Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@21:27:39 GMT

بهره مندی مددجویان کرمانی از بیمه روستایی

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۳۸۱۶

بهره مندی مددجویان کرمانی از بیمه روستایی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میرجعفری، مدیر کل بیمه روستاییان و عشایر استان کرمان در جلسه روند رفع مشکل فقدان پوشش بیمه‌ای برخی از مددجویان بهزیستی گفت: به دلایل متعدد سال‌های گذشته به بحث بیمه اجتماعی روستائیان وعشایر بی توجهی شده است وتمام تلاش ما در سال‌های اخیر معطوف به فرهنگ سازی در مورد این بیمه و مزایای آن خصوصا برای روستاییان و عشایر و کشاورزان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در این صندوق، دولت به عنوان کارفرما دو سوم حق بیمه سالیانه یعنی از مجموع ۱۵ درصد ۱۰ درصدآن را دولت و ۵ درصد آن را بیمه شده می‌پردازدگفت: با مطالعات انجام شده و سهمیه‌ای که برای بهزیستی در نظر گرفته شده ۵ درصد حق بیمه مددجویان تحت پوشش به صورت پلکانی دریافت خواهدشد، بدین صورت که مددجوی بیمه شده درسال اول یک درصد از ۵درصد، در سال دوم دو درصد و تا سال پنجم که هر پنج درصد که مبلغ اندکی است به همت بیمه شده پرداخت خواهد شد.

او بیان کرد:بازنشستگی در این بیمه پس از ده سال بازپرداخت حق بیمه بوده و همه افراد مشمول تا قبل از سن ۵۰ سالگی می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.

در ادامه عباس صادق زاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اهمیت همکاری وهم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان تاثیرگذار در رفع مشکلات وتنگنا‌های موجود برای افراد دارای محدویت وکم برخوردار جامعه گفت: با گستراندن چتر حمایتی سیستم بیمه‌ای برای همه اقشار جامعه گام موثر وماندگاری برای ارتقا سطح رفاه وسلامت اجتماعی برداشته خواهد شد.

او افزود: با توجه به خدمت دهی بهزیستی به جمع کثیری از افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار وسایر اقشار آسیب پذیر با استفاده از امکان به وجود آمده ناشی از اجرای طرح فوق و حمایت ارزشمند دستگاه‌های نظارتی وقانون گذار از این بحث قادر خواهیم بود با کمترین بار مالی ومشارکت و همکاری مستقیم مددجویان زمینه توانمند سازی و رفع بخش عمده‌ای از مشکلات آنان را فراهم آوریم.

صادق زاده اظهار داشت: تمامی مددجویان بهزیستی با طرح جدید بیمه روستاییان و عشایر تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و خواهند توانست از مزایای بازنشستگی آن استفاده کنند که خود این موضوع می‌تواند بار بزرگی را از روی دوش دولت بردارد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی استان بیمه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، بهرام اسدی بیان کرد: با تلاش‌های انجام شده برای بهره‌مندی مردم روستا‌های استان از راه آسفالته، تا کنون ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از راه مناسب و آسفالت برخوردار شده‌اند.

وی افزود: در زمان حاضر تنها ۷ روستای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار استان راه آسفالته ندارند که ساخت راه ۵ روستا با منابع ملی و استانی در برنامه امسال اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار گرفته است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یادآور شد: هدف‌گذاری سال گذشته این اداره کل ساخت و بهسازی ۲۳ کیلومتر راه روستایی بود که خوشبختانه ۴۹ کیلومتر اجرایی شد که دو برابر هدف‌گذاری اولیه بوده است.

وی گفت: در زمان حاضر ۳۹ طرح راه روستایی با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال در استان بوشهر فعال است.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه