Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطین (وفا)، احمد التمیمی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و رئیس بخش حقوق بشر و جامعه مدنی در این سازمان درباره عواقب سخت حملات نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی در شهر اشغالی قدس هشدار داد.

بر این اساس، التمیمی امروز در بیانیه‌ای گفت: حمله مداوم شبانه روزی به نمازگزاران در مسجد الاقصی از ابتدای ماه مبارک رمضان تعرض جدی به آزادی عبادت و حرمت مسجد الاقصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اهالی قدس و به طور کلی فلسطینیان و رهبرانشان در مورد آنچه در قدس اشغالی و مسجد الاقصی اتفاق می‌افتد، سکوت نخواهند کرد. هتک حرمت مسجدالاقصی توسط آریل شارون در سال ۲۰۰۰ عامل آغاز انتفاضه دوم بود.

التمیمی افزود: تاریخ ثابت کرده است که هیچ قدرتی نمی‌تواند فلسطینیان را به زانو در بیاورد و حیثیت و مقدسات آن‌ها را مورد هتاکی قرار دهد. آن‌ها به تنهایی هزینه آن را پرداخت نخواهند کرد. جامعه بین المللی اگر به امنیت و ثبات در منطقه علاقه‌مند است باید مسئولیت‌های خود را برعهده بگیرد.

التمیمی به سازمان ملل و جامعه بین المللی یادآوری کرد: شعار‌های آزادی عبادت و حق تعیین سرنوشت مردم و حفظ حقوق بشر در مورد فلسطینیان نیز صدق می‌کند و نباید برخورد با آن‌ها و رژیم اشغالگر براساس استاندارد دوگانه باشد. در غیر این صورت، آن‌ها مسئول اشغالگری و جنایات مداوم علیه فلسطینی‌ها و مقدسات آن‌ها خواهند بود.

وی تاکید کرد: مردم ما یکصد سال است برای حقوق خود مبارزه می‌کنند و در برابر انگلیس، قدرتمندترین استعمارگر جهان در آغاز قرن بیستم، ایستاده اند. انقلاب البراق و اعتصاب ۱۹۳۶ و انقلاب‌ها و قیام‌هایی که علیه جنایات استعمار و پروژه صهیونیستی صورت گرفت نمونه‌هایی از آن است. اگر جامعه جهانی و نهاد‌های بین المللی به هوش نیایند آن‌ها همچنان قادر خواهند بود کار‌های زیادی انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی سازمان آزادیبخش فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبنان: پرونده جنایات صهیونیست‌ها را به نهادهای بین‌المللی می‌بریم

وزارت بهداشت لبنان در بیانیه‌ای در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به شهرک «الهباریه» در جنوب این کشور، اعلام کرد که پرونده جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان لبنانی را به نهادهای بین‌المللی ارائه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت لبنان ضمن محکوم کردن این جنایت اعلام کرد: اصرار اسرائیل بر تکرار حملات خود به مراکز بهداشتی منجر به نادیده گرفتن این جنایات نخواهد شد.

طبق گزارش پایگاه خبری العهد، در این بیانیه امده است: این حملات غیرقابل قبول قوانین و موازین بین‌المللی به ویژه کنوانسیون ژنو را نقض می کند.

وزارت بهداشت لبنان همچنین اضافه کرد: پرونده حملات دشمن اسرائیلی را در اختیار جامعه بین‌المللی و سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی قرار می‌دهیم.

این بیانیه پس از آن صادر شد که رژیم صهیونیستی ساختمان «جمعیت پزشکی اسلامی» در شهرک الهباریه در جنوب لبنان را هدف حمله هوایی قرار داد. این حمله تاکنون دست‌ٰکم هفت شهید در پی داشته است.

پس از این حمله حزب‌الله لبنان صبح امروز در بیانیه‌ای بر پاسخ حتمی به جنایت رژیم صهیونیستی در شهرک الهباریه تاکید کرد.

حزب‌الله بلافاصله در واکنش اولیه به جنایت شهرک «الهباریه» شهرک «کریات شمونه» را موشک باران کرد.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسماً به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریباً ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیراً رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع نظامیان اسرائیل
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست
  • لزوم تحریم همه جانبه علیه رژیم صهیونیست
  • لبنان: پرونده جنایات صهیونیست‌ها را به نهادهای بین‌المللی می‌بریم
  • تکمیل کلکسیون جنایات اسرائیل/ قتل‌عام ۱۳ کودک در مجتمع شفاء
  • آلمان: کمک‌های بشردوستانه باید بدون مانع وارد غزه شوند
  • داغداری امت اسلام دراثر جنایت صهیونیست نسبت به زنان غزه
  • حملات بامدادی حزب الله به مواضع صهیونیست‌ها در «شومیرا» و «شلومی»
  • حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ ۲ عملیات حزب الله علیه اشغالگران