Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:01:20 GMT

اهداکنندگان خون، در طرح منع تردد شبانه جریمه نمی‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۵۸۷۲

اهداکنندگان خون، در طرح منع تردد شبانه جریمه نمی‌شوند

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره‌کل انتقال خون خوزستان با اشاره به ‌آمادگی مراکز این سازمان برای خون‌گیری، نحوه فعالیت پایگاه‌های خون‌گیری در ماه رمضان را تشریح کرد.

علی فیضی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان تقاضا و استقبال برای اهدای خون، بیشتر در ساعات بعد از افطار انجام می‌شود و با توجه به اینکه در ساعات بعد از افطار منع تردد شبانه در حال اجرا است، با هماهنگی انجام‌شده، اهداکنندگان خون می‌توانند با اطمینان خاطر، در این ساعات نسبت به اهدای خون اقدام کنند و جریمه نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به اهمیت تامین خون بیماران و عدم تمایل برخی از روزه‌داران برای اهدای خون در طول روز در ایام ماه مبارک رمضان، هماهنگی لازم انجام شده تا اهداکنندگان خون که پس از افطار به برخی از مراکز انتقال خون استان خوزستان مراجعه و خون اهدا می‌کنند، شماره پلاک خودروهایشان را اعلام کنند تا مشمول جریمه محدودیت تردد نشوند.

سرپرست اداره‌کل انتقال خون خوزستان با اشاره به نحوه فعالیت پایگاه‌های خون در ماه مبارک رمضان، گفت: در شهر اهواز، پایگاه مرکزی واقع در بلوار پاسداران بین میدان دروازه و چهارشیر جنب شهرداری منطقه ۷ و پایگاه رازی واقع در امانیه خیابان فلسطین جنب بیمارستان رازی، برای دریافت خون آمادگی دارند.

وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان مراکز انتقال خون شماره یک (چهارشیر) و شماره ۲ (امانیه) از شنبه تا چهارشنبه در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۳:۳۰ و در شیفت عصر از ساعت ۱۸ تا ۲۳ آماده خون‌گیری از اهداکنندگان هستند. پنجشنبه‌ها نیز از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۲:۳۰ خون‌گیری انجام می‌شود.

فیضی بیان کرد: هر دو پایگاه، در روزهای جمعه از ساعت ۸ تا ۱۳ کار خون‌گیری را انجام می‌دهند.

سرپرست اداره‌کل انتقال خون خوزستان با دعوت از مردم به مشارکت در این امرخداپسندانه و نجات جان انسان‌ها در ماه مبارک رمضان، گفت: امیدواریم مردم با مراجعه به مراکز اهدای خون با اهدای خون، در طرح "پویش اهدای خون ماه مبارک رمضان" مشارکت کنند؛ اهدای خون در ماهی که از هزار ماه برتر است، بسیار ثواب دارد و نجات جان یک انسان که خداوند آن را برابر با نجات جان تمام انسان‌ها می‌داند از بالاترین حسنات است.

وی بیان کرد:  اهداکنندگان خون می‌توانند برای جلوگیری از اتلاف وقت با اخذ نوبت اینترنتی از طریق پورتال www.ibto.ir با اهدای خون به یاری بیماران بشتابند.

فیضی گفت: همه ساله با شروع ماه مبارک رمضان میزان استقبال و مراجعه برای اهدای خون نسبت به مدت مشابه ایام دیگر کاهش می‌یابد و امسال نیز با توجه به اینکه موج چهارم کرونا شدت یافته است، میزان اهدای خون کاهش یافته است. جریمه نشدن اهداکنندگان خون در ساعات بعد از افطار در طرح منع تردد شبانه، تدبیری است که میزان استقبال برای اهدای خون را افزایش خواهد داد و اهداکنندگان نیز با اطمینان خاطر برای اهدای خون اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان اهداي خون سازمان انتقال خون اهداکنندگان خون ماه مبارک رمضان برای اهدای خون انتقال خون خون گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از اولین پیوند کلیه در ایران تا حس و حال اهداکنندگان

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • اورژانس جاده مرگ شبانه‌روزی می‌شود!
  • از اولین پیوند کلیه در ایران تا حس و حال اهداکنندگان
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون