Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورا‌های حل اختلاف آذربایجان غربی از کاهش ۲۷۳۷ پرونده از موجودی سنوات قبل شعب و ۶۰۹۷ پرونده از موجودی اجرای احکام شورای حل اختلاف این استان در سال ۱۳۹۹ خبر داد. خبرگزاری میزان - هادی صمدی،معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ با تلاش و همت مضاعف کارکنان شوراهای حل اختلاف و جلوگیری از انباشت پرونده‌ها با اولویت صلح و سازش در دعاوی، علی رغم شیوع ویروس منحوس کرونا تعداد قابل قبولی از پرونده‌ها مختومه و از آمار شورای حل اختلاف استان آذربایجان غربی کسر شده است که همین امر موجبات رضایتمندی ارباب رجوع را فراهم کرده و ضمن جلوگیری از اطاله دادرسی‌ها موجبات تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس شورا‌های حل اختلاف استان آذربایجان غربی تعداد پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف این استان را در سال گذشته ۲۳۱۰۱۹ پرونده اعلام کرد و اظهار کرد: در سالی که گذشت با لحاظ موجودی ابتدای سال ۱۳۹۹، با اقدامات جهادی کارکنان شورا‌های حل اختلاف تعداد ۲۳۳۷۵۶ پرونده مختومه گردید که منجر به کاهش موجودی و عملکرد مثبت به میزان ۲۷۳۷ فقره شده که آمار قابل توجهی است.   وی در ادامه افزود: میزان پرونده‌های موجودی واحد‌های اجرای احکام استان آذربایجان غربی در ابتدای سال ۱۳۹۹ معادل ۲۱۵۱۶ پرونده بوده است که در طی سال مجموعا تعداد ۳۲۹۲۷ پرونده نیز به اجرای احکام وارد شد و از این تعداد ۳۹۰۲۴ پرونده اجرایی با پیگیری دادورزان شعب اجرای احکام شورای حل اختلاف، هم با صلح و سارش و هم اجرای حکم مختومه شده است که به این ترتیب میزان پرونده‌های مانده واحد‌های اجرای احکام استان ۱۵۴۱۹ پرونده است که به میزان ۶۰۹۷ فقره از موجودی این شعب کسر شده است. بیشتر بخوانید: تاکید معاون اول قوه قضاییه بر لزوم کاهش پرونده‌های وارده به دستگاه قضا
این مقام قضایی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اصلاح و بهبود برخی از فرایند‌های اجرایی جهت نائل آمدن به رسالت‌های ذاتی شوراهای حل اختلاف ضروری است اظهار داشت : زمینه و شرایط خدمت خوب و بی منت به مردم در شوراها فراهم است، اعضا و کارکنان شوراها باید با سعی و تلاش خود در جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمت رسانی در شعب شورای حل اختلاف تحت تصدی خود، موجبات شکوفایی و پیشرفت بیشتر شوراهای حل اختلاف را فراهم نمایند.   انتهای پیام/ برچسب ها: کاهش اطاله دادرسی شورای حل اختلاف آذربایجان غربی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کاهش اطاله دادرسی شورای حل اختلاف آذربایجان غربی حل اختلاف آذربایجان غربی شورا های حل اختلاف شوراهای حل اختلاف شورای حل اختلاف اجرای احکام پرونده ها سال ۱۳۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۴۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۵ پرونده افزایش تراکم، تعیین و تغییر کاربری و اصلاح ضوابط طرح تفصیلی در کمیسیون ماده ۵ این استان بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اعمال شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سید محسن حمزه لو امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پرونده‌های افزایش تراکم و تغییر کاربری ساختمانی مربوط به شهرستان‌های استان بود که بررسی شدند.

وی افزود: در مجموع تمام پرونده‌های مطرح شده با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این طرح‌ها توسط شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی مطرح و بررسی شدند، گفت: تغییر کاربری و سطح اشغال و نیز افزایش تراکم اراضی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در جلسات کمیسیون ماده ۵ بودند که جهت پاسخگویی به نیازهای مردم استان مطالعه و بررسی شدند.

حمزه‌لو تاکید کرد: نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی، قرار دارد.

کد خبر 747615

دیگر خبرها

  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول