Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@05:11:07 GMT

آغاز انتخاب رشته پذیرفته شدگان آزمون دکتری از امروز

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۶۱۰۲

آغاز انتخاب رشته پذیرفته شدگان آزمون دکتری از امروز

دفترچه انتخاب رشته های مقطع دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز ) سال ۱۴۰۰ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، دفترچه راهنمای انتخاب رشته پذیرفته شدگان آزمون ورودی مقطع دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز ) سال ۱۴۰۰ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد.

آن دسته از متقاضیانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، می‌توانند از امروز دوشنبه ۳۰ فروردین تا روز پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ داوطلب در آزمون دکتری ۱۴۰۰ مجاز شدند و بدون لحاظ ظرفیت دانشگاه‌ها آزاد اسلامی، امسال ۱۲۰ هزار و ۳۲ نفر در آزمون دکتری دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم پذیرفته خواهند شد.

متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته و علاقه مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است با کد دسترسی مندرج در کارنامه به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در سایت آن دانشگاه اطلاع‌رسانی شده، اقدام کنند.

مصاحبه‌های تخصصی پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری ۱۴۰۰ از اوایل خرداد ماه آغاز می‌شود و به مدت دو تا دو ماه و نیم ادامه دارد. بیش از سه برابر ظرفیت، داوطلب برای مصاحبه به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی معرفی شدند و بر اساس حدنصابی که دانشگاه‌ها تعیین می‌کنند پذیرش انجام می‌شود.

به عبارت دیگر مجموعاً حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر داوطلب برای مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند و ۵۰ درصد نمره داوطلب بر اساس آزمون و ۵۰ درصد نیز بر اساس مصاحبه خواهد بود و با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مرحله اول معرفی و مرحله مصاحبه، حدنصاب نمره محاسبه خواهد شد.

کد خبر 487873

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آزمون دکتری ۱۴۰۰ انتخاب رشته پذیرفته شدگان آزمون دکتری کنکور دکتری دکتری ۱۴۰۰ مصاحبه دکتری آزمون دکتری آزمون دکتری دانشگاه آزاد کنکور دکتری 1400 انتخاب رشته آزمون دکتری پذیرفته شدگان آزمون دکتری دفترچه انتخاب رشته دکتری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان سنجش آزمون دکتری انتخاب رشته اطلاع رسانی دانشگاه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام‌نویسی دکتری بدون آزمون دانشگاه شریف تمدید شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه صنعتی شریف برای حمایت از استعداد‌های درخشان و در چـارچوب ضـوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از میان دانش آموختگان ممتاز دوره کارشناسـی ارشـد دانشـگاه هـای کشـور، تعـداد محـدودی دانشـجو در مقطــع دکتـری در رشـته های زیــر بــرای شــروع بــه تحصیل از نــیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بــه صـورت بـدون آزمـون می‌پذیرد.

دانشگاه صنعتی شریف برای نــیمسـال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در ۱۴ رشته مهندسی دانشجوی دکتری بدون آزمون پذیرش می‌کند که متقاضیان تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ فرصت ثبت نام دارند.

داشتن مدرک کارشناسی در رشته مرتبط با معدل حداقل ۱۶، داشــتن مــدرک کارشناســی ارشــد در رشــته مــرتبط (یــا گــواهی فراغــت از تحصــیل تــا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ بــرای دانشجویان شاغل به تحصیل کارشناسی ارشد) با معدل حداقل ١٧ بدون نمره پایان نامه و سپری نشدن بیش از سه سال از دانش آموختگی در مقطع کارشناسـی ارشـد (از تـاریخ دانـش آمـوختگی داوطلب تا تاریخ فوق بیش از سه سال نگذشته باشد) از شرایط عمومی ثبت نام داوطلبان است.

تصویر کارنامه کارشناسی، تصویر کارنامه کارشناسی ارشد، یک نسخه کامل از مقالات چاپ شده یا پذیرفته شده در مجلات، همـراه بـا نامـه پـذیرش (حـداکثر دو مقاله مجله قابل محاسبه است)، یک نسخه از مقالات ارائه شده در همایش‌های معتبر، همراه با نامه ارائه (حـداکثر دو مقالـه همـایش قابل محاسبه است)، تصویر گواهی‌های افتخارات علمی و سوابق پژوهشی معتبر جز مدارک ثبت نام اعلام شده است.

تصویر مدرک زبان (به پذیرفته شدگان فرصت داده می‌شود ظرف مدت یک نیم سال مدرک زبـان مـورد قبول دانشگاه را به اداره پذیرش ارائه دهند) ٧. هزینه ثبت نام ٣ میلیون ریال است، که در مرحله نهایی از طریق سایت پرداخت خواهد شد.

طبق اعلام دانشگاه شریف وجـه پرداختـی در صـورت عـدم پـذیرش یـا انصـراف مسـترد نمی‌شـود و داشتن مواری در پذیرش دانشجویان امتیاز محسوب می‌شود

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف نیاز به ارائه گواهی رتبه یا گواهی فراغت از تحصیل ندارند. داوطلبــان فقــط مــی تواننــد در یــک رشــته درخواســت بدهنــد، در غیــر این صــورت از هــر دو رشــته لغــو درخواست صورت خواهد گرفت.

تاریخ مصاحبه از طریق دانشکده مربوطه در صفحه تحصیلات تکمیلی دانشـگاه اطـلاع رسـانی خواهـد شد و پذیرش نهایی منوط به تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری (سازمان سنجش آموزش کشور) است.

پذیرش بدون آزمون امتیازی است که در چارچوب مقررات به متقاضیانی با شرایط برجسته اعطا می‌شود و نه حقی که مورد مطالبه باشد. از این رو، متقاضیان امکان اعتراض نسبت به معیار‌ها و نحوه ارزیابی دانشگاه برای معرفی پذیرفته شدگان را ندارند.

طبق تاکید دانشگاه شریف؛ به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد متقاضیان مدارک را کامل و خوانا بارگذاری کنند.

در صورت مشاهده هرگونه عدم صداقت در درج اطلاعات در هر مرحله، حتی بعد از پذیرش در دانشگاه، درخواست لغو شده و عواقب آن بر عهده داوطلب خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در مصاحبه با پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری نظر شخصی اعمال نشود
  • مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته پرستاری در زاهدان گرفته شد
  • آخرین مهلت پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه‌طباطبایی اعلام شد
  • نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار تا سه روز آینده اعلام می‌شود/ ۳ هزار نیرو گزینش پذیرفته‌شدگان را گزینش می کنند
  • آخرین مهلت پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه‌طباطبایی
  • گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار با ۳۰۰۰ نیرو
  • دوره‌های تحصیلات تکمیلی فقط در دانشگاه‌های تهران برگزار شود
  • نام‌نویسی دکتری بدون آزمون دانشگاه شریف تمدید شد
  • زمان برگزاری آزمون‌های زبان تخصصی دکتری پیام نور اعلام شد
  • «ارزیابی تکمیلی» پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری تا پایان اردیبهشت/ اعلام «نتایج قطعی» در خردادماه