی اجرا شده است.

احمدی با بیان اینکه شرایط اقلیمی مازندران مستعد وقوع حوادث طبیعی به ویژه سیل است و تقریبا هر ساله با این مشکل مواجهیم، از مقاوم‌سازی ۶۰ درصد از خانه‌های روستایی استان خبر داد و افزود: تصمیم بر آن شده تا سال ۱۴۱۰ همه خانه‌های روستایی استان مقاوم‌سازی شده باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران یکی از فعالیت‌های قابل توجه را ایجاد تفاهمنامه سه جانبه بنیاد مسکن، کمیته امداد و بسیج سازندگی استان معرفی کرد که به ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی در برش استانی اختصاص دارد و ۴۰۰ واحد به همت بسیج سازندگی ساخته می‌شود.

وی ساخت مسکن محرومین را یکی از اهداف مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در تحقق این مسیر که در دولت مردمی با شتاب و حساسیت بیشتری پیگیری شده، ادارات کل راه و شهرسازی، بهزیستی، کمیته امداد، بانک‌های عامل و همچنین بسیج سازندگی سپاه کربلا همکاری دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • موانع و مشکلات اجرای نهضت ملی مسکن در کردستان برطرف می‌شود
  • پرداخت وام مسکن روستایی در مازندران
  • افزایش تسهیلات مسکن روستایی به۳۵۰ میلیون تومان
  • تکمیل و تحویل ۲۴۱ هزار و ۵۲۵ واحد روستایی توسط بنیاد مسکن
  • تکمیل و تحویل ۲۴۱ هزار و ۵۲۵ واحد روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
  • تحویل ۱۰۰۰ واحد مسکونی به محرومان در اردبیل
  • افتتاح ۳ طرح هادی و آسفالت راه روستایی در شهرستان فومن
  • بیش از ۹ هزار خانه روستایی در استان قم مقاوم سازی شدند