Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ پروژه بهسازی و تعریض جاده بین دو شهرستانی «دهدشت به چرام» بعد از گذشت ۷ سال تنها ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، در روند توسعه هر منطقه راه‌های ارتباطی استاندارد نقش اساسی ایفا می‌کنند، توسعه راه‌های ارتباطی استاندارد می‌تواند نوید بخش برون رفت هر منطقه از بن‌بست‌های مختلف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت توپوگرافی خاص جغرافیایی دارای مسیرهای مواصلاتی مختلف بوده که بخش عمده آن از مناطق کوهستانی عبور می‌کند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به قرار گرفتن بین استان‌های بزرگ خوزستان، فارس و اصفهان در واقع می‌تواند نقطه اتصال مناسبی بین این استان‌ها باشد.

پس از انقلاب اسلامی توجه به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی از جمله جاده‌ای و ریلی، هوایی و دریایی مورد توجه خاص قرار گرفت و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز احداث جاده پاتاوه به دهدشت که در آینده از آن به عنوان نقطه اتصال مرکز به جنوب کشور استفاده می‌شود، در برون رفت شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی موثر خواهد بود.

علاوه بر توسعه راه‌ها، استاندارد سازی و حذف نقاط حادثه خیز نیز از ضروریات به‌شمار می‌رود، و این ضرورت در مناطق با شرایط جغرافیایی کوهستانی باید بیشتر مورد توجه واقع شود.

پروژه جاده شهرستان چرام به شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه به طول 15 کیلومتر از جمله پروژه‌هایی است که علاوه بر تسریع در رفت و آمد به کیفیت بخشی به رفع نقاط حادثه‌خیز این مسیر نیز کمک شایانی می‌کند.

هر ساله در محورهای مواصلاتی استان به دلیل غیر استاندارد بودن مسیرها شاهد وقوع حوادث تلخ رانندگی و فوت ده‌ها تن از مردم هستیم.

تکمیل جاده مواصلاتی قدیمی‌ترین شهر استان کهگیلویه و بویراحمد شاید وقتی دیگر/ «لنده» در بن بست است30 درصد روستاهای قزوین جاده آسفالته ندارند / بودجه قیر رایگان روستاها 2 برابر شداحداث جاده طبس بشرویه تسریع شود

محمد راستا معاونت ساخت و توسعه راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه ارتباطی چرام به دهدشت از سال 93 آغاز شده و با توجه به پیشرفت مناسب در دو سال اولیه، متأسفانه روند اجرایی پروژه با مشکلاتی مواجه شد و در سال 99 عملیات اجرایی مجدد آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: قطعه اول پروژه به طول سه و نیم کیلومتر تحویل شده و قطعه دوم دارای پیشرفت فیزیکی 50 درصدی است.

راستا خاطرنشان کرد: این پروژه در ردیف پروژه‌های عمرانی استان قرار دارد و امیدواریم با همکاری مسئولان استانی تا پایان نیمه اول امسال به بهره‌برداری برسد.

هادی فتاحی‌اصل فرماندار شهرستان چرام با اشاره به اینکه پروژه راه ارتباطی چرام به دهدشت از طرح‌های اولویت دار این شهرستان است، گفت: قریب به 9 کیلومتر از این پروژه در حوزه استحفاظی شهرستان چرام است، که ساخت هفت کیلومتر آن به‌صورت چهاربانده و تعریضی به اتمام رسیده‌است.

وی با بیان اینکه دو کیلومتر دیگر از پروژه راه ارتباطی چرام به دهدشت در شهرستان چرام باید اجرایی شود، گفت: برای اتمام باقی‌مانده مسیر، به اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان نیاز است، که امیدواریم با توجه مسئولان و تأمین اعتبار لازم شاهد به سرانجام رسیدن این پروژه باشیم.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان چرام راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاویدبخت افزود: در راستای اجرای تبصره یک ماده ۵۵، ۱۳۰ هزار مترمربع معادل ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام که با دیوار سنگی محصور و در آنها غرس نهال با هدف تصرف، صورت گرفته بود، رفع تصرف و به اراضی ملی برگردانده شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: نیرو‌های یگان حفاظت به صورت شبانه روزی و در همه شهرستان‌های استان به حراست از عرصه‌ها و جلوگیری از تخریب و تصرف می‌پردازند. فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز گفت: در راه حفاظت از منابع طبیعی و انفال با هیچ فردی تعارف نداریم و به صورت شبانه روزی مشغول حراست از عرصه‌ها هستیم.  سرهنگ ابراهیم جانی نسب افزود: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی به سامانه‌های تلفنی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • سفر یک روزه استاندار زنجان به ابهر+ جزئیات
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • کش و قوس‌های پل قوسی سی سخت پایان ندارد
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • آخرین وضعیت طرح آبرسانی به شهرهای دهدشت ، سوق ، لنده و چرام از سد کوثر
  • خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به استان
  • فرآیند اصولی دفع پسماند در شهرستان تنگستان مورد توجه قرار گیرد
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام