Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-03-29@01:31:55 GMT

از نتایج ماه مبارک رمضان، تحقق وحدت و همگرایی است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۵۵۶۸

از نتایج ماه مبارک رمضان، تحقق وحدت و همگرایی است

ماموستا محمدامین راستی عضو شورای برنامه ریزی علوم دینی اهل سنت و امام جمعه موقت سنندج در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و مغفرت بیان نمود: در حدیث آمده است «بَنَى الْإِسْلَامَ عَلَى خَمْسٍ شَهَادَةِ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً ص عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ وَ إِقَامِ الصَّلَاةِ وَ إِیتَاءِ الزَّکاةِ وَ حِجِّ الْبَیتِ وَ صِیامِ شَهْرِ رَمَضَان‏»؛‌ خداوند اسلام را بر پنج چیز: "گواهی به اینکه خدایی جز الله نیست و اینکه محمد(ص) بنده و رسول اوست و برپایی نماز، پرداخت زکات، حج و روزه ماه رمضان" بنا نهاده کرده که به اجماع ثابت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه موقت سنندج در ارتباط با اهمیت و حکم فقهی روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: ترک روزه داری در ماه رمضان به هیچ وجه جایز نیست مگر کسی که عذر شرعی داشته باشد و یا عقلا ثابت بشود روزه گرفتن برای او مضر می باشد.

ماموستا راستی در پایان با اشاره به تاثیر ماه رمضان در  همگرایی و وحدت امت اسلامی، تاکید کرد: مسلمانان یک صدا روزه را شروع کرده و در پایان عید را جشن خواهند گرفت که در نهایت به اخوت و اتحاد مسلمانان می افزاید، امیدواریم مسلمانان در این ماه با اتحاد و  همدلی ، تهذیب نفس قلوب یکدیگر را جلا بخشیده و در مقابل هجمه های دشمنان اسلام ید واحده تشکیل دهند.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رمضان1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۵۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفره‌های خیابانی افطار در پاکستان

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، اطعام روزه داران در ماه مبارک رمضان از اهمیت زیادی برای مسلمانان پاکستانی برخوردار است و در ماه مبارک همه در این کشور در تلاش برای سهیم شدن در این سنت حسنه می‌باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مردم در پاکستان نه تنها در مساجد و منازل خود میزبان روزه داران هستند، بلکه یکی از آیین‌های رایج برای آنها پهن کردن سفره‌های خیابانی افطار است.

به هنگام افطار در جای جای خیابان‌ها و اماکن عمومی شهر این سفره‌های خیابانی توجه رهگذران را جلب می‌کند و این روش پسندیده از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.

در بسیاری از مکان‌ها این سفره‌های خیابانی با نام سفره امام حسن مجتبی علیه السلام شهرت دارد که هر شب میزبان رهگذران، اقشار کم درآمد و نیازمندان است.

این سنت حسنه در بین پاکستانی‌ها به‌عنوان «سفره رحمت» شناخته می‌شود و بیشتر این سفره‌ها به طور خودجوش راه‌اندازی می‌شود.

اظهارات:
نفر اول: فعال اجتماعی در پاکستان
نفر دوم: خیر پاکستانی
نفر سوم: دانشجو پاکستانی
نفر چهارم: دانشجو پاکستانی

دیگر خبرها

  • ماه مبارک رمضان می تواند مسلمانان را حول محوری واحد گردهم آورد
  • هم افزایی و تحکیم وحدت مسلمانان در ماه مبارک رمضان، دشمنان اسلام را تضعیف می کند
  • قدس شریف و مسجدالاقصی ناموس مسلمانان جهان است
  • قصه های به زبان ساده برای بچه ها در ماه رمضان
  • روزه‌های بدون سحری و افطار در غزه/مسلمانان در این ماه گام مهمی در راه آزادی قدس بردارند
  • ماه مبارک رمضان سبب بیداری امت اسلامی در برابر ظلم علیه مسلمانان خواهد شد
  • همه قوا و دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال همکاری و تعامل داشته باشند
  • سفره‌های خیابانی افطار در پاکستان
  • نکات مهم برای روزه اولی‌ها در ماه مبارک رمضان
  • ابعاد مختلف ماه مبارک رمضان، وحدت و تقریب را میان امت اسلامی پررنگ می کند