Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:05:52 GMT

خودروسازان در سال ۹۹ چند دستگاه خودرو تولید کردند؟

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۴۸۶۱

خودروسازان در سال ۹۹ چند دستگاه خودرو تولید کردند؟

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، میزان تولید یاد شده مشتمل بر تولید ۹۰۳ هزار و ۳۱۴ دستگاه سواری (بیش از ۹۱ درصد کل تولیدات)، ۸۰ هزار و ۵۴۸ دستگاه وانت، پنج هزار و ۸۴۰ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده، ۹۴۴ دستگاه اتوبوس، ۷۸۹ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس و ۲۵۷ دستگاه ون است.

با توجه به تولید ۸۳۱ هزار و ۹۹۶ دستگاه انواع خودرو در سال ۹۸، رشد ۱۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصدی در این حوزه به ثبت رسید.

برپایه این گزارش، ایران‌خودرو در سالی که گذشت با تولید ۵۰۵ هزار و ۱۳۸ دستگاه خودرو، عنوان بزرگترین خودروساز کشور را از آنِ خود کرد. تولید ایران‌خودرو در هم‌سنجی با سال ۹۸ با رشد ۳۵.۶ درصدی همراه شد.

پس از آن، سایپا با تولید ۴۲۰ هزار و ۴۶۰ دستگاه خودرو در جایگاه دومین خودروساز بزرگ کشور قرار گرفت. تولید این خودروساز نیز در مقایسه با سال ۹۸، رشد ۱.۳ درصدی تجربه کرد.

به گزارش ایرنا، پیش از این وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرد: سیاست این وزارتخانه رقابتی کردن صنعت خودرو در داخل و استفاده از همه شرکت‌های توانمند در این حوزه است.

«علیرضا رزم‌حسینی» بیان‌داشت: مطابق طرح وزارت صنعت، افزایش ۵۰ درصدی میزان تولید خودرو تا پایان خرداد سال ۱۴۰۰ به اجرا درخواهد آمد.

«بهمن صالحی‌نیا» رییس هیات عامل ایدرو نیز برنامه امسال وزارت صنعت را تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو اعلام کرد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه از آن در دو خودروساز اصلی یعنی ایران‌خودرو و سایپا و ۱۵۰ هزار دستگاه در شرکت‌های بخش خصوصی تولید خواهد شد.

در این زمینه، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو به ایرنا گفت: دست‌یابی به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال ۱۴۰۰، با رفع مشکلات نقدینگی و تامین مواد اولیه مورد نیاز امکان‌پذیر است

«مازیار بیگلو» افزود: هرچند سال گذشته در مقایسه با سال ۹۸ جهشی در روند تولید خودرو و قطعه در کشور شاهد بودیم، اما می‌توانستیم با رفع برخی مسائل و مشکلات، همچنین تامین امکانات و زیرساخت‌ها تولید بیشتری را در کشور رقم بزنیم.

وی ادامه‌داد: این در حالی است که در صورت رفع مشکلات نقدینگی و اصلاح قیمت‌گذاری‌ها، به‌طور بالقوه توان تولید قطعه برای سه میلیون دستگاه خودرو در کشور در سال وجود دارد.

برچسب‌ها ایران خودرو قرعه کشی خودرو ایرنا پارس خودرو اتوبوس خودرو سایپا پیش فروش خودرو فروش فوق العاده واردات خودرو قیمت خودرو بازار خودرو علیرضا رزم حسینی صنعت قطعه سازی پرسش از خبر پراید خودرو سازی ایران پروندهٔ خبری بازار خودرو | پیش فروش خودرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایران خودرو قرعه کشی خودرو ایرنا ایران خودرو قرعه کشی خودرو ایرنا پارس خودرو اتوبوس خودرو سایپا پیش فروش خودرو فروش فوق العاده واردات خودرو قیمت خودرو بازار خودرو علیرضا رزم حسینی صنعت قطعه سازی پرسش از خبر پراید خودرو سازی ایران اخبار کنکور دستگاه خودرو ایران خودرو سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم!

عباس علی‌آبادی با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

به گزارش تسنیم، وی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار داشت: تا به امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سوء استفاده هستند، خریداری نکنند.

وی افزود:حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می‌شود و سرعت تحویل خودرو‌های وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم بله افتخار ما خودرو‌های ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودرو‌های بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت گذاری خودرو‌های داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم، اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه‌ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است، اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تاثیر می‌پذیرد.

وی اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آن‌ها تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • ‌زیرساخت 17 میلیون مترمکعبی CNG مازاد برای دوگانه سوز کردن خودروها بلا استفاده مانده است
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • آغاز رسمی بهره‌برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران‌ خودرو دیزل در شهر کرج
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم!
  • تشدید وابستگی ارزی صنعت خودرو با استاندارد‌های جدید/ افزایش شاخص‌های کیفی قیمت خودرو را بالا می‌برد
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه
  • واردات نامرئی خودرو