Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ عضو فقهای شورای نگهبان گفت: حضرت رسول ۵۴مطلب راجع به ماه رمضان بیان کردند، باید بدانیم خداوند چه فرصت استثنایی در اختیارمان قرار داده و ماه رمضان دارای چه خصوصیات بی‌نظیری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله مهدی شب‌زنده‌دار شامگاه یکشنبه در جلسه درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد،اظهار داشت: اگرچه بزرگان اهل معرفت و علما بسیار ارزشمند هستند و هدایت هایشان‌باارزش است ولی بهترین دستورالعمل‌های سلوکی از معصومین(ع) به دست ما رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از مباحث که وقت‌ما را می‌گیرد و فکر و انرژی‌مان برای آن صرف می‌شود بیهوده است، عقل می‌گوید آنچه بی‌فایده است را ترک کرده و به چیزی که منفعت دارد توجه کن.

  دعا بهترین راه برای ارتباط با خداوند است  

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: ممکن است در این شب‌ها ساعت‌های زیادی صرف تماشای تلویزیون بشود و فایده‌ای هم نداشته باشد، امام رضا(ع) فرمودند روز و شب خود را در این مدت باقی‌مانده دعا کنید و از دعا خسته نشوید چون بهترین راه برای ارتباط باخداست.

مراسم عمامه‌گذاری طلاب توسط آیت‌الله شب زنده دار برگزار شدعضو مجلس خبرگان رهبری: دولت اسلامی از به‌کارگیری افرادی که خود یا فرزندان آن‌ها دل‌بسته غرب هستند پرهیز کند

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: استغفار ویژه سه ماه رجب و شعبان و رمضان است و باید از کج روی‌ها و تقصیر استغفار کنیم چون استغفار اهمیت بسیار زیادی دارد.

آیت‌الله شب‌زنده‌دار گفت: شخصی به امام هادی(ع) نامه نوشت و گفت که دستورالعمل خصوصی می‌خواهم که امام(ع) فرمودند شبانه‌روز خود را به قرآن بگذران، باید در کنار قرائت قرآن نسبت به استغفار توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: باید دل را از محبت‌ها و دل‌بستگی‌های بی‌جا که پای انسان را همچون زنجیر می‌بندد دور کنیم، امام رضا(ع) می‌فرماید تقوای خدا را پیشه کنید، در یک جمله کوتاه و زیبا تقوا یعنی هر جا خدا دستور داده است طبق آن عمل کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: تقوا یعنی در همه مراحل زندگی انسان بداند خدا، اسلام، اهل‌بیت(ع) و پیامبر(ص) چه می‌خواهند و درصحنه برای انجام آن موضوع حاضر باشیم.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: نزدیک انتخابات هستیم که بسیار مهم و حساس است، گاهی گمان و تحلیل‌های نادرست راجع به افراد زده می‌شود، این ایام حساس است و یک حرف، کلام، موضع‌گیری، سخن نابجا و یک سکوت سبب می‌شود همه فرصت ماه رمضان از بین برود.

آیت‌الله شب‌زنده‌دار گفت: طاعت خدا یعنی باید قلب را آباد کرد و هنگامی‌که قلب آباد شود معارف الهی در آنجا می‌گیرد ولی معصیت سبب خاری انسان می‌شود.

 اگر انسان در زیربناهای معرفتی حرکت کند عاقبت‌به‌خیر می‌شود 

وی افزود: توکل ثمره زیبای شناخت خداست و اگر انسان در زیربناهای معرفتی حرکت کند به عاقبت‌به‌خیری می‌رسد، انسان باید در آشکار و مخفی‌های خود به خدا توکل کند چون خداوند به وی کمک و دستگیری می‌کند.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: ما ضعیف هستیم و باید از خدا بخواهیم در همه امور زندگی کمکمان کند، انسانی که توبه کند در درگاه الهی همانند کسی است که اصلاً گناه نکرده است، اهل‌بیت(ع) و در رأس آن‌ها پیامبر(ص) هرگاه با افراد برخورد می‌کردند و در سخنرانی‌ها دستورالعمل‌های مهمی بیان می‌کردند.

 ماه مبارک رمضان دارای خصوصیات و ویژگی‌های بی‌نظیری است 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حضرت رسول 54مطلب راجع به ماه رمضان بیان کردند و باید بدانیم خداوند چه فرصت استثنایی در اختیارمان قرار داده و  به این نکته توجه کنیم که ماه رمضان دارای چه خصوصیات بی‌نظیری است.

انتهای پیام/452/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو فقهای شورای نگهبان آیت الله شب زنده دار ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۵۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت توجه نکردن راننده به قطار (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: برخورد وحشتناک قطار به کامیون در گذرگاه راه آهن ترکیه (فیلم) حمل و نقل دلهره آور ریلی در هند (فیلم) یخ‌زدن هواپیما در فرودگاه مونیخ (فیلم)

دیگر خبرها

  • عروس امام خمینی درگذشت
  • روایت محافل عبری از سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله
  • رنگ‌ها، جهانی که غالبا از آن غافلیم!
  • فیلم/ ۲۰۰ روز مقاومت در شمال فلسطین اشغالی به روایت حزب‌الله
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • عاقبت توجه نکردن راننده به قطار (فیلم)
  • عاقبت توجه نکردن راننده به قطار + فیلم
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • ببینید | ماجرای تنفر حسین طیبی از فوتسال و عاقبت ورود به این رشته