Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:09:27 GMT

بازداشت سه مقام دیگر عربستان به اتهام فساد مالی

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۴۸۰۰

بازداشت سه مقام دیگر عربستان به اتهام فساد مالی

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان (واس) یک مقام مسؤول در سازمان کنترل و مبارزه با فساد عربستان افزود: با همکاری وزارت گارد ملی، یک سرلشکر بازنشسته و دو کارمند دیگر این نهاد به خاطر دریافت مبالغ نقدی از شرکتهای داخلی و خارجی را بازداشت شده‌اند.

این مقام که خواست نامش محفوظ بماند، افزود: این سرلشکر حدود ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال سعودی را از یک شرکت اتریشی دریافت کرده که بخشی از آن پول نقد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام عربستانی، بخش دیگری از پولی که این سرلشکر دریافت کرده است، از طریق خرید ملک و املاک به نام خودش و بخشی از آن را برای تاجرانی حوال کرده تا به کمک یکدیگر در جایی سرمایه گذاری شود و پس از آن وی بتواند آن را بازپس گیرد.

براساس این گزارش، فرد دوم بازداشت شده نیز ۳۰ میلیون و ۱۵۳ هزار ریال سعودی را به صورت نقدی اما در چند نوبت و شخص سوم نیز ۱۴۷ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال را دریافت کرده است.

"محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان پیشتر با دفاع از موج بازداشت مسؤولان کنونی و پیشین این کشور و آنچه مبارزه با فساد خوانده بود، مدعی شد که وی تلاش می‌کند با این کار، اقتصاد کشورش را اصلاح کند.

این درحالی است که سازمان‌های حقوق بشری، اقدام عربستان برای بازداشت کسانی که از آنها به عنوان مفسد اقتصادی یاد می‌کند مخالفان ولیعهد برای جانشینی پدر دانسته‌اند، تا اقدامی که رسانه‌های عربستانی از آن به عنوان پرونده مبارزه با فساد تعبیر می‌کنند.

در همین ارتباط، "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان ۱۳ آبان ماه ۹۶ دستور تشکیل سازمان مبارزه با فساد به ریاست پسرش محمد را صادر کرد و بدنبال آن بود که ده‌ها نفر از شاهزادگان و مسئولان فعلی و پیشین سعودی بازداشت شدند.

به دنبال این حملات، دولت عربستان توانست بیش از ۱۰۶ میلیارد دلار پول نقد، اجناس قیمتی و اموال گران‌قیمت دیگر را در قبال آزادی برخی از شاهزادگان، از آنان دریافت کند.

 نوامبر ۲۰۱۷ (آبان ۹۶) نیز حدود ۳۸۱ نفر در عربستان نیز به اتهام فساد مالی و اختلاس بازداشت و بیشتر آنها در هتل "ریتزکارلتون" در ریاض زندانی شدند.

برچسب‌ها فساد عربستان سعودی محمد بن ‌سلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فساد عربستان سعودی محمد بن سلمان فساد عربستان سعودی محمد بن سلمان اخبار کنکور مبارزه با فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد

خبرگزاری تاس چهارشنبه شب گزارش داد که سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه معاون خود را به اتهام دریافت رشوه برکنار کرد.

به گزارش ایرنا، تاس به نقل از یک منبع در وزارت دفاع روسیه نوشت: «تیمور ایوانوف» به دستور شویگو از معاونت وزارت دفاع برکنار شده است.

ایوانوف متهم است که یک میلیون روبل (۱۰ هزار و ۸۰۰ دلار) رشوه دریافت کرده است. وی در صورت محکومیت نهایی، ممکن است که به ۱۵ سال زندان محکوم شود.

وی روز چهارشنبه در لباس نظامی در دادگاهی در مسکو حاضر شد و تا ۲۳ ژوئن (سوم تیر ماه) که جلسه محاکمه وی برگزار خواهد شد، در بازداشت خواهد بود.

«دنیس بالویف» وکیل ایوانوف گفت که با ارائه درخواستی خواستار بازداشت خانگی ایوانوف خواهد شد.

ایوانوف از سال ۲۰۱۶ در سمت معاون وزیر دفاع فعالیت کرده و یکی از طراحان جنگ علیه اوکراین و متحد نزدیک شویگو به شمار می‌آید. وی همچنین مسئول پرونده بازسازی شهر ماریوپول در اوکراین بود که بر اثر جنگ بخش‌های زیادی از آن ویران شده است.

ایوانوف به داشتن یک زندگی تجملاتی در روسیه معروف است و «بنیاد ضدفساد» وابسته به «آلکسی ناوالنی» رهبر فقید اپوزیسیون روسیه تحقیقاتی در مورد وی انجام داده بود.

«ماریا پوچیخ» رئیس این بنیاد به سی.ان.ان گفت که جنگ اوکراین ایوانوف را ثروتمندتر نیز کرده بود.

وی مدعی شد که یک خانه قدیمی در گران‌ترین قسمت شهر مسکو از جمله دارایی‌های ایوانوف است و فساد ثروت او را بیشتر کرده بود.

«سوتلانا مانیوویچ» همسر ایوانوف نیز زندگی تجملاتی در اروپا دارد. او در پاریس زندگی می‌کند و برای اسکی به کوه‌های آلپ و برای تفریح به قایق‌سواری در مدیترانه می‌پردازد.

ایوانوف از جمله مقام‌های روسیه است که به دلیل جنگ در اوکراین از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم شده است.

 
 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد
  • ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز بازداشت شدند
  • بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • اتهام بزرگ: پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد