Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر پیشین ایران در فرانسه گفت: آنچه که در مذاکرات اتفاق خواهد افتاد این است که به هر حال معلوم است که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا با مذاکرات فرسایشی و طولانی کردن مذاکرات، ما را از رسیدن به همه اهدافمان دور کنند.

ابوالقاسم دلفی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره حادثه تروریستی رخ داده در تاسیسات هسته‌ای نطنز، اظهار داشت: بعد از اینکه سایت نطنز مورد حمله قرار گرفت و خساراتی به آن وارد شد، براساس تخمین‌ها و برآورد‌هایی که وجود دارد، عوامل رژیم صهیونیستی اقدام به این کار کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سفیر پیشین ایران در فرانسه با بیان اینکه در یکی دوسال اخیر، سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته‌ای ما بوده است، افزود: رژیم صهیونیستی در جهت سرکوب کردن پیشرفت‌های هسته‌ای ما، هر تلاش و اقدامی را انجام داده است تا مانع از دستیابی‌های ایران به صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای بشود.

وی ادامه داد: این خسارت برای دومین بار طی یک سال گذشته به تاسیسات نطنز وارد آمد. این در شرایطی بود که در مذاکرات وین میان ایران و گروه ۱+۴، برای تامین خواسته‌های ما و رفع تمامی تحریم‌ها توسط آمریکایی‌ها و سپس ارزیابی ما از صحت رفع تحریم‌ها، آمریکایی‌ها بتوانند به برجام برگردند.

سفیر پیشین کشورمان در بلژیک افزود: شرایط، شرایط سختی بود و علی‌الاصول باید اقدامی می‌شد تا این ضربه و انفجاری که به تاسیسات نطنز وارد آمده بود، جبران شود.

دلفی با بیان اینکه برای اقدامات جبرانی دو راه حل وجود داشت، تصریح کرد: یکی اینکه بر اساس چیزی که اروپایی‌ها و غربی‌ها مثل همیشه از ما می‌خواستند که خویشتنداری کنیم و به تشدید و سخت‌تر شدن اوضاع، دامن نزنیم و مذاکرات را در شرایط معمول انجام بدهیم.

سفیر پیشین ایران در اتحادیه اروپا ادامه داد: راه حل دوم این بود که ما حتماً اقدام می‌کنیم که هم پاسخی باشد برای این حادثه تروریستی و هم اینکه نشان بدهیم به رغم همه تحریم‌ها و همه فشار‌هایی که علیه ما وجود داشته است، پیشرفت داشتیم.

وی یادآور شد: به هرحال راه حل دوم انتخاب شد و همانطور که رهبری فرموده بودند، ما توانایی غنی‌سازی ۶۰ درصد را داریم و دیدیم که سازمان انرژی اتمی ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن، به آن ظرفیت رسید و آن را اعلام کرد. این که تبعات این دستیابی به غنی سازی ۶۰ درصدی چه خواهد بود، باید زمان داد تا ارزیابی بهتری صورت بگیرد.

دلفی اولین عکس‌العمل اروپایی‌ها نسبت به این موضوع را منفی عنوان کرد و افزود: آن‌ها گفتند که رفتن به سمت غنی سازی ۶۰ درصد، یعنی رفتن به سمت مراحل خطرناک هسته‌ای. طبیعتاً آمریکایی‌ها هم خیلی از این موضوع دور نیستند و این عکس‌العمل را خواهند داشت.

سفیر پیشین ایران در فرانسه با اشاره به تاثیر دستیابی به غنی‌سازی ۶۰ درصدی در مذاکرات هسته‌ای، عنوان کرد: آنچه که در مذاکرات اتفاق خواهد افتاد این است که به هر حال معلوم است که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در تلاشند تا با مذاکرات فرسایشی و طولانی کردن مذاکرات، ما را از رسیدن به همه اهدافمان دور کنند.

سفیر پیشین ایران در اتحادیه اروپا افزود: این سیاست نیاز داشت تا یک تلنگر و ضربه‌ای بخورد تا نشان داده شود که ما به رغم تمام تحریم‌هایی که وجود داشته است، می‌توانیم به اهداف خودمان برسیم و غنی سازی ۶۰ درصد را شروع کنیم.

وی با بیان اینکه شروع غنی سازی ۶۰ درصد تبعاتی خواهد داشت، اضافه کرد: طبیعی است که ما در مذاکرات به سمتی برویم که اگر آن‌ها بخواهند مذاکرات را طولانی کنند، ما منتظر نخواهیم بود و راه خودمان را ادامه خواهیم داد و به سمت اهداف هسته‌ای خودمان پیش خواهیم رفت.

این دیپلمات با سابقه کشورمان، تصریح کرد: ممکن است غربی‌ها و آمریکایی‌ها فشار‌هایی را ایجاد کنند و حتی ممکن است بخواهند مذاکرات را وارد مشکل کنند؛ ولی همین که ما توانستیم توان و ظرفیت‌های خودمان را به دنیا ثابت کنیم، عاملی خواهد بود که هیئت مذاکره‌کننده در مذاکرات با دست پر وظیفه خود را به درستی انجام بدهد. ولی طبیعتاً باید منتظر سایر عکس‌العمل‌ها هم باشیم.

وی ادامه داد: در مجموع باید در عکس‌العمل وضعیتی که برای نطنز به وجود آمد و سیاست‌های خصمانه‌ای که رژیم صهیونیستی علیه ما اعمال کردند و به صورت علنی علیه ما اعمال می‌کنند، حتماً باید یک اقدامی انجام می‌دادیم.

دلفی تصریح کرد: این اقدام راه‌های مختلفی داشت که یکی از آنها، غنی سازی ۶۰ درصد بود که می‌تواند پاسخی باشد برای رژیم صهیونیستی که شما هرکاری بکنید، ما راه خودمان را در دستیابی به صنعت هسته‌ای، فارغ از اینکه شما چه تصمیمی بگیرید، ادامه خواهیم داد.

سفیر پیشین ایران در فرانسه اضافه کرد: دوم اینکه در مذاکرات وین نشان خواهیم داد که این مذاکرات نمی‌تواند با دستاویز‌های مختلف و طولانی شدن، دنبال اهداف دیگری باشد؛ غیر از اینکه دنبال زمان خریدن باشند و ما را از نتایج مذاکرات، بی‌بهره کنند.

دلفی در پایان تاکید کرد: غربی‌ها و آمریکایی‌ها باید بدانند که فرصت برای رفع تحریم‌ها و مذاکره نامحدود نخواهد بود. محدود بودن آن به این معنی است که ما اگر به این نتیجه برسیم که آن‌ها در حال فرسایشی عمل کردن هستند، راه حل‌های خودمان را که همان رفتن به سمت اهداف صلح‌آمیز هسته‌ای خواهد بود، ادامه خواهیم داد.

 

بیشتر بخوانید: دستیابی به غنی‌سازی ۶۰ درصدی؛ برگ برنده‌ای در دست ایران

 

انتهای پیام/

برچسب ها: ابوالقاسم دلفی انرژی اتمی انرژی هسته ای نیروگاه نطنز

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ابوالقاسم دلفی انرژی اتمی انرژی هسته ای نیروگاه نطنز سفیر پیشین ایران در فرانسه آمریکایی ها غنی سازی ۶۰ درصد رژیم صهیونیستی اروپایی ها عکس العمل تحریم ها هسته ای راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورشو: روسیه درحال نظامی‌سازی کالینینگراد است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، آندژی دودا، رییس جمهور لهستان می‌گوید که این کشور با هدف قرار گرفتن زیر چتر بازدارندگی تسلیحات هسته‌ای ناتو، آماده است تا از این تسلیحات در خاک خود میزبانی کند.

دودا با اشاره به آنچه تحرکات روسیه خوانده شده است، گفت: روسیه بیش از پیش در حال نظامی‌سازی منطقه کالینینگراد است و به‌تازگی هم تسلیحات هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل کرده است.

وی تاکید کرد: اگر متحدان ما به عنوان بخشی از سیاست اشتراک‌گذاری تسلیحات هسته‌ای و با هدف تقویت امنیت جبهه شرقی ناتو، تصمیم به استقرار این ابزار بازدارنده در خاک اعضا(از جمله خاک ورشو) بگیرند، ما آمادگی آن را داریم.

رییس جمهور لهستان افزود: ما عضو پیمان آتلانتیک شمالی هستیم و علاوه بر این، از این نظر تعهداتی هم داریم و به زبان ساده، یک سیاست مشترک را دنبال و پیاده می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به روابط «صمیمانه» با دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، گفت که هفته گذشته با او در یک «جلسه خصوصی» شرکت کرده است.

کد خبر 6085247

دیگر خبرها

  • طوفان الاقصی، صهیونیست‌ها را در وضعیت فرسایشی قرار داد
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • کالبدشکافی یک پیوند نامبارک
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • گروسی: اهداف برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک
  • ورشو: روسیه درحال نظامی‌سازی کالینینگراد است