Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@08:36:43 GMT

سردار حجازی به لقاءالله پیوست

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۳۵۱۹

سردار حجازی به لقاءالله پیوست

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از عروج سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی بر اثر عارضه قلبی خبر داد.

به گزارش ایسنا، متن اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 انا لله و انا الیه راجعون

 در کمال تاثر و تالم به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران می رساند:

سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش های خستگی ناپذیر و مخلصانه در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و خدمت به نظام و میهن اسلامی در اثر عارضه قلبی به ملکوت اعلی پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آن سردار مومن، انقلابی و ولایت‌مدار در زمره فرماندهان و مجاهدان شاخص هشت سال دفاع مقدس بود که به ویژه نقش سترگ  و ماندگاری در حوزه جذب ، سازماندهی و اعزام رزمندگان اسلام به جبهه های نبرد حق علیه باطل و مصاف با ارتش بعثی صدام و مزدوران استکبار جهانی در جنگ تحمیلی ایفا کرد.

 مرحوم سردار حجازی  پس از دفاع مقدس در سپاه و بسیج و نیز ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت‌های خطیر و مهمی عهده‌دار شد که از جمله آنها می‌توان به فرماندهی نیروی مقاومت بسیج به مدت ۱۰ سال ، ریاست ستاد مشترک سپاه ، جانشین فرمانده کل سپاه و معاونت آماد ، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح اشاره کرد .

سردار حجازی که در کارنامه خود مدتی مسئولیت سپاه در لبنان را داشت در سال‌های اخیر تجارب ارزنده خود را برای یاری بخشی به مدافعین حرم و کمک به جبهه مقاومت اسلامی در عرصه مقابله با داعش و تروریسم تکفیری به کار گرفت و پس از شهادت سردار دلها سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی به پیشنهاد سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه ، با حکم سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، به سمت جانشینی فرماندهی این نوع منصوب و از  خدمات ارزنده ای به یادگار گذارد.

 روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تسلیت فقدان آن سردار عالیقدر، وارسته و مخلص محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، ملت ایران، خانواده مکرم و آحاد فرماندهان، مسئولان و همرزمان وی درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین و نیز رزمندگان جبهه مقاومت، به  آگاهی مردم شریف قدرشناس می‌رساند، آیین های تشییع و تدفین پیکر پاک وی در چارچوب تدابیر و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا انجام خواهد پذیرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سردار حجازی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کل سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد و خاطر سردار شهید حجازی در دلگان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرمانده سپاه دلگان در این مراسم با اشاره به تلاش ها و خدمات ارزنده آن شهید به نظام و انقلاب گفت: سردار شهید سیدمحمد حجازی سرباز مخلص انقلاب و نظام، و فردی دلسوز، متعهد و مطیع امر رهبری بود که با خدمت در عرصه های مختلف به نظام، انقلاب و آرمان های آن پایبند بود.

سرهنگ حسین حق جو افزود: آن شهید با داشتن نبوغ فکری، مدیریتی و توانمندی در سازماندهی نیروها جزو اولین‌ها بودند.

وی تصریح کرد: سردار شهید حجازی به نحو بسیار خوبی در دوران کوتاه جانشینی نیروی سپاه قدس، آرمانهای حضرت امام راحل، رهبر معظم انقلاب، حاج قاسم و شهدای جبهه‌های مقاومت را در عمل دنبال کردند.

وی گفت: تفکر بسیجی یکی از مشخصات بارز این شهید بزرگوار بود که در تمامی سال‌های خدمت و در مسئولیت‌های مختلف به‌ویژه در جبهه مقاومت، آن را حفظ و اشاعه داد. 

سرهنگ حسین حق جو افزود: رشادت های وصف ناپذیر سردار سید محمد حجازی در نبرد با استکبار جهانی و عوامل خود فروخته نظام سلطه در منطقه، بی شک تمامی جبهه کفر را به ستوه آورده بود.

 

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطر سردار شهید حجازی در دلگان
  • بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درشهرستان کرخه خوزستان برگزار شد
  • تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود
  • سپاه،‌ انقلاب و کشور را از هر گزندی حفظ می‌کند
  • مراسم گرامی داشت سردار حجازی و شهدای کنسولگری دمشق در بهمئی
  • سپاه پاسداران همواره نگهبان انقلاب اسلامی بوده است
  • سرلشکر باقری: عصبانیت دشمن از سپاه بخاطر اقتدار آن است
  • پیام سرلشکر باقری به فرمانده کل سپاه
  • عصبانیت دشمن از سپاه بخاطر اقتدار آن است/ عملیات وعده صادق لبیک به رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی بود
  • سردار باقری: عصبانیت دشمن از سپاه بخاطر اقتدار آن است