Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@10:28:44 GMT

متهم خرابکاری در نطنز چگونه فرار کرد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۴۰۳۲

متهم خرابکاری در نطنز چگونه فرار کرد؟

به‌گفته رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متهم حادثه نطنز از طریق مرزهای هوایی کشور فرار کرده است.

به گزارش تسنیم، روز گذشته تصویر عامل خرابکاری اخیر در مجتمع غنی‌سازی نطنز برای اولین بار از بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه اول سیما منتشر شد.

وزارت اطلاعات نام این فرد را رضا کریمی اعلام کرد و گفت او پیش از حادثه نطنز از کشور خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم عزیزی رئیس کمیته امنیت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در همین رابطه به برنامه رادیویی رویداد گفته است که متهم این ماجرا از طریق مرزهای هوایی کشور فرار کرده است.

عزیزی درخصوص روند تعقیب این متهم نیز گفته است: از طریق دستگاه‌های مربوطه و پلیس اینترپل باید مراحل قانونی را دنبال کنیم که به دستگیری و انتقال این افراد به کشور کمک می‌کند، این شخص حتماً بهای سنگین کار خود را خواهد پرداخت.

۲۲ فروردین ماه، وقوع اقدام خرابکارانه در بخش تأسیسات برق مجتمع غنی‌سازی نطنز، باعث ایجاد خلل در کار این مجتمع و آسیب رسیدن به بخش‌هایی از آن شد.

پس از این اتفاق، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد غنی‌سازی ۶۰درصدی اورانیوم را آغاز خواهد کرد و این اقدام در سحرگاه روز جمعه ۲۷ فروردین ماه رقم خورد و اولین محصول اورانیوم غنی‌سازی‌شده ۶۰درصدی به دست آمد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: رضا کریمی نطنز خرابکاری غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۴۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری و راه‌اندازی مزارع پرورش آرتمیا در مجتمع فسندوز چهار برج آغاز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور لطفی افزود: این مجتمع در ۱۲ کیلومتری شهرستان چهار برج و در جوار روستای فسندوز واقع شده و پرورش گونه آرتمیا ارومیانا به صورت تجاری از سال ۱۳۹۸ در آن آغاز و تاکنون بر وسعت مزارع فعال افزوده شده است. 
لطفی تصریح کرد: در صورت فعالیت مطابق با ظرفیت، مجتمع می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز کشور به محصولات تولیدی از این آبزی ارزشمند که از خارج کشور وارد می‌شود، را تامین کند. 
وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود با توجه به افزایش تعداد و سطح مزارع در حال آبگیری در سال جاری حدود ۲۰۰ هکتار از مزارع فعال شده و بیش از ۲۰ تن سیست و بیومس آرتمیا تولید و روانه بازار‌های مصرف شود. 
مدیر شیلات و آبزیان استان گفت: برای ۱۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این مجتمع زمینه اشتغال فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • کشف دو خودروی قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در البرز
  • نمایش اسب های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • آبگیری و راه‌اندازی مزارع پرورش آرتمیا در مجتمع فسندوز چهار برج آغاز شد
  • ایمن سازی ۷ سرا و مجتمع تجاری پرخطر در بازار تهران
  • رئیس‌جمهور کلمبیا اسرائیل را به نقض قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل متهم کرد
  • کشف ۱۲ هزار قوطی اکتان بنزین در جنوب تهران
  • کشف انبار کالای قاچاق در جنوب تهران
  • رژه خودرویی مردم نطنز در حمایت از پاسخ سپاه
  • دستگیری ۵۱ متهم تحت تعقیب در آزادشهر