Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:17:00 GMT

۹۳۵ حکم بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور در هرمزگان صادر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۵۷۵۵

۹۳۵ حکم بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور در هرمزگان صادر شد

هادی ابراهیمی روز دوشبنه در این خصوص به رسانه ها اعلام کرد: ۳ هزار و ۵۶۰ درخواست مشاغل سخت و زیان آور در سال گذشته بمنظور بهره مندی از قانون بازنشستگی پیش از موعد در کمیته های بدوی و تجدیدنظر این اداره کل بررسی شد.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۷۲۷ درخواست در کمیته بدوی و ۳۹۴ درخواست در کمیته تجدیدنظر از مجموع رخواست های بررسی شده در کمیته بدوی و تجدیدنظر تایید و به تامین اجتماعی ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اشاره کرد: کمیته‌های بدوی و تجدید نظر تعیین و تطبیق مشاغل سخت و زیان آور به استناد آئین نامه و دستور العمل های اجرایی کارهای سخت و زیان آور، اقدام به بررسی این مشاغل می کنند و در این راستا کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور در این اداره کل در سال گذشته با تشکیل ۴۰ جلسه نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور اقدام کرده است.

مشاغل سخت و زیان آور مشمول کارهایی است که در آن عوامل فیزیکی‌، شیمیایی‌، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی جسمی و روانی در فرد ایجاد می شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است که به منظور کاهش این صدمات، در قانون کار و آیین نامه ‌های مربوطه، یک سال سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور یک سال و نیم  سال محاسبه شده و لازمه برقراری مستمری بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور دارا بودن حداقل ۲۰ سال متوالی و یا ۲۵ سال متناوب اشتغال در کارهای سخت و زیان آور است.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی هرمزگان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی هرمزگان بندرعباس سازمان تامین اجتماعی هرمزگان بندرعباس اخبار کنکور مشاغل سخت و زیان آور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جوی سطح نارنجی در هرمزگان صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هواشناسی هرمزگان، طبق این هشدار طی ساعاتی از بعد از ظهر. شب سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه شاهد تقویت بارش‌های همرفتی در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

این سامانه تا اواخر روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در استان فعال خواهد بود.

رعد و برق، رگبار باران، تگرگ و گرد و خاک از اثرات این سامانه است از این رو توصیه شده است که مردم هوشیاری خود را در مواقع بارندگی حفظ کنند.

بر اساس این اطلاعیه بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها و سیلابی‌شدن رودخانه‌های فصلی، وقوع صاعقه، خیزش گرد و خاک و تندباد لحظه‌ای، خسارت به سازه‌های سبک و احتمال تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

توصیه می‌شود در ایام فوق‌الذکر از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع پرهیز شود و استحکام سازه‌های سبک و کارهای پیشگیرانه برای خسارت به محصولات کشاورزی در نظر گرفته شود و تمهیدات لازم در نوار ساحلی و بنادر مرکزی استان اندیشیده شود.

کد خبر 6085822

دیگر خبرها

  • اعلام عناوین شغل‌های سخت و زیان‌آور در خراسان جنوبی
  • هشدار جوی سطح نارنجی در هرمزگان صادر شد
  • سن بازنشستگی به ۴۰ رسید + شرایط
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال و کمتر رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسید؟
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسیده است؟
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید/ ارسال پیامک تعداد روز‌های اشتغال به بیمه‌شدگان
  • میانگین سن بازنشستگی در ایران به کمتر از ۴۰ سال رسید! | افزایش تقاضاهای کذب برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور