Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت و مربی فوتبال کشورمان درباره عمل‌کرد تیم‌های ایرانی حاضر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به اظهارنظر پرداخت.

مجید جلالی، سرمربی و کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا پیرامون نمایش‌های تیم فوتبال فولاد در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: فولادی‌ها طی نمایشی تنظیم‌شده و منظم با تعیین شرح وظایف و متکی بر سبک دفاعی بی‌نقصی بازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کادرفنی تیم فولاد با آنالیز دقیق از شرایط تیم‌های حریف، شرایط را برای پیروزی تیم مهیا کرده‌اند.

سرمربی اسبق تیم فوتبال فولاد این‌گونه ادامه داد: اگر بدشانسی گریبان فولادی‌ها را نمی‌گرفت، به عقیدۀ من این تیم می‌توانست مقابل السد قطر هم پیروز باشد. نقاط ضعف و قوت حریفان به‌دقت بررسی شده و تاکتیک‌های کادرفنی تیم فولاد می‌تواند قدرت رقیب را از بین ببرد.     وی هم‌چنین افزود: فکر می‌کنم نمایش تیم فولاد مقابل السد قطر، بهترین بازی‌شان بین این ۳ بازی اخیر بود. گرپه فولاد برابر العین امارات هم عالی بود اما مقابل تیم ژاوی هرناندز نمایشی کامل و بی‌نقص از شاگردان جواد نکونام دیدیم. مطمئن هستم که فولاد از این گروه به‌عنوان تیم اول صعود خواهد کرد.   جلالی درباره عمل‌کرد تیم فوتبال تراکتور در مسابقات ACL۲۰۲۱ عنوان کرد: تراکتور به توازن و تعادل در ترکیب خود نرسیده، چرا که در برخی پست‌ها بازیکنان بسیار خوب و در برخی هم بازیکنان متوسطی دارد. اگر خلأ متوسط‌ها پوشش داده شود، پیکان هجومی تیم تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد و از کار می‌افتد. انتظارمان باید از مجموعه تراکتور در امارات متحده عربی معقول باشد.     سرمربی پیشین تیم تراکتور در ادامه اذعان داشت: در این ۲ بازی نمایش بدی از تراکتوری‌ها ندیده‌ایم اما این تیم در بعضی پست‌ها بهترین‌ها را دارد و در بعضی پست‌ها هم با ضعف مواجه است که تعادل لحاظ نمی‌شود. فکر می‌کنم اگر تراکتور از این گروه بتواند صعود کند، کار بزرگی انجام داده.   این کارشناس فوتبال ایران درمورد پیروزی‌های تیم فوتبال پرسپولیس در رقابت‌های آسیایی خاطرنشان کرد: پرسپولیس با رویۀ اقتصادی و اعتمادبه‌نفس بالایی بازی می‌‎کند. این تیم زمانی که عقب باشد، نبض بازی را به‌راحتی دردست می‌گیرد و می‌تواند با استفاده از نقاط قوت و ضعف حریف به برتری برسد. می‌توان گفت که پرسپولیس به تکامل رسیده و با بازگشتی هم که مقابل تیم الریان قطر و متعاقباً کنترل بازی پس از به‌ثمر رساندن ۳ گل نشان داد، شانس بالایی دارد.     جلالی با اشاره به سطح خوب تیم فوتبال پرسپولیس بیان داشت: عمل‌کرد یک تیم وقتی خوب باشد، صحبت‌ها و انتظارات هم بیش‌تر می‌شود. اگر بازیکنان و کادرفنی این تیم بتوانند خودشان را با فشارها تطبیق دهند، مسیر موفقیت هموار خواهد شد.   پیشکسوت فوتبال کشورمان درخصوص نمایش خوب تیم فوتبال استقلال در تورنمنت لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: تمرکز استقلال روی بخش هجومی بسیار عالی‌ست اما این تیم به بازی‌هایی هم می‌رسد که بایستی فشار زیادی را متحمل شود. آبی‌ها مقابل تیم‌های الشرطه عراق و الاهلی عربستان فوق‌العاده بازی کردند و با تعویض‌های خوبی هم که داشتند، پیروزی را به ارمغان آوردند.     وی درباره شانس صعود آبی‌های تهرانی از گروهی با حضور تیم‌های الدحیل قطر، الشرطه عراق و الاهلی عربستان اظهار داشت: استقلال در این گروه مشکل خاصی نخواهد داشت و فکر می‌کنم که به مرحله حذفی هم صعود می‌کند.   مجید جلالی درنهایت پیرامون تصمیم عجیب AFC مبنی بر عدم استفاده از تکنولوژی VARدر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا گفت: این تکنولوژی برای به‌کارگیری باید در تمام مسابقات استفاده شود و فکر می‌کنم شاید کشوری مانند هندوستان این شرایط را نداشته که کلاً از VAR استفاده نشده. کشورهایی مانند قطر، عربستان و امارات قطعاً مشکلی برای تأمین این تکنولوژی نخواهند داشت اما نمی‌شود در یک گروه VAR باشد و در گروه دیگر خیر.   انتهای پیام/  

منبع: دانا

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال فکر می کنم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۵۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال ۳- شمس آذر ۲

به گزارش گروه ورزش ایسکانیوز در مهم‌ترین دیدار امروز رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال در استادیوم آزادی پذیرای شمس آذر قزوین است. روز گذشته پرسپولیس توانست با پیروزی مقابل صنعت نفت به صورت موقت به صدر جدول رده بندی صعود کند و آبی پوشان امروز در اندیشه پس گرفتن رتبه نخست جدول رده‌بندی هستند.

بیشتر بخوانید پیشکسوت استقلال: فدراسیون مایل به دخالت در نتایج از طریق داوران است

جواد نکونام این بازی را به دلیل محرومیت از دست داده است. مسابقه‌ای که برای آبی‌ها از حساسیت فوق العاده بالایی برخوردار است و آنها امیدوارند که غیبت سرمربی محبوبشان در کنار زمین روی نتیجه مسابقه اثرگذار نباشد و با پیروزی زمین مسابقه را ترک کنند.

در سمت مقابل نیز شمس آذر قرار دارد. تیمی که امسال در نیم فصل نخست نتایج خوبی کسب کرد و با تحسین جامعه فوتبال همراه شد. البته آنها در مقطعی از نیم فصل دوم نتایج خوبی به دست نیاوردند ولی در دو هفته اخیر با کسب پیروزی مقابله حریفان، توانستند به روند خوبی که داشتند بازگردن.د این تیم در قزوین توانست استقلال را متوقف کند و حالا آنها امیدوار به تکرار این موضوع در استادیوم آزادی هستند.

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های استقلال و شمس آذر را دنبال کنید:

تقویم بازی از هفته بیست و چهارم – بیست و سومین دوره رقابت های لیگ برتر ایران / جمعه: ۳۱/۰۱/۱۴۰۳ ؛ ساعت: ۱۸:۰۰ / ورزشگاه: آزادی تهران / ۲۵ هزار تماشاگر
سوتگروه داوری: وحید کاظمی / کمک ها: فرهاد مروجی، فرهاد فرهادپور ؛ داور چهارم: عبدالنبی پورخلف / ناظر: حسن کامرانی فر

ترکیب استقلال:
سیدحسین‌حسینی، ایمان سلیمی، حسین مرادمند، روزبه چشمی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، مهرداد محمدی، آرش رضاوند، زبیر نیک‌نفس، گوستاوو بلانکو و ماشاریپوف
سرمربی: جواد نکونام

ترکیب شمس آذر:
علیرضا جعفرپور، مهدی محمدی، هومن ربیع‌زاده، محمدرضا رضایی، حسین گودرزی، علی آزادمنش، پوریا سرآبادانی، صادق آلبوصبیح، امیرمحمد نسایی، محمد پاپی و عیسی مرادی
سرمربی: سعید دقیقی

شرح گل ها:
استقلال یک – شمس آذر صفر (دقیقه ۲۱: مهرداد محمدی): ارسال تماشایی ابوالفضل جلالی از سمت چپ به روی دروازه به مهرداد محمدی رسید و این بازیکن پس از یک کنترل، ضربه اش را روانه دروازه کرد که توپ با برخورد به مدافعان میهمان تغییر مسیر داد و وارد دروازه شد تا آبی ها از حریف پیش بیفتند.

استقلال ۲ – شمس آذر صفر (دقیقه ۵۱: مهرداد محمدی): روی پاس در عمق و تماشایی بلانکو، محمدی وارد محوطه جریمه شد که بر اثر خطای محمدرضا رضایی تعادل خود را از دست داد و وحید کاظمی نیز یک خطای پنالتی به سود آبی ها اعلام کرد که خود محمدی آن را به گل دوم خودش و تیمش تبدیل کرد.

استقلال ۳ – شمس آذر صفر (دقیقه ۷۶: محمدحسین مرادمند): ارسال کرنر جلالی به روی دروازه با ضربه سر دیدنی مرادمند وارد دروازه شد تا آبی ها برتری خود را افزایش دهند.

لحظات حساس:

دقیقه ۱۸: گوستاوو بلانکو با تیزهوشی از مرکز میدان قصد داشت تا دروازه شمس آذر را باز کند که توپ او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۳۶: ارسال ناگهانی پاپی به روی دروازه با وزش باد تغییر مسیر داد و حسینی به زحمت و با واکنشی به موقع توپ را دفع کرد. در ادامه نیز شوت پاپی با برخورد به چشمی، دفع شد.
دقیقه ۴۸: شوت روی پای ایمان سلیمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۵۵: شوت روی پای جلالی با فاصله از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۵۶: اشتباه جعفرپور روی شروع مجدد بازی باعث شد توپ به رضاوند برسد و او با یک پاس، محمدی را صاحب موقعیت کرد که ضربه او با برخورد به پای مدافع شمس آذر راهی کرنر شد.
دقیقه ۵۸: پاس پشت پای دیدنی بلانکو به جلالی رسید که شوت او به پایه تیرک عمودی دروازه، از سمت مخالف به بیرون رفت.

دقیقه ۶۱: ضربه محکم و والی علی آزادمنش با عبور از تمام بازیکنان، به شکل خطرناکی از کنار دروازه استقلال راهی اوت شد.
دقیقه ۷۲: شوت صادق بوصبیح از پشت محوطه جریمه خطرساز شد ولی ضربه او از کنار تیرک راهی اوت شد.

حواشی:

* از حدود ۲ساعت پیش از شروع بازی، ترافیک سنگینی در خیابان چوگان (منتهی به ورودی غربی ورزشگاه آزادی) حاکم بود.

* حدود ۲هزار هوادار شمس آذر پشت دروازه شمالی مستقر شدند.

* پیش از شروع مسابقه به مناسبت روز ارتش، گروه موزیک ارتش به اجرای برنامه پرداخت.

* هواداران استقلال پیش از شروع بازی سیدحسین حسینی کاپیتان این تیم را با لقب عقاب آسیا تشویق کردند.

* شهاب زندی مدیرعامل باشگاه شمس آذر قزوین در ورزشگاه حاضر شد تا تماشاگر این دیدار باشد.

* نام رافائل سیلوا و آرمین سهرابیان مدافعان استقلال به علت مصدومیت در لیست بازی امروز قرار ندارد.

* کوین یامگا بازیکن مصدوم استقلال همراه این تیم وارد ورزشگاه آزادی شد تا تماشاگر ویژه این بازی باشد. همچنین رضا میرزایی دیگر بازیکن استقلال نیز به همراه سایر اعضای تیم روی سکوها نشست.

* فرشید سمیعی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال نیز در ورزشگاه حضور یافت.

* جواد نکونام سرمربی استقلال به دلیل دوکارته بودن، روی سکوها حضور دارد. در ابتدای بازی، هواداران استقلال علاوه بر باز کرون پیراهن این تیم روی سکوهای روبروی جایگاه، طرح موزاییکی با نام نکونام را نیز اجرا کردند.

* هومن افاضلی و علی اصغر قربانعلی پور به نمایندگی از کادرفنی تیم ملی برای تماشای این بازی در ورزشگاه حاضر شدند.

کد خبر: 1227679 برچسب‌ها استقلال تهران

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی استقلال 3 - شمس آذر قزوین 2
  • استقلال ۳- شمس آذر ۲
  • استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس/ تراکتور پس از تغییرات
  • صعود موقت سرخ‌ها به صدر جدول / عزم جدی استقلال خوزستان برای بقا
  • درخشان: واژه نمی خواهند قهرمان شویم، بچگانه است
  • تیم فوتبال شهرداری بندرعباس از خطر سقوط فرار کرد
  • چپ استقلال علیه شگفتی‌ساز لیگ
  • چپ استقلال علیه شگفتی‌ساز لیگ (عکس)
  • حلالی: سبک بازی استقلال را نمی‌پسندم/ پرسپولیس قهرمان می‌شود
  • مایلی کهن: مجید جلالی با شاه فالوده نمی‌خورد!