Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@08:46:47 GMT

سفیر ایران در عمان:با نظامی‌شدن منطقه مخالفیم

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۴۱۴۹

سفیر ایران در عمان:با نظامی‌شدن منطقه مخالفیم

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «علی نجفی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط امروز (یکشنبه) در مراسم روز ارتش که به خاطر محدودیت‌های ناشی از کرونا صرفا با حضور کارکنان سفارت و سایر نهاد‌های کشورمان و خانواده‌های آن‌ها در محل سفارت برگزار شد، ضمن تبریک روز ارتش به همه ارتشیان دلاور و با گرامی داشت یاد و نام شهدای ارتش از امیران تا درجه داران و سربازان غیوری که برای حفظ و حراست از وطن و آرمان‌های نظام، جان خود را فدا کردند، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد میهن دوستی و اقتدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سفیر ایران با اشاره به سه ماموریت مهم ارتش بر اساس اصل‏ یکصد و چهل و سوم قانون اساسی، یعنی پاسداری‏ از استقلال‏، تمامیت‏ ارضی و نظام‏ جمهوری‏ اسلامی‏، اظهار داشت:
ارتش و نیرو‌های مسلح به تعبیر مقام معظم رهبری، حصار امن برای ملت هستند. البته آن‌ها در شرایط صلح نیز به سازندگی کشور و مقابله با حوادث غیر مترقبه، کمک می‌کنند.
نجفی، فداکاری، دانش، تجربه، نجابت و صلابت را پنج خصیصه مهم ارتشیان دلاور برشمرد و تاکید کرد: توان نیرو‌های نظامی ایران از جمله قدرت دفاعی ارتش، برای بازدارندگی و تحکیم صلح و امنیت در منطقه است.

سفیر ایران با اشاره به اینکه دیپلماسی، مستظهر به قدرت بازدارندگی نیرو‌های مسلح است و نیرو‌های مسلح نیز برآمده از آحاد ملت هستند، تاکید کرد: ما با نظامی شدن منطقه خلیج فارس مخالفیم. سیاست راهبردی ایران تعامل و همکاری با همسایگان براساس اصول و مقررات حقوق بین الملل است.

وی با اشاره به اینکه امنیت منطقه، امنیت ایران است، گفت: ما با هرگونه مداخله بازیگران خارج از منطقه در منطقه مخالفیم و معتقدیم حضور نیرو‌ها و تجهیزات نظامی فرامنطقه‌ای در منطقه خلیج فارس، نه تنها کمکی به ثبات و امنیت در این منطقه نمی‌کند، بلکه خود عامل ناامنی و بی ثباتی و اختلاف است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ایران همواره دست دوستی به سوی کشور‌های منطقه دراز کرده است، آخرین ابتکار ایران برای کمک به تحکیم صلح و ثبات و امنیت و همکاری در منطقه، را طرح صلح هرمز برشمرد که از سوی رئیس جمهور پیشنهاد شده است.

نجفی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: خرابکاری هسته ای، نه عزم و اراده ایران را در تقویت زیر ساخت صنعت هسته‌ای از بین می‌برد و نه قدرت و موضع استوار ایران در مذاکرات جاری پیرامون برجام را به انحراف می‌کشد.

سفیر کشورمان با اشاره به اینکه خوشبختانه رایزنی‌های مستمر بین جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در زمینه دفاعی و نظامی برقرار است، این روابط را در راستای کمک به تحکیم صلح و امنیت در منطقه، حائز اهمیت برشمرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان روز ارتش غنی سازی اورانیوم دعای روز پنجم رمضان سفیر ایران در عمان خلیج فارس علی نجفی گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان روز ارتش غنی سازی اورانیوم دعای روز پنجم رمضان جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن گویر: همین حالا باید وارد رفح شویم

رفح، جنوبی‌ترین منطقه در غزه اکنون محل استقرار بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار آواره فلسطینی است که از مناطق دیگر این باریکه به آخرین پناهگاه موجود روی آورده اند. با این حال، تهدید مقامات صهیونیست برای انجام عملیات نظامی در این منطقه، باعث بروز نگرانی‌های بین المللی شده است. 

به گزارش الجزیره، ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و از مقامات راستگرای افراطی این رژیم امروز (دوشنبه) خواستار انجام عملیات نظامی در رفح شد. 

وی در مصاحبه با رادیو ارتش اسراییل اعلام کرد: ارتش باید همین حالا وارد رفح شود. ما باید این کار را حتی بدون حمایت آمریکا انجام دهیم. 

بن گویر در پاسخ به سوالی در این باره که این عملیات نظامی حتی بدون حمایت آمریکا باید انجام شود؟، گفت: قطعا چنین است. من باید این موضوع را به شما یادآوری کنم که ما تاکنون اقدام انجام چندین جنگ مختلف بدون حمایت آمریکا و تمامی جهان کرده ایم. 

سخنان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پس از آن مطرح می‌شود که تل آویو درپی عدم استفاده آمریکا از حق وتو پیرامون قطعنامه شورای امنیت برای استقرار آتش بس در غزه، از لغو سفر هیات عالی رتبه به واشنگتن برای رایزنی پیرامون حمله به رفح خبر داد. 

آمریکا به دنبال آن است که مانع از عملیات نظامی در منطقه رفح شود. گرچه واشنگتن حمله به این منطقه را خط قرمز خود اعلام کرده، اما هیچ تنبیه مشخصی برای وقوع چنین رخدادی مطرح نکرده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تاکید دارد واشنگتن در هر حالی متعهد به حمایت نظامی از تل آویو است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • خون شهدا زمینه ساز اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان
  • بن گویر: همین حالا باید وارد رفح شویم
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • بازدید فرمانده پدافند هوایی شمال غرب ارتش از سایت رادار زرینه رود
  • تغییر سیاست آمریکا در برابر رژیم اسرائیل/ نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات منطقه قابل تقدیر است