Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@09:14:53 GMT

واکسن خوراکی کرونا ساخته شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۴۵۷۱

واکسن خوراکی کرونا ساخته شد

به گزارش ایرنا، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز یکشنبه اعلام کرد: واکسن جدید کرونا در روسیه در انستیتو پزشکی آزمایشی سن پترزبورگ ساخته شده و در زمان حاضر بر روی موش ها آزمایش می شود.

این واکسن در واقع ماست خوراکی حاوی باکتری دارای ژن ویروس کرونا است.

باکتری ها زمانی که وارد بدن انسان می شوند شروع به تولید پروتئین ویروسی می کنند و بدون نیز برای مقابله با آن پادتن تولید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

الکساندر سووروف رئیس بخش میکروبیولوژی انستیتو پزشکی آزمایشی سن پترزبورگ و عضو آکادمی علوم روسیه در مورد واکسن جدید گفت که این واکسن از نظر مزه با ماست هیچ تفاوتی ندارد و فقط پروتئین ویژه ویروس کرونا تولید می کند.  

 به گفته وی، این واکسن می تواند در روده انسان که محل تکثیر ویروس کرونا است، مصونیت ایجاد کند.  

 روسیه تاکنون سه واکسن کروناا به نام های اسپوتنیک-وی،   اپی واک کرونا و کووی واک ساخته است که به طور رسمی ثبت شده اند.

واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه از اواسط دی ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تاکنون روس ها با واکسن اسپوتنیک وی واکسیناسیون را انجام داده اند و بتازگی استفاده از واکسن اپی واک کرونا برای واکسیناسیون مردم در روسیه آغاز شده است.

۴۷۲۳۷

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ساختمان دو شرکت جدید در پارک فناوری پردیس با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و فناوران پارک افتتاح شد.

یکی از این شرکت‌ها، به تولید محصولات زیست فناورانه و واکسن‌های پلی ساکاریدی شامل هیب، پنوموکوک و مننژیت مشغول است. فاز اول ساختمان این شرکت در پارک فناوری پردیس حدود ۱۵۰۰ متر مربع شامل آزمایشگاه، واحد تولیدی و اداری است.

در مرکز تحقیقات این شرکت که عصر سه شنبه مورد بهره برداری قرار گرفت، دو واکسن در مرحله مطالعات انسانی بوده و انتظار می‌رود که پس از انجام مطالعات لازم، در نیمه دوم سال، این دو واکسن پس از اخذ محوز‌های لازم وارد بازار شود.

افتتاح نخستین مرکز شتاب‌دهی و هم آفرینی حوزه سلامت با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در این شرکت بود. این مرکز در راستای حمایت از استارت‌‌آپ‌های حوزه سلامت فعالیت خواهد داشت.

دیگر شرکت دانش‌بنیانی که افتتاح شد در حوزه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی مانند پیچ، پلک و نیل‌های اینترلاک به عنوان تثبیت کننده داخلی در درمان شکستگی‌ها فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت علاوه بر توزیع در بیش از ۱۵۰ مرکز پزشکی در داخل کشور به کشور‌های آلمان، سوئد، مالزی و... نیز صادر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم