Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی شاهین مهردلان گفت: نمی‌دانم فدراسیون چرا با من که به سهمیه المپیک نزدیک هستم، اینگونه رفتار می‌کند و مرا رها کرده‌است.

شاهین مهردلان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات بین‌المللی دوومیدانی مشهد، جام امام رضا(ع) اظهار کرد: با آمادگی بدنی خوبی در این مسابقات شرکت کرده‌بودم، اما به دلیل استاندارد نبودن دایره پرتاب نتوانستم آنطور که باید و شاید ظاهر شوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایر ورزشکاران نیز همین مشکل را داشتند. متاسفانه دایره پرتاب لیز بود و در حالی که روز قبل از مسابقه هم به مسئولان اعلام کرده بودیم، اما توجهی به این مشکل نداشتند.

وی افزود: درخواست دادیم پودر منیزیم در دایره پرتاب بریزند. هر چند خلاف قوانین است، اما وقتی که مشکل دایره پرتاب درست نشده نباید مسابقات در این بخش برگزار می‌شد. مسئول برگزاری مسابقات استفاده از پودر منیزیم در دایره پرتاب را ابتدا بلامانع اعلام کرد، اما در روز مسابقه حرف خود را تغییر داد.

رکوردار پرتاب وزنه داخل سالن آسیا گفت: رکوردم ۲۰ متر و ۷۴ سانتی متر است، اما در این مسابقات ۱۹ متر و ۵۰ سانتی ‌متر پرتاب کردم. برای ثبت رکوردی بالاتر از حدنصاب کسب سهمیه المپیک که ۲۱ متر و ۱۰ سانتی‌متر است، در این مسابقات شرکت کردم، اما با این مشکل روبرو شدیم و نتوانستم رکوردم را ارتقا دهم. پیش از مسابقات شرایط خوبی در تمرینات داشتم و رکوردهای ورودی المپیک را هم ثبت کرده بودم.

مهردلان در خصوص میزبانی مشهد و استادیوم امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: میزبانی مشهد و ورزشگاه امام رضا(ع) خیلی خوب بود، اما کاش به نظر ورزشکاران هم اهمیت می‌دادند. وقتی تمام ورزشکاران از مشکل دایره پرتاب می‌گویند و کسی رسیدگی نمی‌کند، ضعف در اجرای این مسابقات را نشان می‌دهد. با وجود این که مشهدی هستم، اما برای نخستین بار در این ورزشگاه پرتاب داشتم. حتی پیش از روز مسابقه هم اجازه تمرین و پرتاب را به ما ندادند.

وی ادامه داد: مسابقات پرتاب دیسک پس از مسابقات پرتاب وزنه برگزار شد. جر و بحث ورزشکاران پرتاب وزنه باعث شد که برای مسابقات پرتاب دیسک اجازه دهند در دایره پرتاب پودر منیزیم بپاشند. اگر استفاده از پودر منیزیم در دایره پرتاب ممنوع است، باید برای همه ممنوع باشد. با این کار فقط به دنبال این بودند تا به غیر از ورزشکاران پرتاب وزنه، صدای سایر ورزشکاران بابت مشکل دایره پرتاب بلند نشود.

رکوردار پرتاب وزنه داخل سالن آسیا در خصوص برنامه‌های آتی خود تصریح کرد: به کسب سهمیه المپیک امید دارم. تمام امیدم به فدراسیون دوومیدانی است که چه برنامه و اعزام‌هایی برایم در نظر می‌گیرد. شخصا نمی‌توانیم به مسابقات اعزام شویم و باید منتظر بمانیم و ببینیم فدراسیون برای ورزشکارانش چه برنامه‌ای دارد.

مهردلان گفت: در رقابت‌های پرتاب وزنه مسابقات بین‌المللی دوومیدانی مشهد بدترین نتیجه عمر ورزشی‌ام را کسب کردم، البته همین رکورد را نفر دوم بازی‌های آسیایی جاکارتا کسب کرده بود. در حال حاضر بالاترین رکوردهای پرتاب وزنه ایران دست من است. فدراسیون ابتدا باید به ورزشکارش رسیدگی کند، سپس از او انتظار داشته باشد. وقتی هیچ امکاناتی دریافت نکرده‌ام و شرایط تمرینی برایم فراهم نشده است، چرا باید انتظارات از من بالا باشد؟ برای تمریناتم در مشهد هنوز باید با افراد مختلفی تماس بگیرم تا در استادیوم را برایم باز کنند.

وی اضافه کرد: نمی‌دانم فدراسیون چرا با من که به سهیمه المپیک هم نزدیک هستم چنین رفتاری می‌کند. سایر ورزشکاران در اردو هستند و از تغذیه و حقوق مناسبی برخوردارند. فدراسیون دوومیدانی کاملا مرا رها کرده است. مسئولان خراسان رضوی نیز تا کنون حمایتی از من نداشته‌اند. مسئولان استانی بدانند که من ورزشکار شهر و استان خودشان هستم. چرا به ورزشکاران دیگری که شرایط پایین‌تری نسبت به من دارند، رسیدگی می‌شود، اما پیگیر کارهای من نیستند.

رکوردار پرتاب وزنه داخل سالن آسیا افزود: حداقل توقع دارم بابت یک زمین تمرین، تمریناتم به مشکل نخورد. یک ورزشکار چه زمانی وقت می‌کند که برای خودش غذا درست کند؟ از تمرینات خسته باز می‌گردم و باید غذایم را هم خودم تدارک ببینم. ورزشکاری که برای ورودی المپیک تمرین می‌کند باید چنین شرایطی داشته باشد؟

مهردلان با اشاره به پرداخت ضعیف حقوق و مزایا از سوی فدراسیون دوومیدانی و مسئولان ورزشی خراسان رضوی عنوان کرد: از دوره هاشم صیامی ماهیانه دو میلیون حقوق برایم در نظر گرفته‌اند که سه ماه پرداخت شده و دو ماه است پرداخت نشده است. در خراسان رضوی نیز حمایت‌ها بسیار ضعیف است و مدام حرف از حمایت می‌زنند، اما نمی‌دانم چه زمانی می‌خواهند به حرف‌های خود جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی شاهین مهردلان فدراسیون دوومیدانی دایره پرتاب خراسان رضوی پرتاب وزنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۵۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمودوند: کسب حداقل دو مدال در بخش بانوان دوومیدانی قطعی است

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا طی روزهای ۵ الی ۸ اردیبهشت به میزبانی شهر دبی در کشور امارات متحده عربی برگزار خواهد شد. سجاد آقایی، محمد حسام مظفری، علی سروری، ارشیا مصدقی و مهدی هفت چشمه در بخش پسران و همچنین الناز موسایی، نازنین فاطمه عیدیان، مانا حسینی و ملیکا نوروزی در بخش دختران ترکیب تیم ملی دوومیدانی ایران را در این مسابقات تشکیل خواهند داد.

زهرا محمودوند سرپرست نایب رییسی بانوان فدراسیون دوومیدانی در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصصوص آخرین وضعیت نفرات اعزامی به این مسابقات اظهار داشت: رقابت‌های قهرمانی آسیا در هر رده‌ای که برگزار شود اصولا همیشه از کیفیت بالایی برخوردار است. این دوره هم بر اساس آنچه که کنفدارسیون آسیا اعلام کرده است ۴۳ کشور در این مسابقات شرکت کردند که نشان از استقبال خوب ورزشکاران است.

وی در مورد شانس کسب مدال ملی پوشان ایران در این مسابقات گفت: در بخش بانوان ما چهار نماینده داریم که با توجه به تمرینات خوبی که در این مدت داشتند این امید وجود دارد که بتوانند نتایج خوبی را رقم بزنند. البته باید دید در بین این ۴۳ کشور شرکت کننده چه ورزشکارانی حضور خواهند داشت. دونده های خوبی در بخش بانوان داریم که به نظر می رسد حداقل بتوانیم به ۲ مدال دست پیدا کنیم.

سرپرست نایب رییسی بانوان فدراسیون دوومیدانی با اشاره به دیدار اخیر مطیعی با ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند؛ عنوان کرد: در حال حاضر برای بازیهای المپیک پاریس یک سهمیه توسط فرزانه فصیحی قطعی شده است و سایر ملی پوشان هم در تلاش هستند تا در این فرصت باقی مانده بتوانند ورودی این بازیها را به دست بیاورند. اخیرا سرپرست جدید فدراسیون دوومیدانی با این ملی پوشان جلسه داشت تا در جریان برنامه آنها برای حضور در مسابقات مورد نیاز قرار بگیرد و یک ارزیابی از آخرین روند آماده سازی آنها داشته باشد. امیدوارم بتوانیم در این زمان باقی مانده چند سهمیه دیگر را هم به دست بیاوریم.

محمودوند در پایان در مورد دیدار مدال اوران رقابتهای داخل سالن آسیا با علی دایی گفت: این دیدار به همت بخش خصوصی و با هدف حمایت از قهرمانان برگزار شد. البته در این دیدار فقط ملی پوشان دوومیدانی نبودند سایر ورزشکاران هم دعوت شده بودند. در کل حمایت به هر شکلی که باشد پسنیده است و این اقدام هم بیشتر همان جنبه حمایتی از ورزشکاران را داشت.

کد خبر 6085432

دیگر خبرها

  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ مثبت شد
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال ۲۰۲۳
  • محمودوند: کسب حداقل دو مدال در بخش بانوان دوومیدانی قطعی است
  • اسبقیان: تلاش دوومیدانی‌کاران در میادین بین‌المللی ستودنی است
  • ممنوعیت ورود غیر ورزشی‌ها به پیست اسکی شیر باد گلمکان
  • چهار مسابقه را با ۴ مدیر اعزام شدم/ از دیدن علی دایی استرس گرفتم
  • احتمال برگزاری انتخابانی فدراسیون دوومیدانی در خرداد
  • معتمدی: همه ورزشکاران برای ما عزیز هستند/ وضعیت نامزدها مشخص نیست
  • ورزشکاران الگوی اخلاقی جامعه هستند