Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت تسلا اوایل سال جاری میلادی بیش از ۱ میلیارد دلار (۷۲۷ میلیون پوند) از ذخیره نقدی این شرکت را در برای خرید ۴۸ هزار بیت کوین سرمایه گذاری کرد، با این سرمایه گذاری، قیمت ارز رمزنگاری شده در ۱۰ هفته گذشته تقریباً دو برابر شد و به قیمتی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار معامله می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هفته ارزش بیت کوین به بالاترین حد یعنی ۶۴ هزار و ۸۶۳ دلار رسید، دارایی بیت کوین تسلا برای مدت کوتاهی به بیش از ۳ میلیارد دلار رسید، اما پس از مدتی با یک سقوط تدریجی ارزش این دارایی کمی کاهش پیدا کرد. در حال حاضر قیمت بیت کوین در حدود ۶۱ هزار و ۷۰۰ دلار است.

بیشتر بخوانید

ورود تسلا به بیت کوین ارزش این ارز دیجیتال را ۱۰ درصد افزایش داد خرید از تسلا با بیت کوین امکان پذیر شد افزایش قیمت بیت کوین در نتیجه سرمایه گذاری تسلا

هنگامی که تسلا برای اولین بار در ۸ فوریه سرمایه گذاری خود را اعلام کرد، قیمت بیت کوین در عرض تنها چند دقیقه ۱۴ درصد افزایش یافت. سود حاصل از خرید بیت کوین برای تسلا اکنون بیشتر از سود ۷۲۱ میلیون دلاری است که این شرکت از فروش اتومبیل در کل سال ۲۰۲۰ کسب کرده است.

دارایی‌های اولیه بیت کوین تسلا همچنین با تصمیم ایلان ماسک، مدیر عامل این شرکت در پذیرش پرداخت‌ها با ارز دیجیتال و ذخیره آن به جای تبدیل کردن، ارزش ذخیره بیت کوین اولیه این شرکت بیشتر شد. ماسک در ماه مارس با انتشار توئیتی نوشت:"پرداخت‌ها با بیت‌کوین به تسلا، به شکل بیت‌کوین حفظ خواهند شد و به وجه رایج تبدیل نمی‌شوند."

سرمایه گذاری دو شرکت دیگر در بازار ارز دیجیتال

دوازده سال پیش هنگامی که بیت کوین برای اولین بار ایجاد شد، فناوری اساسی آن تعداد بیت کوین‌های موجود را فقط به ۲۱ میلیون محدود کرد. سایمون پیترز گفت: "از لحاظ پویایی بازار، هر چه تعداد شرکت‌هایی که بیت‌کوین را در ترازنامه‌های خود قرار می‌دهند بیشتر شود، عرضه آن بیشتر خواهد شد. این موضوع می‌تواند به فشار‌ها برای عرضه تعداد بیشتر و بالا رفتن قیمت‌ها در طولانی‌مدت منجر شود. تسلا و شرکت‌های دیگر نشان دادند که این رمز ارز آمده است که بماند و استفاده از آن در سطح گسترده افزایش پیدا خواهد کرد. "

سایر شرکت‌هایی که قبلاً سرمایه گذاری زیادی در بیت کوین انجام داده‌اند شامل پلتفرم پرداخت Square و نرم افزار Microstrategy هستند. هر دو در ماه‌های اخیر سهام خود را افزایش داده‌اند، بخشی از این اتفاق ناشی از آشفتگی اقتصادی سال گذشته و شهرت روزافزون بیت کوین به عنوان یک دارایی امن است.

مایکل سایلور، مدیرعامل Microstrategy، در ماه فوریه پس از اعلام آخرین خرید خود به ارزش ۱ میلیارد دلار، گفت: " این شرکت حالا بیش از ۹۰ هزار بیت‌کوین دارد؛ امری که بر اعتماد ما به بیت‌کوین به عنوان رایج‌ترین رمزارز جهان و ذخیره‌ای ارزشمند، تأکید دارد. ما به استراتژی خود برای تهیه بیت‌کوین با پول نقد اضافی، ادامه خواهیم داد. "

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیت کوین شرکت تسلا ایلان ماسک بیت کوین سرمایه گذاری بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

 قیمت بیت کوین، امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۶۲،۶۴۲.۵۹ دلار معادل ۴۲،۴۳۴،۰۹۰،۰۰۰ ریال اعلام شد. بیت کوین امروز در بیشترین مقدار ۶۳،۸۲۵.۵۵ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته ۷۷۹.۸۷ افزایش قیمت داشت.

منبع: انتخاب

tags # بیت کوین ، ارز دیجیتال سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • ۷۴۹ با مقدار معتنابهی صفر جلویش!
  • حجم ۸۰۰۰ میلیارد تومانی معاملات در بازار سرمایه توسط کرمانشاهیان
  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  • سرمایه‌گذاری بلندمدت و ویژگی‌های آن در بازار کریپتو
  • قیمت بیت کوین امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • بیش از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند