Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست سایت فردا – روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

 

«شرق» گفت‌وگویی انتخاباتی دارد با سیدمصطفی هاشمی‌طبا که با تیتر «نامزدهای ریاست‌جمهوری 1400 چگونه می‌اندیشند؟» منتشر شده است. این روزنامه اصلاح‌طللب همچنین در تیتر یک خود مناسبات و روابط ‌صداوسیما و شورای وحدت پرداخته و نوشته است: «در‌حالی‌که به نظر می‌رسد شورای وحدت اصولگرایان فعال‌تر از دیگر سازوکارهای انتخابات اصولگرایان ظاهر شده و حتی در رسانه‌های جمعی نیز ظهور و بروز بیشتری دارد، اما گویا صداوسیما به شکلی زیرکانه سمت‌و‌سوی جریان مقابل را با هدف تخریب یا تضعیف شورای وحدت در پیش گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشخص است که دست‌اندرکاران برنامه‌هایی همچون جهان‌آرا که شنبه‌شب منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت، میهمان آنها بود، به طیف متأخر جریان اصولگرایی یعنی اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با لیدری حدادعادل و جبهه پایداری نزدیک‌تر هستند تا شورای وحدت که متشکل از سنتی‌ترها و متقدمان این جریان‌ است.»

این روزنامه اصلاح‌طلب همچنین در گزارش دیگری از چالش‌های انتخاباتی ظریف گفته است. 

«اعتماد» یادداشت عباس عبدی درباره مصوبه «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» را تیتر یک کرده است. عبدی در این یادداشت با عنوان «ایجادِ شغلِ فرزندآوری» نوشته است: «این طرح بدین معنا است  که کل نهادهای کشور اعم از نهادهای تبلیغی و فرهنگی (وزارت فرهنگ و صداوسیما و آموزش و پرورش و علوم و...)  نهادهای اقتصادی (بانک مرکزی و بانک‌ها، وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه، وزارت صمت)، نهادهای استخدامی (بیمه‌ها، امور استخدامی، تامین اجتماعی و...) امنیتی (اطلاعات، کشور و...)، بهداشتی (بهداشت و درمان، تعاون و کار و رفاه و اجتماعی)، وزارتخانه‌های پایه (راه و شهرسازی، نفت، نیرو) و حتی شرکت‌های خصوصی مثل خودروسازان و خلاصه، همه و همه در خدمت فرزندآوری قرار دارند».

این روزنامه اصلاح‌طلب همچنین در گزارشی با عنوان «خلف وعده 7 ساله» از گلایه‌های حامیان اهل سنت روحانی به خاطر عدم تحقق وعده‌های 92 و 96 گفته و آورده است: «اهل سنت به دلیل عدم تامین حقوق ادیان، اقوام و مذاهب از حسن روحانی به دیوان عالی کشور شکایت کرده‌اند».

«وطن امروز» با اشاره به اینکه «تعداد قربانیان روزانه کرونا به 405 نفر رسید» و «در این شرایط حامیان روحانی و نمکی درباره مقصران وضعیت فاجعه‌بار فعلی و واردات واکسن علیه یکدیگر لشکر کشیده‌اند» تصویری از یک بیماری کرونایی روی تخت بیمارستان را برای گزارشی با تیتر «مدیریت نفسگیر» که عکس یک شده، برگزیده و نوشته است: «پیش‌بینی مسؤولان بهداشت و درمان این است هفته آینده بسیار سخت‌‌تر از آن چیزی است که طی 14 ماه گذشته تجربه کرده‌ایم؛ پیش‌بینی می‌شود آمار فوتی‌ها در این بازه زمانی به 700 نفر در روز برسد. روند رو ‌به رشد بیماری در کشور در شرایطی به سمت وخیم‌تر شدن حرکت می‌کند که متاسفانه تمرکز حامیان دولت بر تخریب وزارت بهداشت و در رأس آن شخص وزیر قرار گرفته است.»

این روزنامه اصولگرا در تیتر یک امروز خود نیز با عنوان «استاندارد کارآمدی» آورده است: «تجربه مدیریتی دولت روحانی و شرایط حاکم بر کشور لزوم توجه به سابقه اجرایی رئیس‌جمهور آینده را ضروری‌تر از گذشته کرده است».

«کیهان» اما تیتر یک خود را همچنان به مذاکرات کمیسیون مشترک در وین و مخالفت با آن اختصاص داده است. این روزنامه اصولگرا در گزارشی با عنوان «آمریکا تحریم‌های اصلی را لغو نمی‌کند تیم ایرانی در وین معطل چیست؟» می‌نویسد: «هدف آمریکا و اروپا این است که مذاکرات حول برجام را به مذاکراتی فرسایشی بدل کرده و در مرحله اول «بدون لغو تحریم‌ها» به برجام بازگشته و در مرحله بعد در جایگاه طلبکار نشسته و ایران را بدهکار جلوه دهند.»

کیهان همچنین در گزارش دیگری با اشاره به اینکه «405 قربانی در یک روز سوء تدبیر، کرونای مهار شده را شعله‌ور کرد» نوشته است: «متاسفانه در شرایطی که تاثیر اشتباه و بی‌تدبیری ستاد ملی کرونا با محوریت دولت در موضوع آزاد گذاشتن سفرهای نوروزی و بی‌توجهی به هشدارهای کارشناسی بر کسی پوشیده نیست، مدتی است که روندی اشتباه برای سرپوش گذاشتن به این بی‌تدبیری به چشم می‌خورد. رئیس‌جمهور کشورمان که مسئولیت ستاد ملی کرونا را بر عهده ‌دارد در حالی که خوشبینانه در سخنان 7 فروردین امسال از تمام شدن پیک کرونا در ایران و جهان خبر می‌داد، با نمایان شدن اثرات منفی سفرهای نوروزی بر افزایش تلفات کرونا، در سخنان روزهای بعد از ورود به موج جدید کرونا خبر داد. »

«ایران» امروز از وضعیت بیمارستان‌ها و شیوع بیماری کووید و جان‌باختن هموطنان گزارش می‌دهد و با تیتر «موج سیاه کرونا» می‌نویسد: « گفته می‌شود راه سختی در جدال نفسگیر با کرونا در پیش داریم. آمارها درباره تعداد موارد ابتلا، بستری و بیماران بدحال بسیار تکان دهنده و نگران کننده است با وجود این و علی‌رغم هشدارهای پیاپی مسئولان، اعمال محدودیت‌های شدید و تعطیلی‌های گسترده هنوزآمار افراد قانون گریز با افرادی که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند50 درصد گزارش می‌شود. همچنین دورهمی‌های خانوادگی هم سر جایشان باقی است و ایستگاه های حمل‌ونقل عمومی نیز شلوغ و پر ازدحام هستند و همه اینها فرصت تاخت و تاز را برای ویروس انگلیسی فراهم کرده است. از سوی دیگر گزارش‌ها و آمارهای رو به رشد مبتلایان و فوتی‌ها در شهرها ی قرمز و نارنجی آژیر خطر را به صدا درآورده است تا جایی که سیر نزولی کاهش میزان مشارکت مردمی در رعایت پروتکل‌ها با درنظر گرفتن افزایش قدرت سرایت ویروس جهش‌یافته کانون‌های بحرانی تازه‌ای را در کشور ایجاد کرده است و می‌تواند مشکلات بسیار شدیدی برای کادر درمان به‌همراه داشته باشد».

این روزناه دولتی در عین حال با تیتر « ارتش به کمک «سلامت» آمد» خبر می‌دهد که « همزمان با روز ارتش، چند بیمارستان صحرایی و کمپ‌ درمانی برپا شد».

«آفتاب یزد» امروز بیشتر انتخاباتی است. این روزنامه اصلاح‌طلب در تیتر یک خود گزارشی تحلیلی دارد و سعی می‌کند به این پرسش پاسخ دهد که «چرا جهانگیری باید کاندیدا شود». در این گزارش برای اصرار به حضور جهانگیری دو دلیل آورده شده است « نخست احاطه ی جهانگیری به بسیاری از مسائل که این مورد در پاسخگویی و رد اتهامات احتمالی به دولت روحانی در جریان مبارزات انتخاباتی می‌تواند کمک‌کننده باشد» و دوم اینکه «رقبای احتمالی که قرار است در انتخابات شرکت کنند به واسطه ی دولت روحانی، قطعا حملات و هجمه‌های سختی علیه اصلاح‌طلبان تدارک خواهند دید که هر نامزدی از پس پاسخگویی و تحمل آن برنخواهد آمد و این جاست که یک اسحاق جهانگیری حاضر و آماده می‌تواند تعادل را در مناظره‌ها و گفت و شنودهای انتخاباتی برقرار سازد ضمن آن که هیچ کس همچون جهانگیری یارای پاسخگویی به استدلال‌ها و پرسش‌هایی که سرشار از ابهامات است را ندارد زیرا او در بطن و متن رخدادهای این هشت سالِ سخت قرار داشته و از پس حریفان برخواهد آمد.».

این روزنامه اصلاح‌طلب عکس یک خود را نیز به علی مطهری که گفته بود «مخالف کاندیداتوری روحانیون و نظامیان هستم» اختصاص داده است.

«آرمان ملی» اما عکس یک خود را به اسحاق جهانگیری داده است. این روزنامه اصلاح‌طلب اما در مقام دفاع از آقای معاون اول در مقابل حواشی پیرامون او با عنوان « اسحاق جهانگیری؛ هدفِ تهمت‌های تازه» نوشته است: « هراس از رای مردم به کاندیدای اصلاح‌طلب و اعتدالی در رفتار و گفتار بسیاری از دلواپسان اصولگرا هویداست و بعضا این هراس تبدیل به تهمت می‌شود و رقیب را برای دور کردن از میدان رقابت به اقدامات نادرستی متهم می‌کنند. زمانی هم که متوجه می‌شوند کاندیدای احتمالی جریان رقیب در پاکدستی شهره عام و خاص است، اتهامات را متوجه خانواده او می‌کنند؛ مانند هجمه‌هایی که به اسحاق جهانگیری می‌شود. از اسحاق جهانگیری به عنوان کاندیدای احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 یاد می‌شود؛ شخصیتی که در دولت‌های مختلف دارای جایگاه بوده و 8 سال معاون اول روحانی‌ است که در طول همه سال‌های خدمت‌، یک نقطه تاریک در عملکرد او ثبت نشده است.»

آرمان ملی در تیتر یک خود اما به موضوع کرونا و واکسن پرداخته است. گزارش‌نویس این روزنامه با عنوان « واکسنِ رایگان نیامده پولی شد...» نوشته است: « موضوعات مختلفی درمورد اعتماد یا عدم‌اعتماد به واکسن‌های موجود در کشور و البته اینکه چه کسانی در اولویت واکسیناسیون هستند، مطرح می‌شود. این بار اما اظهاراتی عجیب و به‌زعم برخی وقیحانه منتسب‌به ستاد مقابله با کرونا بسیاری را با پرسش‌های فراوانی مواجه کرده است؛ اظهاراتی با این مضمون که «‌کسانی که نمی‌خواهند منتظر نوبت خود برای تزریق بمانند، می‌توانند با «پرداخت هزینه» زودتر واکسن را دریافت کنند.» هلال احمر در اطلاعیه‌ای تاکید کرد «این جمعیت در روزهای آتی واکسن کرونا وارد می‌کند، اما این واکسن‌ها رایگان نخواهد بود»؛ از این اطلاعیه این‌گونه استنباط می‌شود که واکسیناسیون کرونا در ایران برخلاف آنچه پیش‌تر گفته شده رایگان نخواهد بود.»

«جوان» نیز تیتر یک خود را به طرح مطالبه «واکسن فقط رایگان و نوبتی» اختصاص داده است. این روزنامه اصولگرا می‌نویسد: « نقشه شوم واکسیناسیون پولی خارج از نوبت در سر هر کس که نفوذ کرده، زود باید آن را با آب هفت دریا بشوید، زیرا برای یک چنین تصمیمی، پیامد‌های خطرناک و ویرانگر می‌توان متصور بود. واضح است که از جان عزیزتر نداریم و حتی اگر بهایی گزاف برای واکسن در نظر گرفته شود-با آنکه قیمت تمام شده آن حدود ۲۲۰ هزارتومان است- بیشتر اقشار ملت را از ضعیف و قوی و دارا و ندار در صف متقاضیان می‌کند و ما دوباره می‌رسیم به سر خط! یعنی باید برای به‌نوبت کردن این قشر عظیم متقاضی فکری کرد، ولی این بار با پول و رانت و فساد! معلوم نیست در کدام کله بی‌کفایتی اول‌بار چنین موضوع خطرناکی رخنه کرده است؟! پول داری واکسن بزنی؟! طبق مصوبات قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا بنا بود تا تزریق واکسن کرونا در کشور بر اساس سند ملی واکسن و با چهار اولویت انجام شود. کادر درمان و افراد دارای بیماری‌های خاص اولویت نخست، سالمندان اولویت دوم، افراد ساکن در مراکز نگهداری جمعی مانند افراد ساکن در زندان‌ها، سربازان و نظامیان و سایر پرسنل ارائه خدمت ضروری اولویت سوم و در نهایت واکسیناسیون عمومی همه افراد جامعه در فاز چهارم این سند قرار داشت، اما حالا قرار است یک اولویت جدید به این سند اضافه شود که اولویت تزریق واکسن به آن‌ها حتی از کادر درمان هم بالاتر است؛ گروه پنجم طبقات متمول جامعه و افرادی هستند که پول تزریق واکسن را پرداخت می‌کنند! به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، این ستاد مجوز داده افراد یا شرکت‌ها با ارز نیمایی، واکسن وارد کنند تا افرادی که نمی‌توانند طبق سند ملی واکسیناسیون، منتظر دریافت واکسن باشند از واکسن‌های وارد شده توسط این افراد استفاده و پول آن را نیز پرداخت کنند!»

 


 

منبع: فردا

کلیدواژه: واکسن روزنامه ها جهانگیری کرونا مذاکرات وین انتخابات1400 خبر به روایت فردا روزنامه اصلاح طلب اسحاق جهانگیری تیتر یک خود شورای وحدت تیتر یک یک خود ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌ - چهارشنبه ۵ اردیبهشت

روزنامه خبر جنوب با تیتر «زهر یک خبر شیرین!»، روزنامه خبرشمال با تیتر «((استیضاح)) تنها هنر شورا!» روزنامه شهرآرا با تیتر «دست خدا با جماعت است» و روزنامه نقدحال با تیتر «زن کشی دخترکشی عزیزکشی» منتشر شد.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان استان ها استان‌ها

دیگر خبرها

  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • فیلم/ تیتر روزنامه‌های ورزشی پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • صفحه نخست روزنامه‌ - چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت